Jordmoder gættet på køn allerede ved NF?tror I det holder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.000 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. februar 2010

Mille84

Er lige lidt nysgerrig.

Da vi var til NF scanning spurgte vi for sjov jordmoderen om hun allerede kunne se kønnet på barnet, og så sagde hun at hun kunne da lige kigge, hun sagde derefter at det meget lignede en lille tap der var der nede, (så den også selv) men at det også kunne være navlestrengen, ved det er rigtig tideligt at kunne se det, og chancen er nok lige så stor for at det en lille bette pige. I dag var vi så ved jordmoder og høre hjertelyd, det slog 110-130 i min, som igen tyder på det kunne være en dreng, men selvfølgelig også en lille pige som bare ligger og sover.

Men mit spørgsmål er så til jer, hvad var jeres barns hjerteslag? og passet det på det køn i fik/får?

Og hvad med jer som også fik skudt kønnet til en bestemt allerede ved NF, holdt det stik?

Kunne bare være lidt sjovt at vide

Emilie 17+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

Ranarupta

Jeg fik en hurtig scanning pga. blødning, da jeg var indlagt. Der var jeg i 19. uge (mener jeg). Og der sagde lægen, at hun mente, at det var en pige.

Jeg fik så en kønsscanning igår og det er helt sikkert, at vi skal have en dreng  Godt, at vi ikke stolede 100% på lægen.

Godt nok skal det lige siges, at det jo altså var en læge ved den først-omtalte scanning og ikke en scanningsjordemoder... Og hun var ikke helt sikker...

Anmeld

10. februar 2010

lululupo

vi skal have en lille pige og hjerteslaget passer derpå ligger gerne på ca 155, men de fleste siger det er en myte, mht kønsbestemmelse via hjerteslag..... De kunne intet se ved vores nf, først ved md scanningen, og hun var 98 % sikker.... Jeg har bestilt en ekstra scanning her d. 3 marts, for at være sikker

Christina 22+2

Anmeld

10. februar 2010

Ranarupta

Hov, forresten... Min drengs hjerteslag var igår på 153

Anmeld

10. februar 2010

Risen

Det lyder da helt vildt ? Har barnet overhovedet udviklet kønsorganer der ? ..

Anmeld

10. februar 2010

Vial

Hvis det er en dreng, kan man faktisk godt i nogle tilfælde se det til NF.

Dette da tappen på det tidspunkt tit er udviklet. Man kan ikke sige, om det bliver en pige - og det er under alle omstændigheder usikkert.

Anmeld

10. februar 2010

dorthemus

Rosa herinde fra fik ved Nf at vide, at hun ventede en pige..det viste sig senere, at det er en dreng hun har i maven. Jeg mener det er alt for tidligt at bedømme køn...de siger, at det først er fra uge 17 at man kan se kønnet tydeligt

Anmeld

10. februar 2010

Gittemor09

Jeg var lidt sent til NF, da jeg ikke var klar over at jeg var gravid ... Men de sagde så til mig at hun var 98% sikker på at det var en dreng...!!

men vi gik ikke ud og købte drengefarver eller noget.. vi holdte det ved den hvide farve...

og heldigvis for det da.. for 14 dage før jeg fødte fik vi afvide at det var en pige.. og idag har vi sofie

så det er ikke altid den holder stik

Anmeld

11. februar 2010

Mille84

ja ved godt jeg skal tage det hele med et gram salt, men bare lidt sjovt at høre om det holdt stik ved jer andre, det gjorde det så ikke helt

Anmeld

11. februar 2010

lotte32

Det er da meget sjovt at gætte på hvad køn man har i mavsen  men intet er jo 100% før babi kommer ud  

ved min sidste graviditet, blev jeg scannet i uge 35 og fik af vide at det helt sikkert var en lille dreng jeg skulle have... men to uger senere fik jeg en lille fin pige så når jeg, forhåbentlig snart, bliver gravid igen, ville jeg i hvert fald ikke turde købe ind efter hvad køn jeg er blevet scannet til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.