Det er sjovt som det er sådan lidt tabu agtigt at man ikke går rundt og elsker denne tilstand. - Eller det er det jo heldigvis ikke når man læser denne tråd. - Men som ikke-glad gravid kan man godt føle det sådan. KENDER DET! Jeg har fra start af glædet mig, MEN jeg har haft meget svært ved at nyde det!
Jeg er træt af:
- Manglende søvn.
- Smerter hver gang jeg skal vende mig i vores meget lille seng (så kan ikke bare rulle)
- Halsbrand
- Daglig ubehag i kroppen
- Daglige bækkensmerter
- Daglige tudeture (jep, dem har jeg nemlig stadig... og de udspringer ofte af ingenting)
- Følelsen af dårlig samvittighed (opvask, tøjvask, oprydning, whatever)
- Ingen lyst til sex (dårlig samvittighed overfor kæresten)
- Problemer med at trække vejret (baby liger på tværs helt oppe i mine lunger).
- Følelsen af at man ikke kan det man vil... føler ikke rigtig jeg kan deltage i eget liv mere.
- Og sidst men ikke mindst, den der følelse af at man er en "dårlig" gravid, fordi man ikke render rundt og stråler og er glad hele tiden.
Puha, når man ser det på skrift, så ser det jo ikke så godt ud :-) MEN der er heldigvis også perioder hvor jeg er glad... At nyde det ligefrem kommer jeg nok aldrig til, men jeg glæder mig til at det snart er overstået og til at vi endelig kan sidde med lille baby i armene.
Håber de sidste 10 uger går hurtigt for dig, for nøj hvor kan jeg godt sætte mig ind i det, og omvendt så tror jeg også man mentalt skal give sig selv et spark så det ikke bliver til et større hevede end normalt :-)
Laura
Anmeld