Er han for lille??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. februar 2010

LMM

Hej.

Jeg er i uge 36+5 nu og har lige været til akut scanning pga. at min jordmoder troede at der var noget galt med min lille prinses hjerte! heldigvis var der ikke noget  juhuuu! Men fik afvide at han ca vejede 2,6 kg, synes at det er lidt i forhold til at de mener at han vil veje 4 kg ved fødsel!! det er meget han skal nå at tage på på ca to uger, eller er det bare mig???

Kan se på nettet at han skulle veje 2,8-3 kg! til sidste scanning var han en stor dreng!! meget stor i forhold til hvor langt jeg var henne og nu er han mindre... er det normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

Halbschön

LMM skriver:

Hej.

Jeg er i uge 36+5 nu og har lige været til akut scanning pga. at min jordmoder troede at der var noget galt med min lille prinses hjerte! heldigvis var der ikke noget  juhuuu! Men fik afvide at han ca vejede 2,6 kg, synes at det er lidt i forhold til at de mener at han vil veje 4 kg ved fødsel!! det er meget han skal nå at tage på på ca to uger, eller er det bare mig???

Kan se på nettet at han skulle veje 2,8-3 kg! til sidste scanning var han en stor dreng!! meget stor i forhold til hvor langt jeg var henne og nu er han mindre... er det normalt?

altså du skal huske at de scanninger ikke altid holder stik...

Du har tre uger endnu til termin - ca, og hvis han tager 2-250g på i ugen indtil, så får han jo en fin fødselsvægt på 32-3300g.. Gennemsnittet ligger på 3700g nu, så det er jo ikke helt ved siden af

Men dejligt at alt var som det skulle være

Anmeld

10. februar 2010

Honningblomst

For at få et gennemsnit så er der jo en del der vejer mere og mindre.

Min den ene søn vejede 4,5 kg da han var i uge 38+0 og han trækker vidst gennemsnittet op...ingen mennesker er ens heller ikke dem der bor i maven...

Held og lykke med den bette baby..

Knus Eva...

Anmeld

10. februar 2010

SHERO

Jeg giver ikke meget for de scanninger hvis jeg skal være ærlig, jeg blev sendt til scanning i uge 35 fordi min JM var bange for min søn ville blive kæmpe, scanningen sagde 3000 g, jeg gik 13 dage over tid, og han blev skudt til 4000 g af 3 forskellige JM og vejede kun 2670 g da han blev født...  

Anmeld

10. februar 2010

Honningblomst

Tullen85 skriver:

Jeg giver ikke meget for de scanninger hvis jeg skal være ærlig, jeg blev sendt til scanning i uge 35 fordi min JM var bange for min søn ville blive kæmpe, scanningen sagde 3000 g, jeg gik 13 dage over tid, og han blev skudt til 4000 g af 3 forskellige JM og vejede kun 2670 g da han blev født...  

Hehe...min blev skudt til 3800g to dage før fødsel og vejede desværre 4800g...så nej, man kan altså ikke regne så meget med det, det er også min erfaring...

Anmeld

10. februar 2010

RumlesMor

Det er ALTID et skøn når de stadig ligger i maven...

Min datter blev gættet til ca. 3300g ved fødsels...og ud kom 4000g! Så tag det roligt, så længe du mærker liv og ikke oplever andre faresignaler - så trives han og er som han skal være.

Anmeld

10. februar 2010

SHERO

Eva skriver:

Hehe...min blev skudt til 3800g to dage før fødsel og vejede desværre 4800g...så nej, man kan altså ikke regne så meget med det, det er også min erfaring...

Vildt...!

De sagde ellers de kun havde en fejl magin på 10% da jeg var til scanning, den holder hvis ikke helt stik :-D

Anmeld

10. februar 2010

Honningblomst

Tullen85 skriver:

Vildt...!

De sagde ellers de kun havde en fejl magin på 10% da jeg var til scanning, den holder hvis ikke helt stik :-D

Jeg talte med en fødselslæge da jeg ventede nummer to og han sagde at når børnene vejede omkring de 3,5 kilo så var det meget menet svært at vurdere vægten...altså om det var et kilo mere kunne man ikke så godt se..

Anmeld

10. februar 2010

Halbschön

Tullen85 skriver:

Vildt...!

Min veninde blev scannet dagen før fødsel... Der sagde de 3300g.. Så røg hun i fødsel.. laaaaaaaaaaaaaaaaang fødsel.. endte med aks... ud kom en baby på 4800g

Ved mig selv blev jeg scannet 5 dage før fødsel 4504g.. Fødselsvægt på 4570, så her passede det

Anmeld

10. februar 2010

SHERO

LMM skriver:

Hej.

Men synes altså ikke det er for lille, som sagt vejede min søn 2670g og var 50 cm, og jeg gik endda 14 dage over tid, og han klare sig helt fint... :-) Da vi tog hjem fra hospitalet vejede han 2500 g... Tror ikke du behøver bekymre sig så meget, ikke alle børn behøver at være store, og bare rolig de tager revance når de kommer ud... :-D Min søn tog næsten 700 g på på 10 dage.. :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.