Forældrekøb(bolig)....nogen der ved noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.196 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

Honningblomst

Hej piger...

Nogen der ved noget om forældrekøb og det at overtage lån...kan man det eller skal man købe huset af dem..ved man kan købe det en del under vurdering.Men læste at en bruger herinde kunne overtage lånet....nogen der ved noget eller har et link..

Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Happy

Hej Eva,

Jeg ved en del om det så bare spørg løs. Du kan købe deres hus til 15% under den offentlige ejendomsvurdering, men husk mange steder i landet er den jo meget høj nu, men de taler om at de nye vurderinger der kommer ud i løbet af de næste par måneder er sænker med op til 50%!!!!! = Mange penge at spare.

Du kan også godt overtage lånet, hvilket dog kræver at banken godkender dig som debitor.

Held og lykke med det.

Anmeld

9. februar 2010

Honningblomst

Happy skriver:

Hej Eva,

Jeg ved en del om det så bare spørg løs. Du kan købe deres hus til 15% under den offentlige ejendomsvurdering, men husk mange steder i landet er den jo meget høj nu, men de taler om at de nye vurderinger der kommer ud i løbet af de næste par måneder er sænker med op til 50%!!!!! = Mange penge at spare.

Du kan også godt overtage lånet, hvilket dog kræver at banken godkender dig som debitor.

Held og lykke med det.

Tak... så er det bare hvad der bedst kan betale sig... eller om man bare skal blive boende til jeg arver, men det koster jo også

Det er først om tidligst et par år det kan blive aktuelt..

Og så var den jo god nok den med det lån..det er da en super fidus så, hvis jeg bor her i 25 år som lejer, så er der jo ikke meget lån tilbage..

Knus og tak..

Anmeld

9. februar 2010

Happy

Eva skriver:

Tak... så er det bare hvad der bedst kan betale sig... eller om man bare skal blive boende til jeg arver, men det koster jo også

Det er først om tidligst et par år det kan blive aktuelt..

Og så var den jo god nok den med det lån..det er da en super fidus så, hvis jeg bor her i 25 år som lejer, så er der jo ikke meget lån tilbage..

Knus og tak..

Nej nej Eva, du misforstår mig. Her et eks:

Dine forældres hus er offentligt vurderet til 1 mio kr.

Du køber det derfor 850.000 kr.

Dine forældre skylder kun f.eks. 400.000 kr.

Dvs. der reelt mangler 450.000 kr. før handlen kan gå i orden.

Du kan derfor evt. (hvis banken godkender dig) overtage lånet på de 400.000 kr., men de resterende 450.000 skal jo stadig finansieres på den ene eller anden måde. Om det er at dine forældre giver dig et privat lån ved siden af (så de reelt aldrig selv får de 450.000 kr.) eller om du må forhøje det nuværende lån, det er så forskellige måder at gøre det på. Men du slipper ikke kun med det lån på 400.000.

Håber det gav lidt mere mening:-)

Anmeld

9. februar 2010

Honningblomst

Happy skriver:

Nej nej Eva, du misforstår mig. Her et eks:

Dine forældres hus er offentligt vurderet til 1 mio kr.

Du køber det derfor 850.000 kr.

Dine forældre skylder kun f.eks. 400.000 kr.

Dvs. der reelt mangler 450.000 kr. før handlen kan gå i orden.

Du kan derfor evt. (hvis banken godkender dig) overtage lånet på de 400.000 kr., men de resterende 450.000 skal jo stadig finansieres på den ene eller anden måde. Om det er at dine forældre giver dig et privat lån ved siden af (så de reelt aldrig selv får de 450.000 kr.) eller om du må forhøje det nuværende lån, det er så forskellige måder at gøre det på. Men du slipper ikke kun med det lån på 400.000.

Håber det gav lidt mere mening:-)

Ok.. så giver det mening.. jamen, så kan det jo næsten bedre betale sig at købe for de 15% under...men så længe jeg har drengene hjemme, kan jeg jo få boligsikring, så det kan næsten ikke betale sig at købe...men på sigt vil jeg eje, det tror jeg altså på er det smarteste.

Tak fordi du gad uddybe, jeg er virkelig blond til sådan noget...

Knus..

Anmeld

9. februar 2010

Happy

Eva skriver:

Ok.. så giver det mening.. jamen, så kan det jo næsten bedre betale sig at købe for de 15% under...men så længe jeg har drengene hjemme, kan jeg jo få boligsikring, så det kan næsten ikke betale sig at købe...men på sigt vil jeg eje, det tror jeg altså på er det smarteste.

Tak fordi du gad uddybe, jeg er virkelig blond til sådan noget...

Knus..

Jeg kan kun støtte din holdning, jeg vil altid (så længe det er økonomisk muligt) prøve at have en ejerbolig. Og hvis man har så søde forældre der ovenikøbet vil sælge ekstra billigt til én, så er mulighederne jo bestemt til stede.

Du sprøger bare en anden gang hvis du har noget yderligere:-) 

Men husk lige atholde øje med den nye offentlige vurdering der kommer lige om lidt, for det er rigtig mange penge vi taler om at man kan købe det billigere. (Alternativt kan man jo købe det billigt af sine forældre nu, og så kan de leje det af dig, hvis man mener at priserne er på bunden nu).

Anmeld

9. februar 2010

Honningblomst

Happy skriver:

Jeg kan kun støtte din holdning, jeg vil altid (så længe det er økonomisk muligt) prøve at have en ejerbolig. Og hvis man har så søde forældre der ovenikøbet vil sælge ekstra billigt til én, så er mulighederne jo bestemt til stede.

Du sprøger bare en anden gang hvis du har noget yderligere:-) 

Men husk lige atholde øje med den nye offentlige vurdering der kommer lige om lidt, for det er rigtig mange penge vi taler om at man kan købe det billigere. (Alternativt kan man jo købe det billigt af sine forældre nu, og så kan de leje det af dig, hvis man mener at priserne er på bunden nu).

Tusind tak...

ja, men jeg tror bare ikke jeg kan eller må købe nu hvor jeg kun får su.. for ellers var det jo en smart måde, den med at de lejer af mig..

Huset kostede kun 1 mill, for tre år siden, så tvivler på det bliver meget dyrt om nogle år.

Knus...

Anmeld

9. februar 2010

Happy

Eva skriver:

Tusind tak...

ja, men jeg tror bare ikke jeg kan eller må købe nu hvor jeg kun får su.. for ellers var det jo en smart måde, den med at de lejer af mig..

Huset kostede kun 1 mill, for tre år siden, så tvivler på det bliver meget dyrt om nogle år.

Knus...

Ja den bliver selvfølgelig svær at overbevise bankerne om

Alternativt skulle dine forældre kautionere for det lån du skulle optage, det er bare tanker fra mig om hvordan man kunne få det til at hænge sammen. Men kræver desværre lige at der sidder nogen forældre der kan og vil hjælpe.

Anmeld

9. februar 2010

Honningblomst

Happy skriver:

Ja den bliver selvfølgelig svær at overbevise bankerne om

Alternativt skulle dine forældre kautionere for det lån du skulle optage, det er bare tanker fra mig om hvordan man kunne få det til at hænge sammen. Men kræver desværre lige at der sidder nogen forældre der kan og vil hjælpe.

Ja, det er det...men tror nu de vil gøre alt for at hjælpe...bare om de kan, for de har i forvejen købt en del, men det er måske nok en fordel da de jo så har en del af værdi..?

Anmeld

9. februar 2010

Happy

Eva skriver:

Ja, det er det...men tror nu de vil gøre alt for at hjælpe...bare om de kan, for de har i forvejen købt en del, men det er måske nok en fordel da de jo så har en del af værdi..?

Når du siger købt en del hvad mener du så? Bankerne ser det ikke som en fordel hvis man ejer en masse men også skylder en masse

Men selvfølgelig, det kræver at dine forældre bliver godkendt som kautionister for dig og at de betaler en reel husleje til dig for at bo der, så du kan betale det lån der vil være i huset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.