Kan du lide tapas?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Se her, det forklarer det meget godt.

http://www.andalusienguide.dk/index.php/fakta_om/tapas

Selv tror jeg mest på den med låget... Og nej, i Spanien er tapas ikke noget delicatesse, men blot noget der følger med når man tager en tur ud i byen.

Tapas findes i både kolde og varme udgaver. Og det smager SINDSYGT godt.

Man skal dog kigge sig lidt godt for, for der er mange "falske" tapas retter derude pga. misforståelser af hvad det er.

Så der kan det være godt at spise på et ægte spansk sted, eller søge inspiration på madguides om spansk mad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

LR85

Det var egentlig også bare en ide til en ny lækker cafe.

Om de så servere tapas eller hvad de servere, er egentlig ikke det vigtigste, men mere at det er et fantastisk sted som servere lækre retter og har en god stemning med kamin og god betjening.

try it..

www.bliss-cocktails.dk

Anmeld

12. februar 2010

mrsMary

Tusinde tak for tippet! Bor lige ved, men har aldrig prøvet den og har faktisk drømt om at finde et tapas-sted :-)

"Tapas taller" i Bacelona er da super high end! og idag er tapas kendt som små-retter.

Glæder mig til at prøve stedet.

Anmeld

12. februar 2010

Cris

Nej nej nej! Tapas er bare mad, altå MAD Det vil sige, at det er noget fra det spanske køkken som er lavet i stor portioner, men serveret i små tallerken som følger med, når man bestiller vin eller øl. Så hvis vi tager nogle kartoffler med brunsovs og vi putter dem i et lille dessert tallerken, så er det en tapa.

Så mange af de tapas i spiser i Spanien er nogle fra det klassisk køkken. Men meget tit finder de på noget nyt og spænende til at servere og tiltrække flere kunder (for det er det, der handler om) Men de skal ikke være alt for nyt og spændende, for de skal alligevel smage lidt af "hjemmelavet" og lidt gammeldags mad.

Det er noget fantastisk noget, vi elsker det. Man går ud kl 21 om aftenen og så finder man på en "rute". Og man tage til det ene til det andet sted og man drikker lidt og spiser lidt hele tiden. Det er bare så hyggeligt... Ååååhhh hvor savner jeg det!

Cristina (fra Spanien, men mere præcis fra Nordspanien, hvor der ingen tradition findes med tapas. Der er tilgængeld noget der hedder Pinchos som er nogle små bocadillos med alt muligt guf i! hmmmm)

Anmeld

12. februar 2010

LR85

Sikke en snak om hva tapas er. LAD DET DOG LIGGE!!!

opret jeres ejen gruppe hvis i vil snakke om det.

Det her handler om en god cafe oplevelse, som jeg bare ville dele med andre som også kan lide at gå på cafe.

Det er ikke noget bedre end at finde en lækker cafe, hvor man bare må komme igen.

og det er den her, så ville skam bare give jer mulughed for også a få en god oplevelse.

CAFÈ BLISS -ligger på 'strædet' i kbh.

Anmeld

12. februar 2010

Cris

louiseandersen85 skriver:

Sikke en snak om hva tapas er. LAD DET DOG LIGGE!!!

opret jeres ejen gruppe hvis i vil snakke om det.

Det her handler om en god cafe oplevelse, som jeg bare ville dele med andre som også kan lide at gå på cafe.

Det er ikke noget bedre end at finde en lækker cafe, hvor man bare må komme igen.

og det er den her, så ville skam bare give jer mulughed for også a få en god oplevelse.

CAFÈ BLISS -ligger på 'strædet' i kbh.

Nå, ok jeg beklager så, at vi har spammet din "ikke må kommentere" indlæg om et sted til at opleve tapas i Kbh. Jeg havde ellers ikke læst, at du ikke gad at høre på det... Jeg behøver ikke at oprette en gruppe om tapas, jeg får rigeligt af dem, når jeg er hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.