Kan du lide tapas?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.337 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

LR85

Hej folk.

Jeg har fornylig fundet den lækreste tapas cafe, de har også et lækkert udvalg af tærter og alt muligt andet.

Alt er hjemmelavet, og råvarene er virkelig gode.

Jeg fandt ud af efterfølgende at de faktisk har fået 4 ud af 6 stjerner i POLITIKKEN, hvilket de helt sikker fortjener.

Tjek: http://ibyen.dk/restauranter/cafekontrol/article884546.ece.

Den hedder Cafe Bliss og ligger inde på kompagnistræde 2 i KBH. (på 'strædet')

I bare prøve den hvis i er til en lækker frokost eller bare en lille bid mad en dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

MUMS jeg ELSKER Tapas Tusind tak for tippet Det må jeg helt sikkert ind en dag.

Anmeld

9. februar 2010

Malthesmoar

Mams mums JA ellllsker Tapas

Den må ha et snarligt visit

Anmeld

9. februar 2010

LR85

Ja i må endelig tage derind, det er en oplevelse værd.

Jeg skal helt sikkert lokke nogen veninder med derind snart.

Anmeld

9. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes altså bare, at det er så ærgeligt at tapas har fået det der præg af fin mad, for oprindelige tapas er jo bodega eller værtshus mad, for at få folk til at drikke lidt mere...

Så normalt er det egnsretter, som man lige kan få varmet på en lille tallerken og ofte koster de ingenting, eller meget lidt. Men det får folk til at kunne drikke lidt mere på baren

Det vi idag i danmark kalder tapas, er det vi herhjemme kalder 'Guffe-nam', en masse små retter, af alt muligt lækkert... Men det er altså ikke oprindeligt tapas.

Men 'Guffe-nam' er helt klart noget af min ynglings...

Anmeld

9. februar 2010

LR85

Zafir skriver:

Jeg syntes altså bare, at det er så ærgeligt at tapas har fået det der præg af fin mad, for oprindelige tapas er jo bodega eller værtshus mad, for at få folk til at drikke lidt mere...

Så normalt er det egnsretter, som man lige kan få varmet på en lille tallerken og ofte koster de ingenting, eller meget lidt. Men det får folk til at kunne drikke lidt mere på baren

Det vi idag i danmark kalder tapas, er det vi herhjemme kalder 'Guffe-nam', en masse små retter, af alt muligt lækkert... Men det er altså ikke oprindeligt tapas.

Men 'Guffe-nam' er helt klart noget af min ynglings...

Ved ikke lige helt hvad din point er med at fortælle at tapas er en bodega ret og historien bag...

I så fald er linket lavet til dem som godt kan lide det vi kender som Tapas.

Og selvfølgelig fordi jeg gerne ville dele en lækker oplevelse med andre, da selve betjeningen og hele stedet også bare var forrygende...

Anmeld

9. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
louiseandersen85 skriver:

Ved ikke lige helt hvad din point er med at fortælle at tapas er en bodega ret og historien bag...

I så fald er linket lavet til dem som godt kan lide det vi kender som Tapas.

Og selvfølgelig fordi jeg gerne ville dele en lækker oplevelse med andre, da selve betjeningen og hele stedet også bare var forrygende...

Pointen var bare at jeg syntes det er ærgeligt at man skal bruge et navn til noget, der slet ikke er det... også måske bare finde et navn for det der er, i stedet Altså sit eget navn. For selve maden og konceptet er jo mega fedt.

Det ville være ligesom at kalde en fiskefilet med pommes for sushi... det tror jeg også folk ville protestere over...

Anmeld

10. februar 2010

LR85

Den bedste café.

www.bliss-cocktails.dk

Kompagnistræde 2, 1208 København K

Anmeld

11. februar 2010

LR85

..

Anmeld

12. februar 2010

bette

hvad er tapas egentlig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.