At amme andres boern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2010

qp

Mathildesmor skriver:

Jeg er af den holdning, at man kun ammer sit eget barn. Kunne heller ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at sidde og amme et menneskes barn. Tanken gir' mig faktisk lidt myrekryb for at være ærlig.

Det nærvær man har med sit eget barn, når man sidder og ammer, ville jeg bestemt ikke dele med andres børn. I øvrigt ville jeg heller ikke bryde mig om, at andre skulle amme mit barn....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Mumto3

Pyha, jeg ville have det meget underligt, hvis jeg kom hjem fra en svømmetur og mit barn var blevet ammet af en fremmed kvinde.

Det er noget andet hvis det er noget man havde aftalt på forhånd, eller der virkelig var tale om en ekstrem nødsituation (altså at moderen pludselig var død i en trafikulykke, og alle butikker var lukket så man ikke kunne skaffe noget modermælkserstatning.) Så ville jeg synes det var ok, men der skulle virkelig noget ekstremt til.

Jeg kender to kvinder der har ammet andres børn, og der er bare noget vi ikke taler om, fordi vi er så ueninge.

Anmeld

9. februar 2010

N&J

qp skriver:

Næ nej, vi er ikke i familie!!   

Ja og så er det endda på din side af familien.. hehe.. men dengang gik pædagogerne jo også rundt med bare bryster på en solskinsdag når børnene var i parken eller på legepladsen.. så der er flere ting der har ændret sig.. 

Anmeld

9. februar 2010

BinaMor

ja det kunne jeg godt. hvis altså det var babyer i nød.

ikke bare for "at tage over"

men feks. nye babyer uden en mor på hospitaler el. lign.. eller hvis man blev midlertidig forældre for en baby inden den røg videre i systemet.

(at jeg så nok vil knytte mig til dem er noget andet, jeg ku godt finde på det)

Anmeld

9. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er ikke mor endnu, så måske jeg ændrer mening radikalt når jeg sidder med Jonathan i armene - men jeg KAN altså ikke se hvad der er så unaturligt og creepy ved det... Jeg tror umiddelbart overhovedet ikke jeg ville blive vred, ked af det eller forarget hvis nogen havde ammet mit barn som en tjeneste fordi han var sulten og jeg ikke var der til at gøre det...

Jeg tror jeg ville agte mig meget for at foreslå at amme nogen andens barn, men da kun fordi det virker som om det er noget folk (f.eks. jer som har svaret i denne tråd) ville tage meget ilde op...

Men som udgangspunkt - nej, hvis det er nogen man kender så kan jeg ikke se problemet...

Kh

Rosa - hippietype der som sagt ikke er mor endnu...

Anmeld

9. februar 2010

Valle81

Min umiddelbare vurdering er at barnet slet ikke ville tage i mod brystet fra en anden kvinde med mindre det er noget den har været vant til lige fra start.

Ved ikke hvad jeg synes om det andet, tanken har aldrig strejfet mig og det vil heller ikke blive akuelt.

I lande hvor vi ikke har de muligheder vi har her og det handler om ren overlevelse, så synes jeg bestemt det er på sin plads at man ammer andres børn, da det bliver et en spørgsmål om liv og død og ikke følelser osv:0)

Knus

christina

Anmeld

9. februar 2010

Sara.

Jeg tror sagtens jeg ville kunne amme et andet barn hvis barnet var sulten og moderen ikke til stede.... F.eks. hvis jeg skulle passe et lille barn som man ikke er sikker på vil tage flaske og moderen så siger jeg også må prøve med amning så ville jeg gøre det.... eller hvis der var en der skulle passe mit barn / snart børn måtte de også prøve det..... Men vil ikke bare give mit bryst til et fremmed barn med mindre der er sket et eller andet forfærdeligt og barnet ikke kan få mad....... Det jo stadig ikke sikkert barnet vil tage et andet bryst, en anden duft og smag.....

Jeg ser amning som noget meget hyggeligt og som noget specielt med mig barn, men samtidig som intet andet end madtid....

Anmeld

9. februar 2010

Pia.

Rosa skriver:

Jeg er ikke mor endnu, så måske jeg ændrer mening radikalt når jeg sidder med Jonathan i armene - men jeg KAN altså ikke se hvad der er så unaturligt og creepy ved det... Jeg tror umiddelbart overhovedet ikke jeg ville blive vred, ked af det eller forarget hvis nogen havde ammet mit barn som en tjeneste fordi han var sulten og jeg ikke var der til at gøre det...

Jeg tror jeg ville agte mig meget for at foreslå at amme nogen andens barn, men da kun fordi det virker som om det er noget folk (f.eks. jer som har svaret i denne tråd) ville tage meget ilde op...

Men som udgangspunkt - nej, hvis det er nogen man kender så kan jeg ikke se problemet...

Kh

Rosa - hippietype der som sagt ikke er mor endnu...

Jeg tror du skifter mening, men jeg kan selvfølgelig ikke vide mig sikker... - Det at amme er meget intimt imellem mor og barn ... og noget som bliver så tæt imellem jer at jeg slet ikke tror du vil se det som en sød tanke at andre havde stukket deres pat i munden på DIN BABY og da slet ikke uden du vidste det først...

Uff nej, jeg er så helt modsat dig, men jeg har også ammet tre børn ind til nu.

Anmeld

9. februar 2010

Pia.

3rollinger skriver:

Den anden dag var jeg til en fødselsdag, med en anden familie med 3 børn. Moderen til boernene var ude  at svoemme og faderen var alene med dem. Den mindste var 3 mdr og ammede stadig. Hun blev paa et tidspunkt sulten og det gav mig egentlig lidt at taenke over da jeg jo selv har en baby paa 8 uger.

Jeg kunne jo godt tilbyde at amme dette ukendte barn og jeg tror saadan set heller ikke jeg ville have noget imod det. Men hvad ville moderen mon sige til at jeg havde ammet hendes barn? Jeg ville ikke umiddelbart selv vaere saa meget for at en anden kvinde ammede mit barn.

Ihvertfald tilboed jeg ikke at amme barnet af hensyn til hvad familien ville sige til det. Og moderen kom jo ogsaa tilbage fra hendes svoemning og gav babyen mad, men da havde barnet maaske vaeret sulten i en halv time.

Hvad ville I have gjort? Og vil et barn egentlig bare saadan tage et ukendt bryst?

Trine

Det syntes jeg lyder helt forkert... Lige så forkert som "tør amning" (når mænd trøster/giver trykhed til deres børn!!! via brystvorten) - Det er i min verden helt forkert...   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.