At amme andres boern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.049 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

3rollinger

Den anden dag var jeg til en fødselsdag, med en anden familie med 3 børn. Moderen til boernene var ude  at svoemme og faderen var alene med dem. Den mindste var 3 mdr og ammede stadig. Hun blev paa et tidspunkt sulten og det gav mig egentlig lidt at taenke over da jeg jo selv har en baby paa 8 uger.

Jeg kunne jo godt tilbyde at amme dette ukendte barn og jeg tror saadan set heller ikke jeg ville have noget imod det. Men hvad ville moderen mon sige til at jeg havde ammet hendes barn? Jeg ville ikke umiddelbart selv vaere saa meget for at en anden kvinde ammede mit barn.

Ihvertfald tilboed jeg ikke at amme barnet af hensyn til hvad familien ville sige til det. Og moderen kom jo ogsaa tilbage fra hendes svoemning og gav babyen mad, men da havde barnet maaske vaeret sulten i en halv time.

Hvad ville I have gjort? Og vil et barn egentlig bare saadan tage et ukendt bryst?

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

qp

Jeg ville slet ikke haft tænkt den tanke, overhovedet! Det er ikke noget "man gør" i min verden, det virker forkert og meget underligt... Og jeg ville blive stjernetosset hvis jeg fandt ud, af at en anden havde ammet mit barn... og endvidere ville jeg synes det var meget mærkeligt og måske endda lidt sygeligt hvis nogen tilbød det! 

Ja sorry men jeg får det lidt  bare ved tanken - jeg synes det virker totalt ud over alle mine grænser og kan slet ikke forholde mig til det.

Og om barnet bare ville tage et andet bryst, ved jeg jo ikke - mon ikke det ville det hvis det var sultent nok?

Anmeld

9. februar 2010

N&J

Altså min mor gjorde det i sin tid ved vores nabodreng, og hun malkede også ud til sygehuset fordi hun havde så meget mælk, tror måske vi er gået hen og blevet lidt berøringsangste, men ja jeg ville sku nok også syntes det var mystisk hvis jeg ikke selv havde aftalt det med den anden mor, men har da i kampens hede når jeg har passet min søsters dreng overvejet det og ligeledes omvendt.. men har dog aldrig gjort det.. tror nogen vil syntes det er grænseoverskridende og andre ikke.. 

Anmeld

9. februar 2010

3rollinger

qp skriver:

Jeg ville slet ikke haft tænkt den tanke, overhovedet! Det er ikke noget "man gør" i min verden, det virker forkert og meget underligt... Og jeg ville blive stjernetosset hvis jeg fandt ud, af at en anden havde ammet mit barn... og endvidere ville jeg synes det var meget mærkeligt og måske endda lidt sygeligt hvis nogen tilbød det! 

Ja sorry men jeg får det lidt  bare ved tanken - jeg synes det virker totalt ud over alle mine grænser og kan slet ikke forholde mig til det.

Og om barnet bare ville tage et andet bryst, ved jeg jo ikke - mon ikke det ville det hvis det var sultent nok?

Jamen, jeg kan godt forstaa dig. Det er noget underligt noget. Lidt ligesom utroskab.

Men for mig er det nu meget normalt at taenke paa en loesning hvis jeg hoerer et barn der graeder af sult. Men derfra og til at kaste mig ud i at amme andres boern er der langt. Netop fordi jeg ikke ville have at andre ammede mit barn.

Anmeld

9. februar 2010

Corn

Jeg ville ikke have andre til at amme mine unger, og jeg ville heller ikke selv amme andres...

Men førhen brugte man jo ammer til at fodre ungerne

Anmeld

9. februar 2010

@spire

Har tænkt meget på samme emne, for i gamle dage var det jo ganske normalt med ammemødre osv.. Men tror nu også vi er blevet for berøringangste og det virker bare grænseoverskridende.. Min søster skal føde 3 mdr. efter mig og virker lige umiddelbart som om hun vil være en meget bedre 'malkemaskine' end mig, men synes tanken er underlig og kan egentlig ikke helt forholde mig til tanken, selvom det er min egen søster...!

Anmeld

9. februar 2010

kiroo

qp skriver:

sådan har jeg det også. det ville være mærkeligt... for mærkeligt..

Anmeld

9. februar 2010

Mca<3

I dag skal man jo også tænke på HIV ,, det smitter gennem modermælk så man skal holde sig langt fra at amme andres børn

Anmeld

9. februar 2010

qp

NikitasMoar skriver:

Altså min mor gjorde det i sin tid ved vores nabodreng, og hun malkede også ud til sygehuset fordi hun havde så meget mælk, tror måske vi er gået hen og blevet lidt berøringsangste, men ja jeg ville sku nok også syntes det var mystisk hvis jeg ikke selv havde aftalt det med den anden mor, men har da i kampens hede når jeg har passet min søsters dreng overvejet det og ligeledes omvendt.. men har dog aldrig gjort det.. tror nogen vil syntes det er grænseoverskridende og andre ikke.. 

Næ nej, vi er ikke i familie!!   

Anmeld

9. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg er af den holdning, at man kun ammer sit eget barn. Kunne heller ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at sidde og amme et menneskes barn. Tanken gir' mig faktisk lidt myrekryb for at være ærlig.

Det nærvær man har med sit eget barn, når man sidder og ammer, ville jeg bestemt ikke dele med andres børn. I øvrigt ville jeg heller ikke bryde mig om, at andre skulle amme mit barn....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.