verdens dejligste lille sorte prik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

tark! den ammestue historie putter jeg lige i bæltet, jeg er sikker på vi får en dreng og jeg samler alt "unyttig" viden ind for at overbevise Søren fx siger den kinesiske kalender også en dreng

Søren er sikker på en pige, men nu må vi se...om 8 måneder ved vi det

Total ammestuesnak men....

Det er en dreng når:

• Du oplevede ikke kvalme tidligt i graviditeten
  • Din babys hjerterytme er mindre end 140 slag i minuttet
  • Du bærer kun maven foran.
  • Din mave ligner en basketball.
  • Dine brystvorter er langsom blevet mørkere.
  • Maven sidder højt oppe.
  • Du foretrækker salt eller surt mad.
  • Du foretrækker protein,-- kød og ost.
  • Dine fødder er koldere end inden du blev gravid.
  • Håret på dine ben gror hurtigere efter du er blevet gravid.
  • Dine hænder er tørre.
  • Du ansigt vender mest mod nord når du sover.
  • Den kommende far tager på i vægt ligesom dig.
  • Graviditeten har fået dig til at stråle og se bedre ud end nogen sinde.
  • Din urin er lysegul.
  • Din næse ser større ud.
  • Når du hænger din vielsesring i en kæde over din mave, bevæger den sig frem og tilbage.
  • Du har oftere hovedpine end normalt

Det er en pige når:

• Du havde kvalme tidligt i graviditeten
  • Din babys hjerterytme er mindst 140 slag per. minut
  • Du bære den ekstravægt på mave, lår og hofter.
  • Dit venstre bryst er større end dit højre.
  • Dit hår har fået et rødligt skær.
  • Din mave sidder lavt.
  • Din mave ligner en vandmelon
  • Du foretrækker sødt.
  • Du vil meget gerne have frugt
  • Du elsker appelsinjuice.
  • Du ser ikke så godt ud som gravid, som  normalt.
  • Du har flere humørsvingninger end normalt.
  • Du har flere bumser, pletter eller pigmentforandringer end normalt.
  • Du foretrækker endeskiven af et brød
  • Din bryster er vokset en del under graviditeten.
  • Dit ansigt vender mest mod syd når du sover.
  • Din urin er mørkegul
  • Når du hænger din vielsesring i en kæde over din mave, bevæger kæden sig rundt i ring

Lidt skørt, men meget sjovt alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

Ida.

Hvor er det bare SKØN læsning Trine....mon ikke du kan ske at kunne se hjerteblink på fredag? Det kunne de, da jeg ventede Lina og jeg var i uge 5+4, mener jeg det var. Annika havde også hjerteblink i uge 6+0

Og hvor lyder du altså også bare GRAVID...som i helt sund og 200% normal gravid...  Hvor er det bare fantastisk!

Og ja du SKAL sg* være mor - og du bliver bare en skidego' en af slagsen, det er jeg sikker på

Anmeld

8. februar 2010

Bondepigen

Hmmm har lige opdaget, at jeg skrev til dig i OEF, men det var nu meningen jeg ville have skrevet det herinde... så her får du den igen:

Det er SÅ fantastisk dejligt, at "prikken" sidder, hvor den skal!!!

Iiih hvor er jeg lykkelig på jeres vegne...  Ja LYKKELIG. Jeg er ikke kun glad. Jeg er stadig helt oppe og køre over den gode nyhed!

Husker godt følelsen af, at man ikke helt fatter det og går og siger til spejlet, at man skal være mor.

Jeg gik skiftevis og grinede fjollet og stortudede de første par uger... hehe.

DU SKAL VÆRE MOR OG SØREN SKAL VÆRE FAR!!!! TILLYKKE!!! igen igen igen, det bliver jeg vist ikke træt af at sige..

Anmeld

9. februar 2010

Dictes mor

JustAnotherName skriver:

Lyst til kød.......Hmm, er der ikke noget om, at det ifølge "ammestue-historierne" er en DRENG man venter sig, når man bliver kød-lystig   

Aj Trine, jeg kunne hoppe og danse til mine ben kolapser, fordi det glæder mig så meget på Jeres vegne. og ja, det er en lille came-to-stay baby der lumrer derinde, dét er jeg sikker på

MEGA TILLYKKE, hvor er det bare skønt for Jer! ENDELIG blev det Jeres tur!

Åh åh, i starten cravede jeg kød helt vildt, men kun oksekød. Nu gider jeg ikke rigtig kød mere, men jeg venter jo en pige, eller det er det vi har fået at vide, så hvem ved om det bliver en dreng der kommer ud...

Anmeld

9. februar 2010

oo

Majastina skriver:

Åh åh, i starten cravede jeg kød helt vildt, men kun oksekød. Nu gider jeg ikke rigtig kød mere, men jeg venter jo en pige, eller det er det vi har fået at vide, så hvem ved om det bliver en dreng der kommer ud...

orv, det er også oksekød herhjemme!!

og rigtig meget mad smager mest af pap, fx brød

Anmeld

9. februar 2010

oo

aj! for fanden, jeg kommer lige i tanker om, at vi sidste torsdag køte på uni sammen og der lavede jeg en rigtig graviditetsting (uden at vide det) hvor jeg syntes Sørens ånde lugtede heeeelt forfærdeligt. jeg var ved at BRÆKKE mig når han snakkede i bilen og til sidst sad han med lukket mund i en halv time, fordi jeg skabte mig så meget. bagefter mine timer på uni, skulle han til møde på gymnasiet og han havde det selvfølgelig vildt dårligt med sin ånde der jo åbenbart stank helt forfærdeligt, så han spurgte en af de andre derhenne om han lige gad at lugte og han sagde at det lugtede fint. jae...skærpet lugtesans

(nåh, så spurgte jeg lige Søren om han kunne huske den her dag og så sagde han "ja, Claus (snifferen fra arbejdet) sagde også at du nok var gravid og så sagde jeg nejnej, DET er hun ikke!" )

Anmeld

9. februar 2010

Dictes mor

Tjuhl skriver:

orv, det er også oksekød herhjemme!!

og rigtig meget mad smager mest af pap, fx brød

Er der så noget som du bare slet ikke kan være i nærheden af? Her er det kyllig for tiden, lugten alene får det hele til at vende.

Anmeld

9. februar 2010

oo

Majastina skriver:

Er der så noget som du bare slet ikke kan være i nærheden af? Her er det kyllig for tiden, lugten alene får det hele til at vende.

hmm...sødt slik og fastelavnsboller med det der gule creme, som ellers er mine yndlings, men som nu minder påfaldene meget om snot

kvalmen er dog ikke slem, den er der, men om eftermiddagen (ligesom sidst) og jeg kaster ikke op enndu, men min søster sagde at hverken hun eller min mor har haft graviditetskvalme, så det er jeg ikke så bekymret over.

Anmeld

9. februar 2010

Dictes mor

Tjuhl skriver:

hmm...sødt slik og fastelavnsboller med det der gule creme, som ellers er mine yndlings, men som nu minder påfaldene meget om snot

kvalmen er dog ikke slem, den er der, men om eftermiddagen (ligesom sidst) og jeg kaster ikke op enndu, men min søster sagde at hverken hun eller min mor har haft graviditetskvalme, så det er jeg ikke så bekymret over.

Ja puhhh kagecreme, det kan jeg heller ikke have med at gøre...

Skal vi ikke krydse fingre for at kvalmen ikke bliver for slem, min søster og mor havde heller ikke så meget kvalme, og det havde jeg egentlig heller ikke. Det er mest trætheden som slår benene væk under en

Anmeld

9. februar 2010

msax

Igen rigtig STORT tillykke Trine - du er hermed på vej ind i morklubben med lortebleer, søvnløse nætter og fuldstændig ubetinger KÆRLIGHED til et lille væsen.

Og hvor er det dejligt at de gerne vil følge jer tæt for at være sikre på at alt er som det skal være.

Jeg sender de bedste tanker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.