GRUF!!!!!!!!! (laaaaaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

KÆFT jeg er tosset!!!

For ca. et halvt år siden modtog Daniel og jeg en pakke fra Gyldendals bogklub.. Vi satte et stort kryds over adressen og smed pakken i postkassen igen - vi havde jo ikke bestilt en bog til vores søn (?????) Stephen...

Vi gik ud fra at det sikkert var en joke Daniels venner havde lavet (haha) og tænkte ikke videre over det, nu vi havde sendt den retur.

Så modtog vi en rykker og ringede til bogklubben. Vi forklarede dem situationen og de undskyldte og sagde at det desværre sker ofte - fint nok! så er det ude af verden... NEJ! Vi fik en ny rykker... og en ny igen! Vi ignorerer regningerne og kommer videre med vores liv, da Gyldendal jo har undskyldt og sagt vi ikke skal tage os af regningerne.

Så kommer der sgu en rykkerskrivelse fra et inkassofirma Vi ringer til dem, forklarer situationen og de forstår os og lover at undersøge sagen og vende tilbage (det er tilbage i december måned). Vi hører ikke mere fra dem og tænker at de sikkert har smidt sagen i skraldespanden

Næh næh... Endnu en rykkerskrivelse fra inkasso!!!!

Jeg har lige talt med dem IGEN, forklaret hele situationen IGEN og nu siger de så at vi skal politianmelde det og så må der komme en bedrageri-sag ud af det... SUK!

Jeg blev egentlig ret vred - de havde lovet at tage sig af det - og forklarede damen i telefonen at det jo ikke er skide fair at vi skal stå med alt det bøvl 1½ uge inden vores første barn - EN PIGE!!!!! - kommer til verden... Det var ikke deres problem og de kunne intet gøre, før de modtager en kopi af anmeldelsen...

Jeg er bare sååå træt af at skulle bøvle med alt det her.. Og selvom Daniel siger at jeg ikke skal spekulere på det, og at han nok skal tage sig af det hele, kan jeg jo ikke lade være med at lade det gå mig på!

Jeg foreslog Daniel at ringe rundt til alle drengene og "advare" dem så de selv kan melde sig (vi ved ikke hvem det er), men han sagde "Så kan idioterne lære det... Det er gamle nok til at vide der kan være en konsekvans ved at gøre den slags! Så må de tage den bedrageridom der kommer ud af det - ellers lærer de det aldrig" (det værste er at han har ret).

Er der nogen som har prøvet noget lignende? Hvor længe skal jeg regne med at den sag kommer til at køre, og hvad kan politiet gøre? (udover at tjekke ip-adresse)

Beklager det blev så langt...

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
Caroline86 skriver:

KÆFT jeg er tosset!!!

For ca. et halvt år siden modtog Daniel og jeg en pakke fra Gyldendals bogklub.. Vi satte et stort kryds over adressen og smed pakken i postkassen igen - vi havde jo ikke bestilt en bog til vores søn (?????) Stephen...

Vi gik ud fra at det sikkert var en joke Daniels venner havde lavet (haha) og tænkte ikke videre over det, nu vi havde sendt den retur.

Så modtog vi en rykker og ringede til bogklubben. Vi forklarede dem situationen og de undskyldte og sagde at det desværre sker ofte - fint nok! så er det ude af verden... NEJ! Vi fik en ny rykker... og en ny igen! Vi ignorerer regningerne og kommer videre med vores liv, da Gyldendal jo har undskyldt og sagt vi ikke skal tage os af regningerne.

Så kommer der sgu en rykkerskrivelse fra et inkassofirma Vi ringer til dem, forklarer situationen og de forstår os og lover at undersøge sagen og vende tilbage (det er tilbage i december måned). Vi hører ikke mere fra dem og tænker at de sikkert har smidt sagen i skraldespanden

Jeg har lige talt med dem IGEN, forklaret hele situationen IGEN og nu siger de så at vi skal politianmelde det og så må der komme en bedrageri-sag ud af det... SUK!

Jeg blev egentlig ret vred - de havde lovet at tage sig af det - og forklarede damen i telefonen at det jo ikke er skide fair at vi skal stå med alt det bøvl 1½ uge inden vores første barn - EN PIGE!!!!! - kommer til verden... Det var ikke deres problem og de kunne intet gøre, før de modtager en kopi af anmeldelsen...

Jeg er bare sååå træt af at skulle bøvle med alt det her.. Og selvom Daniel siger at jeg ikke skal spekulere på det, og at han nok skal tage sig af det hele, kan jeg jo ikke lade være med at lade det gå mig på!

Jeg foreslog Daniel at ringe rundt til alle drengene og "advare" dem så de selv kan melde sig (vi ved ikke hvem det er), men han sagde "Så kan idioterne lære det... Det er gamle nok til at vide der kan være en konsekvans ved at gøre den slags! Så må de tage den bedrageridom der kommer ud af det - ellers lærer de det aldrig" (det værste er at han har ret).

Er der nogen som har prøvet noget lignende? Hvor længe skal jeg regne med at den sag kommer til at køre, og hvad kan politiet gøre? (udover at tjekke ip-adresse)

Knus Caroline

Ej hvor surt. Kan da slet ikke forstå at der er nogen der kan se det sjove i at gøre sådan noget Men jeg tror desværre ikke politiet kan gøre så meget, men håber da at de finder ud af hvem synderen er, for det er da en virkelig dårlig joke.

Anmeld

8. februar 2010

SaNiNa

Puha søde hvor er det bare osse bare en træls noget har aldrig selv prøvet det, men jeg var blevet stiktosset og i sær fordi gyldendals gare sagt i skulle se bort for regningerne og kan slet ikke forstå at inkasso ikke har meldt tilbage til jer.

Se at få det anmeldt så den som står bag kan få en lære streg.

Kram

Anmeld

8. februar 2010

Enayia

Caroline86 skriver:

KÆFT jeg er tosset!!!

Knus Caroline

Føj for den da hvor er det dog en kedelig affære.

Vi har ikke prøvet det med gyldendahl, men der var en svenskt firma der sælger nogle helseprodukter/??? ja jeg ved sgu ikke helt hvad det var som blev ved med at sende os breve om  vi ikke havde hentet en pakke (fra en side vi hverken kender eller har bestilt noget fra) Så vi ringer også og forklarer at det ikke er noget vi kender til  og de lover at slette ordren.

Så går der også 1-2 måneder og vi modtager rykkere for en uafhentet pakke, så vi ringer igen og forklarer igen at det altså ikke er noget vi har bestilt eller har med at gøre. De lover igen at slette det og vi har endnu ikke hørt mere..... endnu..

Men der er altså mange steder der finder info og sender ting til folk og mange betaler bare selvom de ikke har bestilt eller købt og det skal man ikke !

Jeg vil da sige der må være noget info om hvem der har bestil de bøger hvis nogen overhovedet har bestilt det.

Det er godt nok barnligt og usmageluigt hvis nogen bestiller ting i ens navn.

Kan godt forstå det kan være hektisk og fylde meget i dit hovede, jeg vil også sige, du har dit på det rene og VED i ikke har bestilt noget derfra, så burde sagen kunne løses uden i skal straffes til at betale for noget i ikke har bestilt. Det er bare sørgeligt det skal gå så langt.

Knus til dig

Anmeld

8. februar 2010

Stumpen

Mit råd er at du skal ringe til forbrugerrådet.. Politiet kan jo intet gøre...

Karsten fik på et tidspunkt nogle sokker tilsendt til en eller anden pris.. fra et norsk firma og vi kunne ikk ekomme igennem telefonisk, så jeg ringede til forbrugerrådet der sagde at vi skulle sende et anbefalet brev med besked om at vi ikke ville betale da vi ikke havde bedt om at få dem og at de selv kunne hente deres sokker på vores adresse.. Intet hørte vi, men regninger kom der.. Tror vi sendte 3-4 breve anbefalet -så det blev langt dyrer end de skide sokker, men en principsag for mig..

Så kom der et brev fra inkasso -jeg kontaktede forbrugerstyrrelsen og derefter advokat firmaet, som gerne ville vi sendte kopier af brevene vi havde sendt og siden har vi intet hørt...

Så kæmp.....

Anmeld

8. februar 2010

Moderator

Stumpen skriver:

Mit råd er at du skal ringe til forbrugerrådet.. Politiet kan jo intet gøre...

Karsten fik på et tidspunkt nogle sokker tilsendt til en eller anden pris.. fra et norsk firma og vi kunne ikk ekomme igennem telefonisk, så jeg ringede til forbrugerrådet der sagde at vi skulle sende et anbefalet brev med besked om at vi ikke ville betale da vi ikke havde bedt om at få dem og at de selv kunne hente deres sokker på vores adresse.. Intet hørte vi, men regninger kom der.. Tror vi sendte 3-4 breve anbefalet -så det blev langt dyrer end de skide sokker, men en principsag for mig..

Så kom der et brev fra inkasso -jeg kontaktede forbrugerstyrrelsen og derefter advokat firmaet, som gerne ville vi sendte kopier af brevene vi havde sendt og siden har vi intet hørt...

Så kæmp.....

Jeg har hørt rigtig meget om de der udenlandske firmaet som bare sender løs - specielt de der naturprodukter og SOKKER!

Det jeg talte med inkasso damen om, er at de kan gå ind og tjekke IP-adresse, og på den måde finde ud af hvis computer det er bestilt fra... Så kan den ansvarlige forsøge at lyve sig fra det, men gæt hvilken betydning det vil have for hans og Daniels forhold!!!

Tænker bare, stakkels politi! De har da så rigeligt at se til i forvejen og nu skal de så rode rundt med sådan en sag - Inkasso VIL have en politianmeldelse før vi slipper... SUK

Anmeld

8. februar 2010

Moderator

Enayia skriver:

Føj for den da hvor er det dog en kedelig affære.

Vi har ikke prøvet det med gyldendahl, men der var en svenskt firma der sælger nogle helseprodukter/??? ja jeg ved sgu ikke helt hvad det var som blev ved med at sende os breve om  vi ikke havde hentet en pakke (fra en side vi hverken kender eller har bestilt noget fra) Så vi ringer også og forklarer at det ikke er noget vi kender til  og de lover at slette ordren.

Så går der også 1-2 måneder og vi modtager rykkere for en uafhentet pakke, så vi ringer igen og forklarer igen at det altså ikke er noget vi har bestilt eller har med at gøre. De lover igen at slette det og vi har endnu ikke hørt mere..... endnu..

Men der er altså mange steder der finder info og sender ting til folk og mange betaler bare selvom de ikke har bestilt eller købt og det skal man ikke !

Jeg vil da sige der må være noget info om hvem der har bestil de bøger hvis nogen overhovedet har bestilt det.

Det er godt nok barnligt og usmageluigt hvis nogen bestiller ting i ens navn.

Kan godt forstå det kan være hektisk og fylde meget i dit hovede, jeg vil også sige, du har dit på det rene og VED i ikke har bestilt noget derfra, så burde sagen kunne løses uden i skal straffes til at betale for noget i ikke har bestilt. Det er bare sørgeligt det skal gå så langt.

Knus til dig

Tror bare ikke Gyldendal sender den slags uden det er bestilt.. De er simpelthen for "kendte" til den slags! Og desuden er vi ikke i tvivl om at der er nogen som har bestilt det - men i navnet Stephen Staal Simonsen (skulle så forestille at være vores søn).

1. fejl - vi skal have en pige!!!

2. fejl - hun kommer IKKE til at hedde Staal Simonsen til efternavn!!

3. fejl - vi har ikke fået vores barn endnu!!!

Bare skide hamrende irriterende, men vi betaler IKKE de penge...

(Jeg har prøvet at få tilsendt nogle af de der helseprodukter og det var et HYR at slippe ud af det... Men der var også rigeligt med beviser på at jeg ikke havde bestilt det)

Anmeld

8. februar 2010

Skouboe

Et godt råd fra en der har siddet med inkasso: Lige så snart I er uenige i et krav (opkrævning) fra et firma så gør indsigelse skriftligt, gem al korrespondance og insister på at få bekræftelser, fx på at de har modtaget fx bogen eller det lovede dokument retur.

E-mail kan sagtens bruges, men telefon opkald ender meget ofte i hvem kan bevise hvad - og selvom det er Gyldendal, der har bevisbyrden, giver det jer en masse besvær nu.

Hos inkassofirmaer kører ting ofte pr. automatik, så hvis jeg var din mand, ville jeg skrive et pænt og høfligt brev eller en e-mail til inkassofirmaet under overskriften INDSIGELSE og forklare sagens forløb og slutte af med at bede om at modtage en bekræftelse på at sagen er afsluttet hos dem.

Dernæst ville jeg skrive til Gyldendal og bede om en bekræftelse fra dem på at sagen er afsluttet der også, så I ikke risikerer at de gensender kravet.

Jeg ved det er omstændigt og frustrerende når man er "uskyldig" men i en inkasso funktion bliver man ganske hårdhudet. Jeg er sikker på at både medarbejderen hos Gyldendal og inkassofirmaet har hørt lignende historier der har været det pure opspind mange gange.

Det undskylder ikke at de ikke holder hvad de lover, men når sagen er nået så langt uden I har gjort skriftlige indsigelser, kommer man som inkassomedarbejder nemt til at undre sig over hvorfor I ikke har gjort skriftlig indsigelse tidligere hvis I nu virkelig er uskyldige? 

Dette er ikke ment som en anklage, men mere et eksempel på hvordan man tænker når man sidder i et job, hvor ihvertfald 50% af alle man taler med hver dag lyver for dig på den ene eller den anden måde.

Jeg er helt sikker på at hvis noget lignende skulle ske igen, gør i automatisk skriftlig indsigelse... 

I øvrigt efterforsker politiet stort set aldrig sådanne sager, men det at I politianmelder sagen (husk at få en skriftlig kvittering) og sender kvitteringen til inkassofirmaet sammen med indsigelsen, gør jer meget mere troværdige i inkassofirmaets øjne. Det skyldes at de fleste mennesker gerne lyver for at slippe for inkassoomkostninger etc., men de fleste mennesker har også en grænse ved at indgive falsk anmeldelse...

Held og lykke med det hele, og lad det ikke ødelægge stemningen op til prinsessens ankomst.

Anmeld

8. februar 2010

Stumpen

Caroline86 skriver:

Jeg har hørt rigtig meget om de der udenlandske firmaet som bare sender løs - specielt de der naturprodukter og SOKKER!

Det jeg talte med inkasso damen om, er at de kan gå ind og tjekke IP-adresse, og på den måde finde ud af hvis computer det er bestilt fra... Så kan den ansvarlige forsøge at lyve sig fra det, men gæt hvilken betydning det vil have for hans og Daniels forhold!!!

Tænker bare, stakkels politi! De har da så rigeligt at se til i forvejen og nu skal de så rode rundt med sådan en sag - Inkasso VIL have en politianmeldelse før vi slipper... SUK

Jeg ville kontakte forbrugerstyrrelsen alligevel.. Det kunne jo tænkes at de har en anden syn på det end inkassofirmaet og de kan give dig et trumf, du kan sige til inkassofirmaet... Tvivler faktisk på at nogen af jers venner skulle gøre dette, hvad er det lige man får ud af det... Ej du... Ring og hør forbrugerstyrrelsen om dine rettigheder i denne sag..

Anmeld

8. februar 2010

Nemesis

kan slet ikke forstå I skal have det bøvl..det er Gyldendal der har bevisbyrden for at i HAR bestilt! Så personligt ville jeg skrive et anbefalet brev til gyldendal og inkassobureauet og meddele dem at I ikke har bestilt noget som helst og derfor ikke vil foretage jer yderligere da i nu økonomisk såvel som tidsmæssigt har brugt rigeligt tid.

Det er gyldendal der er blevet bedraget og ikke jer, så det er dem der skal melde det.

Desuden kan inkassoen trække jer i retten hvor de skal bevise det er jer der har bestilt..og det kan de jo ikke. Med et anbefalet brev kan i bevise i har meddelt alle parter, at i ikke har del i det og dermed vil det igen ende hos inkasso og gyldendal.

Personligt ville jeg lade møget køre helt til retten når jeg VED jeg ikke har bestil og jeg VED jeg har meddelt dem dette (og kan bevise det)

Sisse - overassistent ved fogedretten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.