Angående rygbrød tænkte jeg bare mere på og der var større sandsynlig for at få det galt i halsen når hun ikke har tænder og kan tygge det lidt. 
Må jo bare prøve mig frem. 
Hun blødgører det bare med mundvand, og moser det oppe i ganen.
De behøver ikke tænder for at kunne det.
Min datter på 8 mdr kan klare knækbrød. hun har kun to små bisser der titter frem i undermunden, og dem bruger hun ikke rigtigt. Hun gumler og gnasker bare til det er blødt, og maser det med tungen i ganen.
Mht. kød, så kan man blende eller mose med gaffel, så det bliver meget småt. Og hvis ikke fisk, som er blevet foreslået, så kan kødboller (kogt kød) også være en oplagt mulighed ....det er bedre, da de ikke har nær så godt af kød med stegt kant endnu...
Min datter får ikke rigtigt kød endnu. Vi er kun lige nået til opstart af bondebrød. Men hun får kartoffelmos, grøntsager (også moste) og pasta.
Og hun smager mere og mere på de ting som vi spiser, når det kan lade sig gøre. Og hun er glad for brød også. Som nævnt tidligere knækbrød, som hun kan gumle på, eller et stykke brød. Eller også laver jeg små brød-hapsere, som jeg ligger foran hende, så får hun også øvet sig i pincet-greb, når hun skal fange sig en bid - og øvet sig i at lære at slippe det igen, så hun kan få det i munden ...hehe, det kan de godt have lidt svært ved. Og det er jo også godt, at få øvet lidt af fin-motorikken, samtidig med at de lærer, at spise en masse nye ting.
Hilsen Katrine.
Anmeld