Mad til de små pus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
35 svar
0 synes godt om
8. februar 2010

Lærke & Lucas

Min datter er 7 måneder men hvad kan jeg give hende af kød, når hun ikke har tænder endnu.?
Fra 8 måneder må de jo begynde at få rygbrød men giver i jeres unger det hvis de ikke har tænder endnu.
Synes det er lidt svært at varrire kosten til dem. Hjælp..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

Halbschön

Lærke 2009 skriver:

Min datter er 7 måneder men hvad kan jeg give hende af kød, når hun ikke har tænder endnu.?
Fra 8 måneder må de jo begynde at få rygbrød men giver i jeres unger det hvis de ikke har tænder endnu.
Synes det er lidt svært at varrire kosten til dem. Hjælp..

fx kogt fisk. Det er dejlig blødt

Ellers blend kødet, så det blir som mos

Har hørt at man godt kan gi rugbrød alligevel, bare uden kerner og kanter, så kan de sidde og gumle på det..

Knus

Anmeld

8. februar 2010

SaNiNa

Du kan sagten give hende rugbrød, det har noget med spyttet de blander rugbrødet med så de får det most så meget ud så de kan synke det.

icklas har dog nok to fortænder men ellers spiser han stort set det sammen som os.

Anmeld

8. februar 2010

Lærke & Lucas

Angående rygbrød tænkte jeg bare mere på og der var større sandsynlig for at få det galt i halsen når hun ikke har tænder og kan tygge det lidt.
Må jo bare prøve mig frem.

Anmeld

8. februar 2010

SaNiNa

Renée88 skriver:

fx kogt fisk. Det er dejlig blødt

Ellers blend kødet, så det blir som mos

Har hørt at man godt kan gi rugbrød alligevel, bare uden kerner og kanter, så kan de sidde og gumle på det..

Knus

de kære små skal have rugbrød uden kerne indtil de er 2 år da deres maver ikke er klar til at fordøje så højt indhold af fiber.

Anmeld

8. februar 2010

SaNiNa

Lærke 2009 skriver:

Angående rygbrød tænkte jeg bare mere på og der var større sandsynlig for at få det galt i halsen når hun ikke har tænder og kan tygge det lidt.
Må jo bare prøve mig frem.

hun skal jo starte med at have rugbrød som smagsprøve og når hun så kan klare rugbrødet kan hun får det som et helt måltid.

min svigermor er dp og selv de børn som er langt over 1 år som igen tænder har spiser rugbrød helt uden problemer

Anmeld

8. februar 2010

Lærke & Lucas

Sanne og Nicklas skriver:

hun skal jo starte med at have rugbrød som smagsprøve og når hun så kan klare rugbrødet kan hun får det som et helt måltid.

min svigermor er dp og selv de børn som er langt over 1 år som igen tænder har spiser rugbrød helt uden problemer

Kan der virkelig går over et år inden de får tænder? Vil da nu håbe Lærke snart får nogen tænder. Vidste godt de ikke måtte få med kerne i.
Giver i jeres unger ris?

Anmeld

8. februar 2010

SaNiNa

Lærke 2009 skriver:

Kan der virkelig går over et år inden de får tænder? Vil da nu håbe Lærke snart får nogen tænder. Vidste godt de ikke måtte få med kerne i.
Giver i jeres unger ris?

Ja, det er vist meget normalt der kan gå længe før tænderne titer frem.

Nicklas er lige begynd på at få ris, han er så bare ikke så vild med dem. jeg ture ikke give ham dem.

Han spiser jo med hos os nu. han gider ikke det der babymad mere men lasange, kylling, supper ja alt hvad vi spiser hvis der ikke er stærke kryderrie i. og så får jeg så smør og fløde tilsat i sit.

Anmeld

8. februar 2010

Lærke & Lucas

Så tror jeg Lærke skal have fisk med os i aften. Hun spiser med os hver aften men plejer bare at koge nogen kartofler og grønsager til hende.

Anmeld

8. februar 2010

Ni-ko-li-ne

fisk, og alt andet kød...

jeg gjorde således:

tog ca. en håndfuld kød, lidt løg og en anelse andet grønt for at give smag, så kogte/dampede jeg det i lidt vand og hakkede/blendede det hele... og frøs det ned i portioner :0)

du kan også give din datter bondebrød, med smør og avocado på, eller leverpostej.... i små bidder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.