Øv øv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2010

Vingummien

Anna-jonas skriver:

Altså Sus....................3 pust?? Det lyder af meget. Ja, undskyld jeg sådan blander mig..............men prøv med 2 pust............altså først med 1, hvor han trækker vejret ind gennem masken 10 gange, og derefter 1 pust mere, og 10 vejrtrækninger igen. Vent 20-30 minutter, og gentag..................Hvis ikke dette har hjulpet, så giv ham en omgang mere...............og hvis han stadig hvæser og hviner, hoster og sprutter................så skal i til vagtlæge igen, og mon ikke i så bliver indlagt, det er jo ikke holdbart, vel??.

Tror ikke at Emil får nok gavn af den maske (nes-spacer, som den hedder). Mange små børn har ikke nok lungekapacitet til at få suget medicinen langt nok ned i lungerne, og skal derfor have en såkaldt port-a-neb, som er en slags forstøvermaskine, hvor barnet får en mere "åben" maske på, og ikke sådan går i panik.

Men prøv i første omgang at give ham som jeg har "ordineret". Hvis han får 3 pust, begynder han bare at sitre, og blive hyper.

God bedring med ham Sus.........

Knus Mette

Hyper ej det mener du ikke Han fik 3 gange igår inden senge tid og 3 gange her imorges og nøj han skriger. Han holder jo vejret til at starte med og så tager det jo bare længere tid og man liger jo krafter i for at holde ham Rigtig synd for ham.

Er det den røde du siger 2 pust af?

Min mor har sagt til mig det kunne være en ide at få en børnelæge til ham da de går mere op i det end alm læger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

Bondepigen

suanne85 skriver:

Er bare så synd for ham, selvom man ved det er det bedste er det bare så hårdt at give den dumme maske. Burde opfindes noget der er flydende til lungerne ligesom panodil. Og så 3 pust, altså han vil knap side stille til 1 pust. Han gad ik rigtig at spise aftens mad og kom iseng halv 6 for der var han færdig, så må vi jo bare tage det med hvis han vågner tidligt imorgen.

Øv hvor er det synd at det ikke virker ordenligt på ham. Emma får en orange flixotide og en blå ventoline. Det funger for hende.

Men nu siger du flydende... Jeg er næsten 100%  sikker på at min niece har fået noget engang til hendes datter, som hun skulle drikke... Men om det er lige så effektivt som sprays skal jeg ikke kunne sige.... Prøv at tage en snak med lægen om det.

Jeg ville osse få en tid hos børnelægerne, hvis jeg var dig, for jeg har hørt at alm. læger ofte ikke er så meget inde i det med astmabehandling... Heldigvis har vi en god læge osse på det område...

God bedring med ham!!!

Anmeld

8. februar 2010

Vingummien

bondepigen skriver:

Øv hvor er det synd at det ikke virker ordenligt på ham. Emma får en orange flixotide og en blå ventoline. Det funger for hende.

Men nu siger du flydende... Jeg er næsten 100%  sikker på at min niece har fået noget engang til hendes datter, som hun skulle drikke... Men om det er lige så effektivt som sprays skal jeg ikke kunne sige.... Prøv at tage en snak med lægen om det.

Jeg ville osse få en tid hos børnelægerne, hvis jeg var dig, for jeg har hørt at alm. læger ofte ikke er så meget inde i det med astmabehandling... Heldigvis har vi en god læge osse på det område...

God bedring med ham!!!

Er også orange Emil får, men lægerne kalder den rød

Anmeld

8. februar 2010

Bondepigen

suanne85 skriver:

Er også orange Emil får, men lægerne kalder den rød

Han må være farveblind...

Anmeld

8. februar 2010

Lilletrold

Jeg sender dig alle de bedste tanker. Ved lige præcis hvordan du har det. Sygedom og medicin i sit barn hænger en laaaaaangt ud af halsen. Vi kan snart lave en tæppe forretning med alt det hår på brystet vi får og har STORT knus

Anmeld

9. februar 2010

Vingummien

bondepigen skriver:

Ja hehe. Men jeg har kaldt den rød fordi han gjorde

Anmeld

9. februar 2010

Vingummien

Lilletrold skriver:

Jeg sender dig alle de bedste tanker. Ved lige præcis hvordan du har det. Sygedom og medicin i sit barn hænger en laaaaaangt ud af halsen. Vi kan snart lave en tæppe forretning med alt det hår på brystet vi får og har STORT knus

Ja hehe

Anmeld

9. februar 2010

TbCp

bondepigen skriver:

God bedring med ham!!!

Liva fik flydende Bricanyl..... mener jeg det var.... men det hjalp desværre ikke herhjemme.

Anmeld

9. februar 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Liva fik flydende Bricanyl..... mener jeg det var.... men det hjalp desværre ikke herhjemme.

Nej, tænkte nok den måske ikke var nær så effektiv, for tror osse de skiftede over til noget andet senere...

Anmeld

9. februar 2010

Vingummien

bondepigen skriver:

Så skal jeg til lægen idag og snakke om henvisning til børneklinikken her i Randers. Snakkede med dem og de syntes det var en god ide hvis jeg gjorde det sådan som han havde det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.