Slik i dagplejen???(surt indlæg, så er I advaret!!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2008

Balderson

Pia skriver:

I aalborg kommune er det sådan at dp må ikke købe slik og servere for de børn hun passer. Men kommer de andre forældre med kager og slik, så må hun gerne server det.. De må heller ikke servere sodavand og saftevand for de små, igen ikke med mindre at det er noget man som forældre er kommet med.

Jeg læser det som om at de i din søns dp i dag har fået det fordi der er en der fylder år.. Og så syntes jeg det er helt ok at dp servere det.. Så gør hun det jo ud fra en god mening og det er jo ikke hende der har indkøbt det.
Jeg har da slev givet min datter en blandet pose med både frugt og slik med i dp da hun fyldte år..
Jeg ved godt der altid vil være meget for og imod hvilken slik det så skal være, men min datter får lov og spise og smage det samme slik som vi spiser..¨

At din søn så ikke kan tåle farve stoffer, det er en helt anden sag..
Men igen i Aalborg kommune er det vores eget ansvar at de ved start i dp informer dagpleje moderen om det og at det står på et oplysning skema der altid skal følge dem også i gæste dp..
Dp kan jo ellers ikke vide det..
Tror nogle gange at vi ikke skal være så hurtig til og dømme dp, bh og vuggestuer..

Mvh Pia.

Det er bestemt heller ikke fordi jeg vil dømme nogle, men synes alligevel at dp har et ansvar.. Og udfra hvad Eva skriver så ved den dp at hendes søn ikke kan tåle farvestoffer...

Det er sjovt du skriver at i Aalborg kommune har de den politik, det var præcis en bh i Aalborg jeg arbejde i... Så er det jo tankevækende at de ikke følger hvad der står skrevet..

Mvh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2008

Loggidut

jeg syntes slet ikke det er ok at hun har givet dit barn slik...hvis der står nedskrevet at de ikke må servere slik...så må de fandme ikke!

jeg havde selv en søn som ikke kunne tåle komælk, svinekød eller oksekød...og om min gammel dpér må servere det hvis andre har haft det med...så skal hun dælme ikke bryde sig om at fodre mit barn med det, når det ikke kan tåle det!

hvis du har informeret din dp´er om at dit barn ikke tåler slik...så skal hun da ved gud heller ikke give det...det er helt hen i vejret...tvært i mod skulle hun forklare de andre dpér om at hun har et barn som ikke tåler det...og hun burde også underrette de andre forældre om det!

tænk sig om allergien havde bestået i at halsen snørrede sig sammen?

uanset så kan fejl ske...og der kan ske en smutter...men så er det dælme ikke ok at blive mødt med et grin når man siger det!

jeg ville klage...og jeg ville fortælle min dpér at jeg ville klage...ingen pardon der!

Anmeld

14. maj 2008

Pia

I Aalborg kommune er det ikke de samme regler der er omrking mad i dp og i bh. Men der er en kost politik for begge grupper. Jeg er da enig i at man skal klage hvis der er grund til det. Og nej hun skal ikke servere noget for dit barn som dit barn ikke kan tåle.. Loggidut ved at du jo også høre under Aalborg kommune;) Jo dp må gerne servere det de andre har med.. Men hun må jo selvfølgelig IKKE servere det for dit barn, hvis hun er oplystom at dit barn ikke tåler div ting.. Ved der har været en sag her i kommunen, hvor en gæste dp havde givet et barn en kage, som en af de andre børn havde haft med.. og det viste sig at det var noget i den kage, som barnet ikke kunne tåle.. Men det var jo ikke barnets fatse dp og gæste dp var ikke blevet informeret om at der var noget barnet ikke kunne tåle og den seddel som skal følge barnet ( igen det skal det i hvert fald i Aalborg kommune) den var ikke med i barnets taske.. Så sagne faldt sådan ud, at dp slap for tiltale.. Jeg ved godt at der desværre er nogle dårlige dp og pædagoer, som desværre er skyld i at vi har en tendes til og kæmpe alle over en kamp.. Det er det samme inden for mit eget fag.. Der er nogle ssh'er og ssa'er der ikek følger reglerne og de gør det surt for os andre.. Og det er så træls og blive dømt fordi alle ikke gør det de skal..

Anmeld

14. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Her spørger de hver gang der er mulighed for at søde sager vil optræde. Må han/hun få det eller det? Og det er meget rart. Faktisk kommer der kun søde sager når der er fødselsdag og i december måned får de en brunkage eller klejne om fredagen. Men også kun hvis alle forældre siger ja, for der skal ikke gøres forskel.

Men nøj hvor ville jeg også bare blive gal hvis Jesse fik serveret noget han ikke måtte få eller kunne tåle.

Kan du ikke tage en snak med hende igen eller tage en snak med pædagoggen?

Anmeld

14. maj 2008

Honningblomst

Jeanne skriver:

Her spørger de hver gang der er mulighed for at søde sager vil optræde. Må han/hun få det eller det? Og det er meget rart. Faktisk kommer der kun søde sager når der er fødselsdag og i december måned får de en brunkage eller klejne om fredagen. Men også kun hvis alle forældre siger ja, for der skal ikke gøres forskel.

Men nøj hvor ville jeg også bare blive gal hvis Jesse fik serveret noget han ikke måtte få eller kunne tåle.

Kan du ikke tage en snak med hende igen eller tage en snak med pædagoggen?

Det er da virkelig en super måde hos jer...sådan burde det være alle steder.
Jeg nævnte det for gruppen og også for min dp, så håber ikke det sker igen....men, det kan ikke være rigtigt at de ikke følger kostpolitikken og det ringer jeg altså og hører om i morgen...for der er noget galt et sted.

Knus..

Anmeld

14. maj 2008

finkedinke

Jeg må protestere:))
Jeg er dagplejer. Jeg vil ikke fortælle hvor for jeg vil gerne kunne overholde min tavshedspligt i forhold evt. andre indlæg jeg senere måtte skrive. Men jeg tør godt sige at jeg ikke er fra Ålborg og heller ikke er fra Evas dagplejegruppe:D

Der er nogle dagplejere der tror at man ikke kan hygge sig uden kage el. lign. Og jeg forstår dem til en vis grad godt, for sådan er mange af os vokset op. Jeg kæmper selv imod i vores gruppe, indtil videre har jeg fået dem til at forstå at det at være i legestue en gang om ugen ikke er en festlig lejlighed, og ikke behøver være med kage og saftevand.
Men jeg ville samtidig ønske at kommunerne ville gøre mere for at uddanne dagplejere og at de ikke ville bange for at fyre de dårlige af slagsen. Som i alle andre fag er det de brådne kar der giver os andre et dårligt rygte.
I min kommune har man valgt at der er få vuggestuepladser og at forældrebetalingen i vuggestuen er meget dyrere end dagplejen. Samtidig sparer man på alt i dagplejen. Bl.a vores udstyr, f.eks. faldt hjulet af min kollegas klapvogn mens hun gik på gaden med børn i vognen.
Jeg tror at kommunens ligegyldighed gør at de dagplejere der brænder for børn og faget finder andre græsgange. Det er ødelæggende for dagplejen og børnene.

Jeg har også holdt dagplejens dag i dag. Det er en landsdækkende dag, for at gøre opmærksom på dagplejen og dens kvaliteter. Dagplejerne skulle møde udklædte ligesom børnene. Ud af 7 dagplejere var vi 2 udklædte. Det var vel at mærke en aftale vi alle var enige om.

Jeg er glad for dagplejen og jeg er en god dagplejer, men jeg holder heller ikke i længden.
Eva, er du sikker på at slik mm er helt forbudt i dagplejen? vores kostpolitik er ganske vag på det punkt og tillader slik mm i begrænsede mængder ved særlige lejligheder. Det tolkes meget forskelligt blandt dagplejerne.

Anmeld

14. maj 2008

Honningblomst

finkedinke skriver:

Jeg må protestere:))
Jeg er dagplejer. Jeg vil ikke fortælle hvor for jeg vil gerne kunne overholde min tavshedspligt i forhold evt. andre indlæg jeg senere måtte skrive. Men jeg tør godt sige at jeg ikke er fra Ålborg og heller ikke er fra Evas dagplejegruppe:D

Der er nogle dagplejere der tror at man ikke kan hygge sig uden kage el. lign. Og jeg forstår dem til en vis grad godt, for sådan er mange af os vokset op. Jeg kæmper selv imod i vores gruppe, indtil videre har jeg fået dem til at forstå at det at være i legestue en gang om ugen ikke er en festlig lejlighed, og ikke behøver være med kage og saftevand.
Men jeg ville samtidig ønske at kommunerne ville gøre mere for at uddanne dagplejere og at de ikke ville bange for at fyre de dårlige af slagsen. Som i alle andre fag er det de brådne kar der giver os andre et dårligt rygte.
I min kommune har man valgt at der er få vuggestuepladser og at forældrebetalingen i vuggestuen er meget dyrere end dagplejen. Samtidig sparer man på alt i dagplejen. Bl.a vores udstyr, f.eks. faldt hjulet af min kollegas klapvogn mens hun gik på gaden med børn i vognen.
Jeg tror at kommunens ligegyldighed gør at de dagplejere der brænder for børn og faget finder andre græsgange. Det er ødelæggende for dagplejen og børnene.

Jeg har også holdt dagplejens dag i dag. Det er en landsdækkende dag, for at gøre opmærksom på dagplejen og dens kvaliteter. Dagplejerne skulle møde udklædte ligesom børnene. Ud af 7 dagplejere var vi 2 udklædte. Det var vel at mærke en aftale vi alle var enige om.

Jeg er glad for dagplejen og jeg er en god dagplejer, men jeg holder heller ikke i længden.
Eva, er du sikker på at slik mm er helt forbudt i dagplejen? vores kostpolitik er ganske vag på det punkt og tillader slik mm i begrænsede mængder ved særlige lejligheder. Det tolkes meget forskelligt blandt dagplejerne.

Ja, eller det er i hvert fald sådan jeg har forstået det. men må ringe og få det helt på det klare.
Og du har ret...der render mange dårlige pædagoger og dagplejere rundt...desværre mangler der arbejdskraft og studerende, så alle kan jo næsten bruges...på bekostning af vores børn og alle jer rigtig dygtige og kompetente mennesker som gør så meget for vores små børn...TAK for det og du måtte meget gerne passe min lille trold.
Knus...(H)

Anmeld

15. maj 2008

birgit_hansen

Har også været til dagplejernes dag i dag med timon... men her blev der serveret boller og bananer samt juice eller vand i massevis.. den dagpleje han går i går hun meget op i at de for frugt og timon elsker hans frugt ( tror han var abe i sit tidliger liv da han spiser det hele i æblet bare ikke stilken) vis vi ikke opdager han har taget det... men som hun siger er der fødselsdag og forældrene kommer med slik så for de da også lidt men først for de deres frugt..

birgit go tiomn som er glad for vores dagpleje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.