Jeg må protestere:))
Jeg er dagplejer. Jeg vil ikke fortælle hvor for jeg vil gerne kunne overholde min tavshedspligt i forhold evt. andre indlæg jeg senere måtte skrive. Men jeg tør godt sige at jeg ikke er fra Ålborg og heller ikke er fra Evas dagplejegruppe:D
Der er nogle dagplejere der tror at man ikke kan hygge sig uden kage el. lign. Og jeg forstår dem til en vis grad godt, for sådan er mange af os vokset op. Jeg kæmper selv imod i vores gruppe, indtil videre har jeg fået dem til at forstå at det at være i legestue en gang om ugen ikke er en festlig lejlighed, og ikke behøver være med kage og saftevand.
Men jeg ville samtidig ønske at kommunerne ville gøre mere for at uddanne dagplejere og at de ikke ville bange for at fyre de dårlige af slagsen. Som i alle andre fag er det de brådne kar der giver os andre et dårligt rygte.
I min kommune har man valgt at der er få vuggestuepladser og at forældrebetalingen i vuggestuen er meget dyrere end dagplejen. Samtidig sparer man på alt i dagplejen. Bl.a vores udstyr, f.eks. faldt hjulet af min kollegas klapvogn mens hun gik på gaden med børn i vognen.
Jeg tror at kommunens ligegyldighed gør at de dagplejere der brænder for børn og faget finder andre græsgange. Det er ødelæggende for dagplejen og børnene.
Jeg har også holdt dagplejens dag i dag. Det er en landsdækkende dag, for at gøre opmærksom på dagplejen og dens kvaliteter. Dagplejerne skulle møde udklædte ligesom børnene. Ud af 7 dagplejere var vi 2 udklædte. Det var vel at mærke en aftale vi alle var enige om.
Jeg er glad for dagplejen og jeg er en god dagplejer, men jeg holder heller ikke i længden.
Eva, er du sikker på at slik mm er helt forbudt i dagplejen? vores kostpolitik er ganske vag på det punkt og tillader slik mm i begrænsede mængder ved særlige lejligheder. Det tolkes meget forskelligt blandt dagplejerne.
Anmeld