cola uden brus og med brus..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.547 visninger
23 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

tristansmor

jeg er kommet til at diskuterer med min kæreste hvad der er bedst! Hvis man absolut skal have cola..

Jeg mener at cola uden brus, altså børne cola plejer jeg at kalde det, er absolut bedst at drikke, da det jo ikke indeholder kulsyre altså brus.. Og at det jo er det der ødelægger tænderne! Altså cola light.. Jeg  ved godt at cola med sukker, der ødelægger sukkeren også!

Min kære kæreste mener, dog at det kan være et fedt, om man drikker cola ligt u brus eller m brus??

Grunden til vi snakkede om det, var at vi kom til at snakke om den dag Tristan skal smage sådan noget for første gang, så mente jeg jo det var bedre at give ham noget "børne cola" men det varer længe før han skal det!

Så nu vil jeg hører, hvad mener i piger & drenge? Hvad er bedst?

Jeg ved godt at der ikke af noget af det der egentlig er bedst! Men hvis nu man skulle vælge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

Trolde_mor

Er da dejligt i sådan får snakket tingene igennem og gennemtænkt hvad der er bedst.

Men må indrømme at jeg nu heller ikke tror der er nogen forskel.

Der er stadig som du selv skriver sukker i, der også ødelægger tænderne..

Desuden er det ikke sikkert Tristan kan li cola uden brus?

Anmeld

6. februar 2010

tristansmor

Senia skriver:

Er da dejligt i sådan får snakket tingene igennem og gennemtænkt hvad der er bedst.

Men må indrømme at jeg nu heller ikke tror der er nogen forskel.

Der er stadig som du selv skriver sukker i, der også ødelægger tænderne..

Desuden er det ikke sikkert Tristan kan li cola uden brus?

hmm, ja det kan godt være!

Jeg tænker nu ikke på om Tristan kan lide det! Han er så nem, at han plejer at tage hvad han bliver tilbudt! Han ved jo ikke der findes andet?

Anmeld

6. februar 2010

Trolde_mor

tristansmor skriver:

hmm, ja det kan godt være!

Jeg tænker nu ikke på om Tristan kan lide det! Han er så nem, at han plejer at tage hvad han bliver tilbudt! Han ved jo ikke der findes andet?

Selvfølgelig rigtig nok.. smiler..  Dejligt at han er nem på sådanne områder

Men ja, har ikke kunne finde noget side om det, men tror ik der er forskel - desværre..

Anmeld

6. februar 2010

Lone Jakobsen

må indrømme at på sundheds fronten tror jeg heller ikke der en den store forskel. sodavand og saftevand ligestilles når det kommer til (u)sundhed.

min søn på 6 vil dog slet ikke ha sodavand....netop pga. brusen....men det er så en anden sag.

Anmeld

6. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Jeg vil også sige det kan være det samme , men jeg ville helt klart give cola med brus, da der er børn der ikke kan lide det så og så er der chance for at der går laaaaaaang tid før bettemanden vil smage igen og ergo : ingen tænder i fare der

Men med eller uden brus kan vidst være ligemeget, men super i allerede nu får det hele på plads

Anmeld

6. februar 2010

tristansmor

Sabrina17 skriver:

Jeg vil også sige det kan være det samme , men jeg ville helt klart give cola med brus, da der er børn der ikke kan lide det så og så er der chance for at der går laaaaaaang tid før bettemanden vil smage igen og ergo : ingen tænder i fare der

Men med eller uden brus kan vidst være ligemeget, men super i allerede nu får det hele på plads

hihi ja det er jo netop godt at få snakket igennem!

Og Mike og jeg er begge enige om, at han ikke skal have alt sådan noget usundt noget, fordi vi netop heller ikke selv spiser det!

Anmeld

6. februar 2010

MorTilSnartFire <3

tristansmor skriver:

hihi ja det er jo netop godt at få snakket igennem!

Og Mike og jeg er begge enige om, at han ikke skal have alt sådan noget usundt noget, fordi vi netop heller ikke selv spiser det!

Han får de fineste tænder, jeres lille dreng Vi har også allerede snakket om de ting, trods han stadig ligger i mavsen Fnis!

Men vi er også enige i at han først skal smage når han er omkring 1 år og SELV vil smage på de usunde ting Og derefter vil vi så have en lørdagsslik-hygge-aften-inden-sengetid Hihihi (Vi spiser nemlig selv slik herhjemme )

Anmeld

6. februar 2010

tristansmor

Sabrina17 skriver:

Han får de fineste tænder, jeres lille dreng Vi har også allerede snakket om de ting, trods han stadig ligger i mavsen Fnis!

Men vi er også enige i at han først skal smage når han er omkring 1 år og SELV vil smage på de usunde ting Og derefter vil vi så have en lørdagsslik-hygge-aften-inden-sengetid Hihihi (Vi spiser nemlig selv slik herhjemme )

jeg vil helst gerne trække den så længe jeg kan med Tristan, helst til han er 3 år hvis jeg kan.. Han bliver snart 2 og har endnu ikke vist interasse for at ville smage, så det tegner jo godt!

ja, og når han når der til, hvor han vil smage så må han selvfølgelig det! Men jeg tror ikke vi vil lave en slikdag for ham, hans slikdag må være når ham kommer på besøg ved bedsteforældre mm! Herhjemme spiser vi slet ikke slik nemlig, og sådan må det gerne forsætte!

Anmeld

6. februar 2010

MorTilSnartFire <3

tristansmor skriver:

jeg vil helst gerne trække den så længe jeg kan med Tristan, helst til han er 3 år hvis jeg kan.. Han bliver snart 2 og har endnu ikke vist interasse for at ville smage, så det tegner jo godt!

ja, og når han når der til, hvor han vil smage så må han selvfølgelig det! Men jeg tror ikke vi vil lave en slikdag for ham, hans slikdag må være når ham kommer på besøg ved bedsteforældre mm! Herhjemme spiser vi slet ikke slik nemlig, og sådan må det gerne forsætte!

Hvis man kan trække den så længe, synes jeg sørme også man skal!!!!! (Tror bare desværre ikke vi kan det, da vi altså spiser slik med jævne mellemrum )

Men hvis I slet ikke spiser det derhjemme, dig og Mike, jamen så er der jo heller ingen grund til at Tristan skal det

Og jeg ser en slikdag/aften for at være familiehygge, hvor vi alle får en lille skål med lidt snold i sofae, mens vi ser disney eller noget Og i jeres tilfælde ville det jo bare være Tristan der fik snold og så synes jeg faktisk det hyggelige ryger af Medmindre man har andre børn der kan få også

Og mmmmh, altid godt at komme hjem til bedsteforældrene så!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.