Min praktisktænkende mand :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2010

Ox.

Vi var heller ikke enige til at starte med, MEN, jeg blev så stædig til sidst at jeg sagde jeg bare gik ud og købte ting alligevel, og så gav han sig, og nu er han glad for hendes børneværelse hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Sussie&Lilje skriver:

Vi var heller ikke enige til at starte med, MEN, jeg blev så stædig til sidst at jeg sagde jeg bare gik ud og købte ting alligevel, og så gav han sig, og nu er han glad for hendes børneværelse hehe

Ja, lige præcis sådan foregår det også herhjemme.

Jeg ville dog bare gerne for én gangs skyld have ham med på ideen fra starten. Jeg ved selvfølgelig godt at han bliver glad for resultatet i den sidste ende - sådan er det altid!

Men indtil han gir sig i den sidste ende, og må krybe til korset,og sige: "Okay skat, jeg giver dig ret i at det her er smart/ser flot ud" eller hvad det nu kan være, så går jeg altid rundt med lidt dårlig samvittighed over at jeg bare uden videre gør som det passer mig´med vores penge.......

Anmeld

6. februar 2010

vatten

Jeg har indtryk af, at mange mænd meget gerne vil være med til at bestemme og indrette børneværelset. Det er ligesom et sted, hvor de har mulighed for at påvirke, så jeg synes næsten de skal have lov.

Bare tænk, hvor lidt tøj, din mand får lov at vælge til jeres barn. Og barnevognen skal du selvfølgelig have veto-ret til, da det mest er dig, der skal bruge den- ligedan puslebord. Så selve møbelindretningen af værelset og så autostolen, kan jeg sagtens forstå, at mænd gerne vil være "med i".

Men kan i ikke evt. aftale, at o bruger de sorte reoler, men at det også er det eneste mørke møbel på værelset? At seng, puslebord osv købes i hvidt og farvet?

Anmeld

6. februar 2010

Sissel

Altså min kære kæreste havde og har det på nøjagtig samme måde. Og jeg forklarede ham bare at det var meget vigtigt for mig at få bygget en go rede til hende:-) det er jo lissom det det hele går ud på. Selvom det ikke betyder noget for den lille hvordan der ser ud op dets værelse, så betyder det bare helt enormt meget for en mor.. selvom han synes det er fjollet er jeg sikker på at han gir sig når han finder ud af hvor vigtigt det er for dig.. For min kæreste var det bare meget vigtigt at han følte at han var en del af, og at det ikke bare var mig der kørte showet.. Ikke at han har voldsomt meget at skulle have sagt når det kommer til stykket, men jeg gir ham følelsen af det

Anmeld

6. februar 2010

Risen

Mathildesmor skriver:

Herhjemme er vi begyndt at have fokus på det nye børneværelse til den lille ny, men min mand og jeg er absolut ikke enige i hvad der skal købes ind - og for den sags skyld, IKKE skal!

Vi købte for ½ år siden nogle sorte reol kasser i Ilva- I ved, dem der der har 4 forskellige størrelser. Planen var at de skulle op at hænge i vores soveværelse, men så langt er vi så ikke nået endnu. Nu har jeg forelsket mig i sættet fra Sebra i lyserød/lilla, da det vil passe perfekt id på værelset, men manden er UENIG, og mener at vi "bare" kan hænge de sorte reoler op som i sin tid blev købt til soveværelset. Det er jeg bare så uenig i, da jeg ikke mener at sorte møbler hører sig til på et børneværelse. Jeg kan personligt godt lide, at det er lyst og gerne "spraglet" med en masse dejlige farver.

Nå, men det korte og det lange er, at han har sat sig fast på, at vi IKKE skal have de andre reoler.

Jeg har sgu bare så meget lyst til at købe dem alligevel - for mig, virker det er som om han ikke kan sætte sig ind i, at jeg gerne vil have at værelset ikke kun skal være praktisk, men også pænt og hyggeligt indrettet.

Jeg bliver ved med at trøste mig selv med at de fleste mænd tænker på denne måde, selvom jeg inderst inde godt ved det ikke er tilfældet

ihh du er da bare heldig at din mand overhovedet gider at indrette børneværelse nu.. hehe.. .. Min "mand" gider slet ikke før der er en måned til fødsel, meeen prøver at lokke.. ..

Anmeld

6. februar 2010

Bubbi

Mathildesmor skriver:

Herhjemme er vi begyndt at have fokus på det nye børneværelse til den lille ny, men min mand og jeg er absolut ikke enige i hvad der skal købes ind - og for den sags skyld, IKKE skal!

Vi købte for ½ år siden nogle sorte reol kasser i Ilva- I ved, dem der der har 4 forskellige størrelser. Planen var at de skulle op at hænge i vores soveværelse, men så langt er vi så ikke nået endnu. Nu har jeg forelsket mig i sættet fra Sebra i lyserød/lilla, da det vil passe perfekt id på værelset, men manden er UENIG, og mener at vi "bare" kan hænge de sorte reoler op som i sin tid blev købt til soveværelset. Det er jeg bare så uenig i, da jeg ikke mener at sorte møbler hører sig til på et børneværelse. Jeg kan personligt godt lide, at det er lyst og gerne "spraglet" med en masse dejlige farver.

Nå, men det korte og det lange er, at han har sat sig fast på, at vi IKKE skal have de andre reoler.

Jeg har sgu bare så meget lyst til at købe dem alligevel - for mig, virker det er som om han ikke kan sætte sig ind i, at jeg gerne vil have at værelset ikke kun skal være praktisk, men også pænt og hyggeligt indrettet.

Jeg bliver ved med at trøste mig selv med at de fleste mænd tænker på denne måde, selvom jeg inderst inde godt ved det ikke er tilfældet

Jeg ved du kan få nogle der ligner dem meget (hvis det er dem jeg tænker på)
I bilka og søsterne garne (Staves??)

Anmeld

7. februar 2010

Skouboe

Mathildesmor skriver:

Maling?

Anmeld

7. februar 2010

missKat skriver:

joh jeg er HELT med på din frustration 

åhh det er bare en klassiker altså!!

for det er jo bare sådan VI VIL have det og vi er bare indretnings freaks og redebyggere os kvinder. Og det er de kære mænd bare IKKE 

er der ikke andre ting du gerne vil have og så "presse" ham?? 

Nej det ville være synd at sige, at de er det.

Dog har jeg igår fået ham med på ideen - nu er reolerne hængt op i soveværelset og jeg har fået min vilje (endnu engang, ha ha) med sebra reolerne til lillepigens værelset. Dog havde han et krav, og det var at vi skulle vente med at købe dem.

Han mener at det er bedst at købe dem på samme tid med barnevognen og alt det andet tilbehør, da det ikke er noget "der haster", hvilket jeg må give ham ret i. Har trods alt 4½ md til termin endnu

Anmeld

7. februar 2010

vatten skriver:

Jeg har indtryk af, at mange mænd meget gerne vil være med til at bestemme og indrette børneværelset. Det er ligesom et sted, hvor de har mulighed for at påvirke, så jeg synes næsten de skal have lov.

Bare tænk, hvor lidt tøj, din mand får lov at vælge til jeres barn. Og barnevognen skal du selvfølgelig have veto-ret til, da det mest er dig, der skal bruge den- ligedan puslebord. Så selve møbelindretningen af værelset og så autostolen, kan jeg sagtens forstå, at mænd gerne vil være "med i".

Men kan i ikke evt. aftale, at o bruger de sorte reoler, men at det også er det eneste mørke møbel på værelset? At seng, puslebord osv købes i hvidt og farvet?

Sådan har min mand det ikke.... Det lader han mig styre et godt stykke hen af vejen, da han godt ved at jeg er lidt bedre til det med inretning og indkøb af ting, end han er  men hvis det viser sig at jeg gerne vil have et eller andet som han mener vi har i forvejen - for at tage de sorte reolerne som eksempel, så kommer stædigheden op i ham, også er han lidt svær at overbevise.

Vi er så heldige at vi ikke skal bruge puslekommode, da vi har et bryggers jeg har gjort hyggeligt med masser af bordplads, og vigtigst af alt - der er en håndvask lige ved siden af. 

Men nu får jeg som jeg vil have det, og det er jeg rigtig glad for - blev sgu ærlig talt lidt frustreret og depri over at han ikke kunne sætte sig ind i min tankegang igår...

Anmeld

7. februar 2010

Bubbi skriver:

Jeg ved du kan få nogle der ligner dem meget (hvis det er dem jeg tænker på)
I bilka og søsterne garne (Staves??)

Tak for tippet, men det ER dem fra Sebra jeg vil ha!

....selvom de andre sikkert er ligeså fine. Men du kender vel godt det der med at man forelsker sig i én bestemt ting, også kan man altså bare ikke gå på kompromi he he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.