Min praktisktænkende mand :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.484 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Herhjemme er vi begyndt at have fokus på det nye børneværelse til den lille ny, men min mand og jeg er absolut ikke enige i hvad der skal købes ind - og for den sags skyld, IKKE skal!

Vi købte for ½ år siden nogle sorte reol kasser i Ilva- I ved, dem der der har 4 forskellige størrelser. Planen var at de skulle op at hænge i vores soveværelse, men så langt er vi så ikke nået endnu. Nu har jeg forelsket mig i sættet fra Sebra i lyserød/lilla, da det vil passe perfekt id på værelset, men manden er UENIG, og mener at vi "bare" kan hænge de sorte reoler op som i sin tid blev købt til soveværelset. Det er jeg bare så uenig i, da jeg ikke mener at sorte møbler hører sig til på et børneværelse. Jeg kan personligt godt lide, at det er lyst og gerne "spraglet" med en masse dejlige farver.

Nå, men det korte og det lange er, at han har sat sig fast på, at vi IKKE skal have de andre reoler.

Jeg har sgu bare så meget lyst til at købe dem alligevel - for mig, virker det er som om han ikke kan sætte sig ind i, at jeg gerne vil have at værelset ikke kun skal være praktisk, men også pænt og hyggeligt indrettet.

Jeg bliver ved med at trøste mig selv med at de fleste mænd tænker på denne måde, selvom jeg inderst inde godt ved det ikke er tilfældet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

eliasogmor

dumme dumme mand...måske du kunne få de andre solgt.....og så købe de andre

Anmeld

6. februar 2010

Tja, det har jeg egentligt ikke tænkt på.

Min plan er stadig at de skal op i soveværelset på et tidspunkt, men tak for tippet ellers.

Anmeld

6. februar 2010

missKat

Præcis sådan tænker mænd 

vi har - så hvorfor købe nyt, barnet er da ligeglad... 

så din mand er ikke anderledes end mange af vores andres - hæhæ og din reaktion er nok meget lige min ville være 

kunne en kompromi løsning være, at klæbe noget sjovt tapet på de reoler i har?? kan du gøre noget ved dem, så du gøre det til den stil du gerne vil have??

og når du jo så har gået på kompromi denne gang, må du bruge din kvindelige snilde og få din vilje et andet sted 

Anmeld

6. februar 2010

Trolde_mor

Ej hvor er det bare øv, i sådan er uenige.

Syntes ofte at mænd har det sådan lidt - nu har vi jo det her så kan vi lige så godt bruge det, men hvis det nu er brugt...

Hvad med at du siger til din mand at nu skal de sorte reoler sættes op i soveværelset, og om ikke han lige vil hjælpe dig?

Så er de jo sat op i soveværelset og så bliver i jo nødt til at købe noget andet til børneværelset?

Hvis han protestere kan du jo blot sige at i jo var enige om de sorte til soveværelset, og at du syntes i bør tage ud og kigge på møbler sammen til børneværelset, så i begge er enige?

Håber i finder ud af det..

Anmeld

6. februar 2010

missKat skriver:

Præcis sådan tænker mænd 

vi har - så hvorfor købe nyt, barnet er da ligeglad... 

så din mand er ikke anderledes end mange af vores andres - hæhæ og din reaktion er nok meget lige min ville være 

kunne en kompromi løsning være, at klæbe noget sjovt tapet på de reoler i har?? kan du gøre noget ved dem, så du gøre det til den stil du gerne vil have??

og når du jo så har gået på kompromi denne gang, må du bruge din kvindelige snilde og få din vilje et andet sted 

Lige præcis - han sagde også "Hun er sgu da ligeglad med hvordan der ser ud. Der går mange år før hun overhovedet tænker og den slags"..... ARGH!! Ja, men det er jo så bare ikke lige derfor - det er da mere for moderens øjne. Det forstår han bare ikke!

Jo, muligvis kan vi fikse et eller andet smart med reolerne - men kender du ikke godt den der følelse med, at nu har man lige udset sig noget man bare gerne vil have, også er det godt nok svært at gå på kompromi

Anmeld

6. februar 2010

Mathildesmor skriver:

Lige præcis - han sagde også "Hun er sgu da ligeglad med hvordan der ser ud. Der går mange år før hun overhovedet tænker og den slags"..... ARGH!! Ja, men det er jo så bare ikke lige derfor - det er da mere for moderens øjne. Det forstår han bare ikke!

Jo, muligvis kan vi fikse et eller andet smart med reolerne - men kender du ikke godt den der følelse med, at nu har man lige udset sig noget man bare gerne vil have, også er det godt nok svært at gå på kompromi

"Hun er sgu da ligeglad med hvordan der ser ud. Der går mange år før hun overhovedet tænker og den slags"..... ARGH!!

- Mente selvfølgelig: "tænker PÅ den slags"

Anmeld

6. februar 2010

Senia skriver:

Ej hvor er det bare øv, i sådan er uenige.

Syntes ofte at mænd har det sådan lidt - nu har vi jo det her så kan vi lige så godt bruge det, men hvis det nu er brugt...

Hvad med at du siger til din mand at nu skal de sorte reoler sættes op i soveværelset, og om ikke han lige vil hjælpe dig?

Så er de jo sat op i soveværelset og så bliver i jo nødt til at købe noget andet til børneværelset?

Hvis han protestere kan du jo blot sige at i jo var enige om de sorte til soveværelset, og at du syntes i bør tage ud og kigge på møbler sammen til børneværelset, så i begge er enige?

Håber i finder ud af det..

Ha ha, god pointe Senia.

Jeg går straks igang iaften med reolerne i soveværelset.

Kan allerede se hans udtryk i ansigtet for mig, når jeg kalder på ham

Anmeld

6. februar 2010

missKat

Mathildesmor skriver:

joh jeg er HELT med på din frustration 

åhh det er bare en klassiker altså!!

for det er jo bare sådan VI VIL have det og vi er bare indretnings freaks og redebyggere os kvinder. Og det er de kære mænd bare IKKE 

er der ikke andre ting du gerne vil have og så "presse" ham?? 

Anmeld

6. februar 2010

Trolde_mor

Mathildesmor skriver:

Ha ha, god pointe Senia.

Jeg går straks igang iaften med reolerne i soveværelset.

Kan allerede se hans udtryk i ansigtet for mig, når jeg kalder på ham

Griner.. så lidt - glad for at jeg kunne hjælpe Vi kvinder må jo holde sammen i kampen om at få det hjem (børneværelse) der er lige som man drømmer om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.