hvad er den bedste lagkage du har smagt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2010

kiroo

nu bagte jeg en stor chokolade drømmekage igår og den holder nok til i aften...:-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

Vidunderligeunger

kiroo skriver:

nu bagte jeg en stor chokolade drømmekage igår og den holder nok til i aften...:-(

ja okay... så er der vidst ik andet for end vente til der kommer en ny anledning.. (det er f.eks søndag i morgen )

Anmeld

6. februar 2010

Enayia

Du kan piske/blende jordbær eller hindbær op med flødeskummet (pisk skummet først) Så får du en lækker pink creme du kan bruge på alle bunde og øverst, pynt evt med jordbær/hindbær eller chokolade og husk at tilsæt lidt sukker i skummen ellers kan den godt være lidt sur.

Du kan sagtens bruge frosne bær

Men den er et hit her, og så er den dejlig nem

Anmeld

6. februar 2010

Vidunderligeunger

Enayia skriver:

Du kan piske/blende jordbær eller hindbær op med flødeskummet (pisk skummet først) Så får du en lækker pink creme du kan bruge på alle bunde og øverst, pynt evt med jordbær/hindbær eller chokolade og husk at tilsæt lidt sukker i skummen ellers kan den godt være lidt sur.

Du kan sagtens bruge frosne bær

Men den er et hit her, og så er den dejlig nem

var også en god ide.. tror jeg prøver med et lag sødt og et lag surt måske eller kan de godt blive lidt kvalm de kager der

Anmeld

6. februar 2010

Enayia

det kan der være noget om

Held og lykke med det

Anmeld

6. februar 2010

Vial

Jeg laver en lagkage, som er super populær og meget LET (ikke kaloriemæssigt, men at lave.. hehe)

En pk. chokoladebunde

Et glas abrikosmamelade

Vaniliesukker

Flormelis

En pose makroner

En ½ ltr piskefløde piskes til skum

Lidt sprut eller bailey

Kagepynt - evt. violer

____

X antal makroner, som passer til at dække første lag lægges i blød i bailey. Alle bunde smøres med bailey.

Resten af makronerne knuses og vendes i flødeskum sammen med abrikosmameladen. Evt. kan der købes abrikosgrød, som lige blendes lidt. Cremen smages til med vaniliesukker - og evt. lidt flormelis.

Cremen smøres mellem bundene og udover kagen, når den er færdig.

Andne mamelade kan også bruges.

Kagen pyntes - jeg bruger altid violer. 

Første gang jeg hørte om den tænkte jeg ADRK! Men nu har jeg lavet den SÅ mange gange, og det er altid den, der ryger først. Og alle vil have opskriften (og så er det jo lidt pinligt, at det bare er flødeskum og syltetøj blandet sammen.. ha ha)

Anmeld

6. februar 2010

Vidunderligeunger

haha min første tanke var også - bailey adder marmelade adder haha.. men du har nok ret - det skal prøves..

Godt med lidt flere  indput - tak!!

Anmeld

6. februar 2010

Vial

haha min første tanke var også - bailey adder marmelade adder haha.. men du har nok ret - det skal prøves..

Godt med lidt flere  indput - tak!!

Haha. Ja, det var en kollega, der fortalte mig om den. Jeg så helt underlig ud i hovedet. Nu spørger venner og familie, når jeg inviterer dem til fødselsdag, om jeg ikke nok vil lave den

Det er mig selv, der har fundet på det med bailey. Jeg er en sucker for bailey  Det er bare vigtigt at få blødt bunde og makroner godt op med noget - ellers bliver det for tørt, synes jeg.

Det med mameladen er lidt svært. Derfor bruger jeg for det meste en grød, hvor jeg lige blender de værste klumper ud. Når man bruger grød, så er det vigtigt at smage til med lidt flormelis og vaniliesukker.

Jeg er sikker på, at resultatet også bliver super med bær - hindbær, jordbær osv. Jeg tror, at hemmeligheden er, at man knuser makroner i. Det giver en super smag.

Anmeld

6. februar 2010

Vidunderligeunger

KaMa skriver:

Haha. Ja, det var en kollega, der fortalte mig om den. Jeg så helt underlig ud i hovedet. Nu spørger venner og familie, når jeg inviterer dem til fødselsdag, om jeg ikke nok vil lave den

Det er mig selv, der har fundet på det med bailey. Jeg er en sucker for bailey  Det er bare vigtigt at få blødt bunde og makroner godt op med noget - ellers bliver det for tørt, synes jeg.

Det med mameladen er lidt svært. Derfor bruger jeg for det meste en grød, hvor jeg lige blender de værste klumper ud. Når man bruger grød, så er det vigtigt at smage til med lidt flormelis og vaniliesukker.

Jeg er sikker på, at resultatet også bliver super med bær - hindbær, jordbær osv. Jeg tror, at hemmeligheden er, at man knuser makroner i. Det giver en super smag.

ja man kunne jo nemt mikse noget sammen  

må hellere få bestilt de varer jeg skal have, og komme igang..

god weekend!!

Anmeld

6. februar 2010

LineD

Hihihi nu kommer nok det lammeste forslag ever, men det er en evig vinder herhjemme hos en familie uden kageegenskaber WHAT SO EVER, købe choko bunde + almindelige bunde, lag af kagecreme (igen købe pulver) + bananer... Ummm mums alligevel :)

Men om igen, sikkert død kedelig :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.