hvad er den bedste lagkage du har smagt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.627 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

Vidunderligeunger

Mangler inspiration til en lagkage uden mmf og sugarpaste.. bare sådan en trelags en med fløde og bananer, eller hvad I synes

Den skal bare passe til en melodi grand prix aften - har ikke nogle fancy kage redskaber, men adgang til kvickly

Kom bare med alle dem I kan lide - ikke for svære at lave er første gang jeg skal begi mig ud i at lave kage ! 

knus mitzie 23+5 - med så kraftige plukkeveer at det nok kun er lagkagelavning der er ok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

kiroo

BlyViol skriver:

Mangler inspiration til en lagkage uden mmf og sugarpaste.. bare sådan en trelags en med fløde og bananer, eller hvad I synes

Den skal bare passe til en melodi grand prix aften - har ikke nogle fancy kage redskaber, men adgang til kvickly

Kom bare med alle dem I kan lide - ikke for svære at lave er første gang jeg skal begi mig ud i at lave kage ! 

knus mitzie 23+5 - med så kraftige plukkeveer at det nok kun er lagkagelavning der er ok

jeg har en nem chokolade kagelagkage, med flødeskum. billig. det er min datters yndlings lagkage.. skal jeg smide en opskrift..?

Anmeld

6. februar 2010

kiroo

Kold chokolade lagkage..

chokolade bunde
3/4 liter piskefløde
1 lille kop brunfarin
5 spsk kakao
hakket mørk chokolade til pynt.
½ liter piskefløde piskes med farinen og kakaoen
dette fordeles på bundene. lagkagen stilles i fryseren ev. dagen før.
tages ud en halv time før brug og pyntes med flødeskum og hakket choklade

evt. rester kan stilles i fryseren til senere brug... dette er dog aldrig sket her da den hele altid bliver spist.. og så er den mega nem..

Anmeld

6. februar 2010

Vidunderligeunger

lyder lækkert!!  tak for det..

Flere forslag?

Anmeld

6. februar 2010

kiroo

den kan også laves med rutebils creme... ellers har jeg ikke flere... jeg er nemlig ikke så god til alm. lagkager..

Anmeld

6. februar 2010

Vidunderligeunger

kiroo skriver:

den kan også laves med rutebils creme... ellers har jeg ikke flere... jeg er nemlig ikke så god til alm. lagkager..

jeg kan ik li rutebiler  ved godt det er skandaløst - men det er ligesom negle ned af en tavle at tygge i for mig ved ik lige hvorfor.. lige som kyskager.. 

men kan du andre sammen sætninger af lagkage fyld så? ved ik om det er mig, men har en ide med at der skal være frugt i form af banan eller hindbær mousse i sådan en??

Anmeld

6. februar 2010

kiroo

BlyViol skriver:

jeg kan ik li rutebiler  ved godt det er skandaløst - men det er ligesom negle ned af en tavle at tygge i for mig ved ik lige hvorfor.. lige som kyskager.. 

men kan du andre sammen sætninger af lagkage fyld så? ved ik om det er mig, men har en ide med at der skal være frugt i form af banan eller hindbær mousse i sådan en??

du kan jo bare lave et lag af den der chokolade creme og så et lag med hinbær eller jordbærcreme det smager altså også godt og så evt. pynte den med lidt bær på toppen..

Anmeld

6. februar 2010

Vidunderligeunger

kiroo skriver:

du kan jo bare lave et lag af den der chokolade creme og så et lag med hinbær eller jordbærcreme det smager altså også godt og så evt. pynte den med lidt bær på toppen..

ja! det er det jeg gør... må hellere få sendt manden i kvickly

Anmeld

6. februar 2010

kiroo

lyder også lækkert, jeg ville også have en anledning til at lave lagkage.. ellers må jeg ikke, bager alt for meget for tiden.. ikke smart når manden ville tabe sig og jeg ville strammes op...
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. februar 2010

Vidunderligeunger

kiroo skriver:

lyder også lækkert, jeg ville også have en anledning til at lave lagkage.. ellers må jeg ikke, bager alt for meget for tiden.. ikke smart når manden ville tabe sig og jeg ville strammes op...

haha nej så er det jo bare på med løbeskoene og ud i det dejlige danske vejr - nåhr nej, så falder man i isen... 

andledning til lagkagebagning: melodi grand prix, det er lørdag, du elsker din mand, det er snart fastelavn (du burde jo øve dig)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.