Endnu et spørgsmål om barsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2010

mullesmith2

FrkT skriver:

Altså nu skriver du jo du har været medlem i 6 måneder, og du kan få når du har været medlem i 1 år. Dvs. om 6 måneder. Og hvis du så blev gravid lige nu, så ville der jo også gå over 6 måneder før du skulle på barsel, ikke?

Men hvorfor spørger du egentlig før du ER blevet gravid??? Er det ikke bare unødvendige "bekymringer"??

Ja det er da rart nok at vide om man overhovedet kan få noget nogen steder fra før man pludselig står i situationene... men det ved jeg ik om det bare er mig der syntes det er rart at undersøge inden man rent faktisk bliver gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

mullesmith2

Tilmeldt skriver:

Hejsa!

I din situation  ved jeg sq ik helt hvordan det kommer til at forgå, da du har et  fast job... Hvor mange timer er din kontaktperson-stilling på? 

Inden jeg fik en fast stilling, havde jeg undersøgt det lidt og for at få barsels-dagpenge,  fra kommunen, skulle jeg ha arbejdet i mindst 13 uger, inden jeg gik på barsel, og mener faktisk at han sagde 37 timer, for hvis ejg kun arbejdede 20timer, fik jeg ik for mere end det, men det er jeg ik sikker på om jeg husker helt rigtigt!? Blander det muligvis sammen med alm. dagpenge!? Barselsdagpenge, i min kommune ligger på 14.500,- før skat, og jeg kunne gå fra 1 mdr. før!  

Prøv at ring op på din kommune og spørg.. Det er meget rart at ha styr på inden!

Stine 27+3

Det job jeg har som kontaktperson er 48 timer om måneden så det er jo ikke alverden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.