mullesmith2 skriver:
Ja nu er jeg ikke gravid endnu men det prøver vi da hårdt på
Jeg har prøvet at undersøge noget omkring barsel da jeg simpelthen ikke ved hvordan det hænger sammen sådan noget. Jeg er lige nu mere eller mindre droppet ud af min uddannelse som ernærringsassistent (pga. manglende elevplads) Har søgt job i to børnehaver og en vuggestue så må jeg se om der kan blive noget job der. Ellers er jeg ansat som kontaktperson for et plejebarn, igennem Aalborg kommune som jeg får en fast løn for om måneden ca 3500 udbetalt. Jeg er også medlem af en a kasse det har jeg dog kun været i 6mdr ca. Hvor skal jeg have barsel fra når engang der er tid til det?? og hvornår går man på barsel?? Håber der er nogen kloge kvinder der kan svare på mine spørgsmål 
Hejsa!
I din situation ved jeg sq ik helt hvordan det kommer til at forgå, da du har et fast job... Hvor mange timer er din kontaktperson-stilling på?
Inden jeg fik en fast stilling, havde jeg undersøgt det lidt og for at få barsels-dagpenge, fra kommunen, skulle jeg ha arbejdet i mindst 13 uger, inden jeg gik på barsel, og mener faktisk at han sagde 37 timer, for hvis ejg kun arbejdede 20timer, fik jeg ik for mere end det, men det er jeg ik sikker på om jeg husker helt rigtigt!? Blander det muligvis sammen med alm. dagpenge!?
Barselsdagpenge, i min kommune ligger på 14.500,- før skat, og jeg kunne gå fra 1 mdr. før!
Prøv at ring op på din kommune og spørg.. Det er meget rart at ha styr på inden!
Stine 27+3
Anmeld