Endnu et spørgsmål om barsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

983 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

mullesmith2

Ja nu er jeg ikke gravid endnu men det prøver vi da hårdt på  Jeg har prøvet at undersøge noget omkring barsel da jeg simpelthen ikke ved hvordan det hænger sammen sådan noget. Jeg er lige nu mere eller mindre droppet ud af min uddannelse som ernærringsassistent (pga. manglende elevplads) Har søgt job i to børnehaver og en vuggestue så må jeg se om der kan blive noget job der. Ellers er jeg ansat som kontaktperson for et plejebarn, igennem Aalborg kommune som jeg får en fast løn for om måneden ca 3500 udbetalt. Jeg er også medlem af en a kasse det har jeg dog kun været i 6mdr ca. Hvor skal jeg have barsel fra når engang der er tid til det?? og hvornår går man på barsel?? Håber der er nogen kloge kvinder der kan svare på mine spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

Mariekjellerup

mullesmith2 skriver:

Ja nu er jeg ikke gravid endnu men det prøver vi da hårdt på  Jeg har prøvet at undersøge noget omkring barsel da jeg simpelthen ikke ved hvordan det hænger sammen sådan noget. Jeg er lige nu mere eller mindre droppet ud af min uddannelse som ernærringsassistent (pga. manglende elevplads) Har søgt job i to børnehaver og en vuggestue så må jeg se om der kan blive noget job der. Ellers er jeg ansat som kontaktperson for et plejebarn, igennem Aalborg kommune som jeg får en fast løn for om måneden ca 3500 udbetalt. Jeg er også medlem af en a kasse det har jeg dog kun været i 6mdr ca. Hvor skal jeg have barsel fra når engang der er tid til det?? og hvornår går man på barsel?? Håber der er nogen kloge kvinder der kan svare på mine spørgsmål

Heej

jeg kan gå på barsel 2 mdr før jeg skal føde, da jeg er social og sundhedshjælper, det andet ved jeg ikke så meget om. da jeg selv skal undersøge hvor og hvordan jeg får barsel penge, regner med at jeg kommer på kontant hjælp når det er.

knus

Anmeld

6. februar 2010

mullesmith2

Jeg tror ikke jeg kan komme på kontanthjælp eller få fra kommunen, jeg har jo et mindre job men tjener jo ikke så jeg kan leve af det. Jeg ved slet ikke hvor jeg skal have penge fra når jeg skal på barsel. Håber der er nogen andre der ved det  Men to måneder før termin går man på barsel?

Anmeld

6. februar 2010

Mariekjellerup

mullesmith2 skriver:

Jeg tror ikke jeg kan komme på kontanthjælp eller få fra kommunen, jeg har jo et mindre job men tjener jo ikke så jeg kan leve af det. Jeg ved slet ikke hvor jeg skal have penge fra når jeg skal på barsel. Håber der er nogen andre der ved det  Men to måneder før termin går man på barsel?

det kommer an på hvilken arbejder du har, om hvornår du kan gå på barsel,. men man må da ikke arbejde når man er på barsel.

Anmeld

6. februar 2010

FrkT

HVIS du kommer på kontanthjælp eller på dagpenge fra din a-kasse, så mener jeg faktisk først du kan gå på barsel 1 måned før termin!

Anmeld

6. februar 2010

mullesmith2

FrkT skriver:

HVIS du kommer på kontanthjælp eller på dagpenge fra din a-kasse, så mener jeg faktisk først du kan gå på barsel 1 måned før termin!

Jeg kan jo ikke få dagpenge fra a kassen har ikke været medlem længe nok, og jeg har for "store formuer" til at få kontanthjælp. Det er problemet hvor jeg skal få penge fra??

Anmeld

6. februar 2010

Mka

Jeg er fx privat ansat, og kan gå på barsel 4 uger før. Men offenligt er det vist 8.

Da det ikke er et job du tjener så mange penge på, tror jeg du får penge fra kommunen.

Men det kan jo også være at du finder et andet job. Men så er det noget med at på nogle arbejdapladser skal man være ansat i 9 mdr, inden man fortæller at man er gravid, hvis man skal have fuld løn under barsel.( de første 14 ugen ) Ellers får du penge fra kommunen der.

Det er sådan jeg har forstået det Har nemlig næsten lige skiftet arbejde.

Anmeld

6. februar 2010

mullesmith2 skriver:

Hejsa!

I din situation  ved jeg sq ik helt hvordan det kommer til at forgå, da du har et  fast job... Hvor mange timer er din kontaktperson-stilling på? 

Inden jeg fik en fast stilling, havde jeg undersøgt det lidt og for at få barsels-dagpenge,  fra kommunen, skulle jeg ha arbejdet i mindst 13 uger, inden jeg gik på barsel, og mener faktisk at han sagde 37 timer, for hvis ejg kun arbejdede 20timer, fik jeg ik for mere end det, men det er jeg ik sikker på om jeg husker helt rigtigt!? Blander det muligvis sammen med alm. dagpenge!? Barselsdagpenge, i min kommune ligger på 14.500,- før skat, og jeg kunne gå fra 1 mdr. før!  

Prøv at ring op på din kommune og spørg.. Det er meget rart at ha styr på inden!

Stine 27+3

Anmeld

6. februar 2010

Na-Wi

Du får barselspenge fra din kommune.. Jeg er ansat i butik og kunne gå på barsel 1 måned før termin..

Anmeld

6. februar 2010

FrkT

mullesmith2 skriver:

Jeg kan jo ikke få dagpenge fra a kassen har ikke været medlem længe nok, og jeg har for "store formuer" til at få kontanthjælp. Det er problemet hvor jeg skal få penge fra??

Altså nu skriver du jo du har været medlem i 6 måneder, og du kan få når du har været medlem i 1 år. Dvs. om 6 måneder. Og hvis du så blev gravid lige nu, så ville der jo også gå over 6 måneder før du skulle på barsel, ikke?

Men hvorfor spørger du egentlig før du ER blevet gravid??? Er det ikke bare unødvendige "bekymringer"??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.