What to do ? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. februar 2010

Risen

Hej piger.. Håber nogle af jer kloge kvinder kan hjælpe..

Jeg står i den situation at jeg arbejder hver lørdag hos en mand som en handicappet (muskelsvind) og det arbejde kræver altså nogle mulsker .. Indtilvidere går det nogenlunde med løft /skub m.m, men kan dog godt mærke at det allerede kan mærkes når jeg kommer hjem og det gør ondt i lænden. Ham som jeg arbejder hos er rigtig sød og siger at vi bare kan finde ud af det, men så ringede jeg så ind til dem som adminstrerer løn, barsel m.m og hørte om mulighederne for tidligere basel. Men man kan kun gå på barsel 4 uger før fødsel, og det er altså umuligt for mig at løfte rundt på ham med en topmave.. Hvad er der ellers af muligheder så? .. Jeg kan jo ikke sygemelde mig da mine smerter ikke er voldsomme.. Desuden snakkede jeg med dem omkring sygemelding og det er vist kun i 53 dage man kan det og få fuld  løn ? .. Så hvad dælen skal jeg gøre ? .. Er bare så træt og føler ikke jeg kan gøre mit arbejde ordenligt !

Tak for svar !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2010

BinaMor

jeg ved ikke reglerne derindenfor men du må jo ikke løfte over 15 kg først og fremmest. og hvis du har for iondt til at arbejde der burde du jo også kunne sygemelde dig? det er jo klart at et job som dette ikke kan klares af en gravid i så lang tid.

jeg syntes du burde forhører sig hos flere? kommunen? fagforeningen?

Anmeld

5. februar 2010

Corn

Hvis arbejdspladsen ikke har muligthed for at "omplacere" dig så dit arbejder ikke skader dig i graviditeten, så har du krav på en sygemelding.

Så afsted til lægen hvis det er, og ellers kan du jo lige hive fat i din fagforening inden

Anmeld

5. februar 2010

SHERO

Ved ikke lige med alt det andet, men jeg var sygemeldt fra august til 1. dec og fik fuld løn under hele min sygemelding... Ved ikke om det er forskelligt fra branche til branche eller hvordan...

Anmeld

5. februar 2010

Risen

Tak for svarerne . vidste godt nok ikke at jeg ikke må bære over 15 kilo, for det gør jeg jo i den grad.. hmmm..

Anmeld

5. februar 2010

LinLin

Jeg har fået at vide at gravide ikke må løfte mere end 12 kg - alle andre må max løfte 15 kg...

Mht job... Tjah... Synes godt nok det lyder som næsten umuligt at have det frem til 4 uger før termin... Alt for fysisk hårdt for en gravid!

Anmeld

5. februar 2010

Moar'en

På arbejdstilsynets hjemme side står der at din arbejdsplads/giver har pligt til at hjælp dig

En arbejdsgiver skal – når han/hun bliver bekendt med, at en medarbejder er gravid eller ammer – sørge for, at det i arbejdspladsvurderingen vurderes, om der er en risiko for, at medarbejderen er udsat for påvirkninger, der kan indebære en fare for graviditeten eller amningen.

Grundlæggende skal arbejdsgiveren altid udføre en risikovurdering, der både handler om påvirkningens farlighed og dens styrke og varighed. Arbejdsgiverens beslutning om, at en gravid eller ammende kan udføre en bestemt arbejdsopgave, skal derfor træffes i sammenhæng med hendes konkrete arbejdsforhold.

Hvis arbejdsgiveren vurderer, at en risiko vil få negativ indvirkning på graviditeten eller amningen, skal han/hun foretage sig følgende i prioriteret rækkefølge over for den gravide eller ammende:

Her kan du læse det hele.

http://www.at.dk/REGLER/At-vejledninger-mv/Arbejdsstedets-indretning/At-vejledninger-om-arbejdsstedets-indret/A1-Faste-arbejdssteder/WIT-A18-Gravides-og-ammendes-arbmiljo/A18-Gravides-og-ammendes-arbmiljo.aspx

Anmeld

5. februar 2010

BinaMor

Jeg har fået at vide at gravide ikke må løfte mere end 12 kg - alle andre må max løfte 15 kg...

Mht job... Tjah... Synes godt nok det lyder som næsten umuligt at have det frem til 4 uger før termin... Alt for fysisk hårdt for en gravid!

min læge var meget hippi agtig. hun sagde jeg bare kunne leve som før. ride mine heste og drikke et glas vin.. men ikke løfte over 15 kg. så er det jo nok vigtigt når hun tillader det andet.

mon ik du ku bruge den til noget

Anmeld

5. februar 2010

LinLin

gabriellasmor skriver:

min læge var meget hippi agtig. hun sagde jeg bare kunne leve som før. ride mine heste og drikke et glas vin.. men ikke løfte over 15 kg. så er det jo nok vigtigt når hun tillader det andet.

mon ik du ku bruge den til noget

Lyder underligt hvis der IKKE er forskel på hvad gravide og ikke-gravide må løfte!

Anmeld

5. februar 2010

Risen

Hold op hvor er det bare forvirrende det hele.. Har lige snakket med fagforeningen , og ja det er bare et stort underligt univers på grund af jeg er privat ansat osv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.