Godt du får det sagt, Mette. Bare dét at få åndet ud og sige det højt, kan til en start være en hjælp. Det ordner selvfølgelig ikke Jonas's knfirmation klar, eller afhjælper på dine følelser ift. Ida og hendes genoptræning, osv. Men det er en sund erkendelse!!
Jeg ved dog ikke hvad jeg kan sige eller gøre.
Vi mennekser vil jo så gerne have, at man altid har det godt og smiler.
Og er der noget galt, så skal det "fikses" ....men jeg kan ikke fikse dig, søde Mette. For jeg aner jo ikke præcis hvad der skal til.
Måske bare dét at komme på den anden side af konfirmationen, kan give dig mere ro.
Og måske skal der mere til, fordi det er noget der ligger indeni og nager...
Jeg ved at man kan bruge sin læge til mangt og meget - og uden at skulle gå til en psykolog, så kan man dog stadig få sig en ærlig snak af den sværrere slags med lægen ....Han/hun vil sikkert kunne komme med forslag eller ideer, og om ikke andet, have et øje på dig ift. depression, sådan så HVIS den er ved at vende tilbage igen, så kan der gøres noget hurtigere, så du ikke skal nå at ryge dybt ned i det.
Måske mangler du bare knus og fortåelse og en hjælpende hånd hér og dér.
Hvis der er noget jeg kan hjælpe med - klippe, klistre, stryge, eller noget, så medbring endelig nogle af de mange opgaver du har liggende, når vi skal ses imorgen (hvis du stadig har mod på og lyst til at komme? - Det håber jeg meget at du har), og så vil jeg meget gerne lave noget af det for dig, hvis jeg kan. Ligemeget hvad det er
.......Så kan du køre hjem igen et par opgaver lettere måske.
Men ja, dine følelser er dine at bokse med.
Jonas's konfirmation og Ida's genoptræning, kan jeg jo desværre heller ikke arrangere. Så det er nok kun alle småtings-opgaverne, hvor jeg kan være behjælpelig. Og det vil jeg gerne, hvis det kan gøre en forskel!
Jeg håber stadig du har mod, energi og lyst til at komme imorgen.
Og der er plads til det hele, både høje grin som forskrækker ungerne. Men også til at tale om de tungere ting, som kan fylde meget i ens hovede og tanker...
Vi må være der for hinanden i det omfang det er muligt! 
Knus til dig.