Sygemelding og jobcenter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2010

Bom

lærkes_mor skriver:

Det endte med at hende fra job centeret ringede mig op da hun ikke ville ha jeg skulle komme derned da hun kunne se jeg var sygemeldt pga plukveer og var bange for det ville sætte fødslen igang.. så vi klarede det hele over tlf Hun spurgte til hvorfor jeg stadig ikke kunne arbejde og om jeg stadig ikke regnede med at nå at arbejde..... det lød lidt som om at det var noget hun skulle gøre, men ikke rigtig kunne se meningen i selv.........

Så håber jeg da også de bare ringer til mig.. For turen er sku lidt lang derud på det job halløj..

Men den er jo egentlig lidt svær, for jeg ser jo ikke syg ud, det eneste er at jeg vralter rimelig meget nogle gange, ellers ser jeg jo ud som jeg plejer, bortset fra dunken foran..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Sara.

Mini-Terp skriver:

Så håber jeg da også de bare ringer til mig.. For turen er sku lidt lang derud på det job halløj..

Men den er jo egentlig lidt svær, for jeg ser jo ikke syg ud, det eneste er at jeg vralter rimelig meget nogle gange, ellers ser jeg jo ud som jeg plejer, bortset fra dunken foran..

Det helt det samme som mig Det kan være du evt selv kan ringe dem op og fortælle dem din situation...?

Anmeld

5. februar 2010

Hava

Tror det er en standardting som alle uanset årsag til sygemelding får. Min gode ven fik konstateret uhelbredelig lungekræft, blev sygemeldt med den diagnose - og fik bred fra Jobcentret om at skulle komme til møde snarest, så de kunne snakke om at få ham tilbage på arbejdsmarkedet... *suk*
Han slap dog for et møde med Jobcenteret om hans nærmere karrierplaner...

Anmeld

27. april 2010

Sirimor

Det er altså nogle mærkelige nye regler. Når man på den måde hiver syge gravide og dødsyge mennesker ind til samtale om, hvordan de kommer i job igen og taler om jobtræning mv. med dem.

Jeg har også lige været til samtale i dag  efter 4 ugers sygemelding.

jeg blev lidt bleg, da socialrådgiveren sagde, at hvis min læge ikke vil skrive at jeg skal fratages kravet om jobtræning mv. så skal jeg sørme møde op på jobcentret 3x ugentligt, med transport vil det tage mig cirka 5 timer x 3 ugentligt. Og når man sammenligner det med at efter jeg fx har gået en tur på godt 3 km eller lavet noget aktivt - såsom at spise frokost med en veninde i 1 time, så får jeg regelmæssige og smertende plukkeveer... Hvordan f--- skal jeg så kunne klare 5 timer - jeg er jo sygemeldt for at slappe af og mindske plukkeveerne.

Jeg skal forbi min læge inden 4 hverdage... for at han skal udfylde en sygemelding og han har bare at skrive at jeg skal fritages jobtræning - ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre

Anmeld

27. april 2010

Moar'en

Det er da sygt . Jeg blev også sygemelt 1 mdr inden barsel, og gik da bare hjemme uden at høre noget. Er det nogle nye regler?

Anmeld

27. april 2010

Margorie

Det er så røv latterligt.. Jeg blev også tvunget til at møde op i det der skåne job prøvning hvor jeg bare skulle sidde og læse nyhederne på nettet i 3 uger inden min barsel? Fuldstændig åndssvagt.. Men min læge valgte så at sygemelde mig fra det også da han synes det var helt ude i hampen og ikke gav nogen mening da jeg altså havde et rigtigt job- som jeg jo var sygemeldt fra..

Anmeld

27. april 2010

Sirimor

Marge skriver:

Det er så røv latterligt.. Jeg blev også tvunget til at møde op i det der skåne job prøvning hvor jeg bare skulle sidde og læse nyhederne på nettet i 3 uger inden min barsel? Fuldstændig åndssvagt.. Men min læge valgte så at sygemelde mig fra det også da han synes det var helt ude i hampen og ikke gav nogen mening da jeg altså havde et rigtigt job- som jeg jo var sygemeldt fra..

Det er nye regler fra januar 2010, der gør at gravide også indkaldes til samtaler på socialkontoret.

Men hvor langt ude - jeg frygter virkelig at jeg skal afsted på jobtræningscenter - for det kan min krop altså ikke holde til, også ved jeg at jeg er hurtigt tilbage ved udgangspunktet, inden jeg blev sygemeldt - altså at jeg intet kan og bare må ligge på sofaen med plukkeveer... Jeg krydser fingre for at min læge helt fritager mig.

Anmeld

27. april 2010

Thildesmor

jeg var udsat for nødagtig det samme blev sygemeldt pga bækkenløsning 6 uger før barsel, tog til den samtale, hørte på det møde de havde indkaldt til, kom ind til personlig samtale og det eneste hende damen sagde til mig var, at jeg bare kunne ha ringet at sådanne ting plejer de at klare over telefon nu det var ang. graviditet og bækkenløsning. og har intet hørt fra dem siden

Kram Anette som også synes systemet er noget uderligt noget

Anmeld

27. april 2010

Vidunderligeunger

Mini-Terp skriver:

Ja jeg sys sku egentlig at det her er lidt til grin...

Jeg er blevet fuldtidssygemeldt fra mit arbejde som assistent i hjemmeplejen, pga bækkensmerter og mange plukveer.. Jeg startede med at gå ned i tid, men det gik ikke, så endte her i sidste uge med en fuldtidssygemelding..

Men så her i går fik jeg et brev fra Jobcenteret, som gerne ville se mig til en samtale, for at vurdere min arbejdsdygtighed og så skulle vi snakke om hvordan jeg bedst kunne komme igang med at arbejde efter endt sygemelding, og om jeg evt skulle ud i skånejob nu her inden barsel.. (Har en mdr tilbage før min rigtige barsel starter)

Say what????  Jeg skal da bare på barsel og så når den er slut om et år, så skal jeg da tilbage til min fast stilling i hjemmeplejen, hvor svært kan det være..

Knus Maria, som sys det system er skruet forkert sammen..

det lyder ummidelbart som om noget er helt forkert. Akkurat samme system gav mig KH, i 2 mdr, og d. 4-5-10 som er min officielle barselsdag kommer jeg da bare på barsel.

Kan du ikke snakke med din sagsbehandler om at du jo lige så godt kan gå sygemeldt til barsel?? 

jeg sagde til min at havde han et kursus jeg kunne komme på, så ville jeg da gerne det - men jeg regnede ikke med at være på KH efter barsel...

Anmeld

27. april 2010

K&S

Mini-Terp skriver:

Ja jeg sys sku egentlig at det her er lidt til grin...

Jeg er blevet fuldtidssygemeldt fra mit arbejde som assistent i hjemmeplejen, pga bækkensmerter og mange plukveer.. Jeg startede med at gå ned i tid, men det gik ikke, så endte her i sidste uge med en fuldtidssygemelding..

Men så her i går fik jeg et brev fra Jobcenteret, som gerne ville se mig til en samtale, for at vurdere min arbejdsdygtighed og så skulle vi snakke om hvordan jeg bedst kunne komme igang med at arbejde efter endt sygemelding, og om jeg evt skulle ud i skånejob nu her inden barsel.. (Har en mdr tilbage før min rigtige barsel starter)

Say what????  Jeg skal da bare på barsel og så når den er slut om et år, så skal jeg da tilbage til min fast stilling i hjemmeplejen, hvor svært kan det være..

Knus Maria, som sys det system er skruet forkert sammen..

Hej

Jeg har lige været igennem samme latterlige sagsbehandlings fremgang.

Jeg blev deltidsygemelt i slutningen af februar måned pga. bækkensmerter, min arbejdsgiver mente så ikke, jeg kunne gøre mit job nok på halv tid, så sendte mig hjem og være fuldtid. Nu er jeg så blevet sygemeldt fuld tid pga. psykisk nedtur, men blev også indkaldt til samtale på jobcentere for at vurdere, hvad jeg kunne og ikke kunne i forhold til arbejdsmarkedet. Sagsbehandleren sagde, at kommunen havde ret til at sende mig på kursus, for at jeg ikke skulle komme på langt fra arbejdsmarkedet - til det kunne jeg jo kun sige "jeg går på barsel om 8 uger og skal være væk det meste af et år, er det ikke spild af både jeres tid og min tid" - hendes svar til det var "jamen når du går på barsel, er du jo ikke længere sygemeldt og så har vi ikke længere pligt til at holde dig så tæt på arbejdsmarkedet som muligt" - TOTALT LATTERLIGT.....! Også fordi at de 2 kurser hun kunne tilbyde mig var et selvudviklingskursus (sammen med 25 andre) eller et pc-kørekort (hvilket er lidt for sent at tilbyde en med både handelseksamen og kontoruddannelse).

Jeg fik en blanket med, som lægen skulle udfylde, hvor han skulle vurdere, om jeg kunne deltage i "beskæftigelsesfremmende foranstaltninger" - han satte kryds i NEJ, så nu skal jeg "kun" til opfølgnings samtale på kommunen pga. loven (går jeg ud fra) - for alt andet er da spild af tid....! Jeg har lige fået brev fra kommunen i dag, men vil sa prøve at ringe og høre, hvad vi skal snakke om, nu hvor min læge vurderer, at jeg ikke bør deltage i de tilbud, de har....!"

Hvis kommunen vil sende dig i skånejob, må du jo sige til dem at din arbejdsplads har pligt til at finde arbejdsopgaver (mulighedserklæring) som du kan udføre, for det er jo fuldstændig latterligt at du skal ud i andet arbejde - der er jo en grund til at du er sygemeldt, det er jo ikke for sjov skyld....!

Knus Katja (som også synes systemet er skruet helt forkert sammen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.