Mini-Terp skriver:
Ja jeg sys sku egentlig at det her er lidt til grin...
Jeg er blevet fuldtidssygemeldt fra mit arbejde som assistent i hjemmeplejen, pga bækkensmerter og mange plukveer.. Jeg startede med at gå ned i tid, men det gik ikke, så endte her i sidste uge med en fuldtidssygemelding..
Men så her i går fik jeg et brev fra Jobcenteret, som gerne ville se mig til en samtale, for at vurdere min arbejdsdygtighed og så skulle vi snakke om hvordan jeg bedst kunne komme igang med at arbejde efter endt sygemelding, og om jeg evt skulle ud i skånejob nu her inden barsel.. (Har en mdr tilbage før min rigtige barsel starter)
Say what????
Jeg skal da bare på barsel og så når den er slut om et år, så skal jeg da tilbage til min fast stilling i hjemmeplejen, hvor svært kan det være.. 
Knus Maria, som sys det system er skruet forkert sammen..
Hej 
Jeg har lige været igennem samme latterlige sagsbehandlings fremgang.
Jeg blev deltidsygemelt i slutningen af februar måned pga. bækkensmerter, min arbejdsgiver mente så ikke, jeg kunne gøre mit job nok på halv tid, så sendte mig hjem og være fuldtid. Nu er jeg så blevet sygemeldt fuld tid pga. psykisk nedtur, men blev også indkaldt til samtale på jobcentere for at vurdere, hvad jeg kunne og ikke kunne i forhold til arbejdsmarkedet. Sagsbehandleren sagde, at kommunen havde ret til at sende mig på kursus, for at jeg ikke skulle komme på langt fra arbejdsmarkedet - til det kunne jeg jo kun sige "jeg går på barsel om 8 uger og skal være væk det meste af et år, er det ikke spild af både jeres tid og min tid" - hendes svar til det var "jamen når du går på barsel, er du jo ikke længere sygemeldt og så har vi ikke længere pligt til at holde dig så tæt på arbejdsmarkedet som muligt" - TOTALT LATTERLIGT.....! Også fordi at de 2 kurser hun kunne tilbyde mig var et selvudviklingskursus (sammen med 25 andre) eller et pc-kørekort (hvilket er lidt for sent at tilbyde en med både handelseksamen og kontoruddannelse).
Jeg fik en blanket med, som lægen skulle udfylde, hvor han skulle vurdere, om jeg kunne deltage i "beskæftigelsesfremmende foranstaltninger" - han satte kryds i NEJ, så nu skal jeg "kun" til opfølgnings samtale på kommunen pga. loven (går jeg ud fra) - for alt andet er da spild af tid....! Jeg har lige fået brev fra kommunen i dag, men vil sa prøve at ringe og høre, hvad vi skal snakke om, nu hvor min læge vurderer, at jeg ikke bør deltage i de tilbud, de har....!"
Hvis kommunen vil sende dig i skånejob, må du jo sige til dem at din arbejdsplads har pligt til at finde arbejdsopgaver (mulighedserklæring) som du kan udføre, for det er jo fuldstændig latterligt at du skal ud i andet arbejde - der er jo en grund til at du er sygemeldt, det er jo ikke for sjov skyld....!
Knus Katja (som også synes systemet er skruet helt forkert sammen)