Sygemelding og jobcenter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.776 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

Bom

Ja jeg sys sku egentlig at det her er lidt til grin...

Jeg er blevet fuldtidssygemeldt fra mit arbejde som assistent i hjemmeplejen, pga bækkensmerter og mange plukveer.. Jeg startede med at gå ned i tid, men det gik ikke, så endte her i sidste uge med en fuldtidssygemelding..

Men så her i går fik jeg et brev fra Jobcenteret, som gerne ville se mig til en samtale, for at vurdere min arbejdsdygtighed og så skulle vi snakke om hvordan jeg bedst kunne komme igang med at arbejde efter endt sygemelding, og om jeg evt skulle ud i skånejob nu her inden barsel.. (Har en mdr tilbage før min rigtige barsel starter)

Say what????  Jeg skal da bare på barsel og så når den er slut om et år, så skal jeg da tilbage til min fast stilling i hjemmeplejen, hvor svært kan det være..

Knus Maria, som sys det system er skruet forkert sammen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Sjl-msl-Mkl

Mini-Terp skriver:

Jeg er blevet fuldtidssygemeldt fra mit arbejde som assistent i hjemmeplejen, pga bækkensmerter og mange plukveer.. Jeg startede med at gå ned i tid, men det gik ikke, så endte her i sidste uge med en fuldtidssygemelding..

Men så her i går fik jeg et brev fra Jobcenteret, som gerne ville se mig til en samtale, for at vurdere min arbejdsdygtighed og så skulle vi snakke om hvordan jeg bedst kunne komme igang med at arbejde efter endt sygemelding, og om jeg evt skulle ud i skånejob nu her inden barsel.. (Har en mdr tilbage før min rigtige barsel starter)

Say what????  Jeg skal da bare på barsel og så når den er slut om et år, så skal jeg da tilbage til min fast stilling i hjemmeplejen, hvor svært kan det være..

Det er helt til grin, jeg var i gennem det samme får min barsel. Tsk tsk.

Anmeld

4. februar 2010

Bom

DatterMalou skriver:

Det er helt til grin, jeg var i gennem det samme får min barsel. Tsk tsk.

Blev du så sent ud i skånejob?? For det er jeg da ikke interesseret i.. Så vil jeg da hellere bide smerten i mig, og komme tilbage til mit rigtige arbejde..

Anmeld

4. februar 2010

Josesmor

Ja men altså hva sker der.. men det er sku typisk det system.. Helt forkert sat sammen.. TIL GRIN!!!

Anmeld

4. februar 2010

Bom

Sama skriver:

Ja men altså hva sker der.. men det er sku typisk det system.. Helt forkert sat sammen.. TIL GRIN!!!

Ja meget, var også ved og brække mig af grin da jeg læste brevet, indtil det egentlig gik op for mig at de har ret til og sende mig i skånejob...

Anmeld

4. februar 2010

Sara.

Mini-Terp skriver:

Hehe..... jamen mon ikke bare det er procedure

Jeg blev også først deltidssygemelt med bækkenløsning og plukveer, derefter fuldtidssygemeld fra 1 jan 10.... Arbejde som praktikant i en vuggestue og var ansat indtil 31 jan 10. hvorefter jeg går på su igen...

og jeg fik også brevet hehe..... og blev ringet op for at høre hvordan jeg havde det ogom jeg regnede med at komme tilbage i arbejde....

grin....

Anmeld

4. februar 2010

Bom

lærkes_mor skriver:

Hehe..... jamen mon ikke bare det er procedure

Jeg blev også først deltidssygemelt med bækkenløsning og plukveer, derefter fuldtidssygemeld fra 1 jan 10.... Arbejde som praktikant i en vuggestue og var ansat indtil 31 jan 10. hvorefter jeg går på su igen...

og jeg fik også brevet hehe..... og blev ringet op for at høre hvordan jeg havde det ogom jeg regnede med at komme tilbage i arbejde....

grin....

Sys altså det er dybt godnat, de skulle da ta og koncentere sig om nogle af dem der udnytter systemet istedet for..

Var du så afsted til det møde??

Anmeld

4. februar 2010

Sjl-msl-Mkl

Mini-Terp skriver:

Blev du så sent ud i skånejob?? For det er jeg da ikke interesseret i.. Så vil jeg da hellere bide smerten i mig, og komme tilbage til mit rigtige arbejde..

Jeg sagde at der var en grund til at jeg var blevet sygemeldt, derefter ringede jeg til min læge for og få ham til og skrive under på at jeg IKKE skulle arbejde eller andet.

Anmeld

4. februar 2010

Bom

DatterMalou skriver:

Jeg sagde at der var en grund til at jeg var blevet sygemeldt, derefter ringede jeg til min læge for og få ham til og skrive under på at jeg IKKE skulle arbejde eller andet.

Er bare så pisse træt af at rende til læge hele tiden..  Vil egentlig bare gerne nyde den sidste tid herhjemme.. For når jeg er hjemme, kan jeg holde smerter og plukveerne nogenlunde væk..

Anmeld

4. februar 2010

Sara.

Mini-Terp skriver:

Sys altså det er dybt godnat, de skulle da ta og koncentere sig om nogle af dem der udnytter systemet istedet for..

Var du så afsted til det møde??

Det endte med at hende fra job centeret ringede mig op da hun ikke ville ha jeg skulle komme derned da hun kunne se jeg var sygemeldt pga plukveer og var bange for det ville sætte fødslen igang.. så vi klarede det hele over tlf Hun spurgte til hvorfor jeg stadig ikke kunne arbejde og om jeg stadig ikke regnede med at nå at arbejde..... det lød lidt som om at det var noget hun skulle gøre, men ikke rigtig kunne se meningen i selv.........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.