Sove??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.095 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

hc=k

Min dreng vil ikke rigtig sove for tiden hvad gør man så  lige???

Han er 10 måneder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

JustAnotherName

Sove til middag? Sove om natten? Eller bare i det hele taget SLET IKKE sove??

Anmeld

4. februar 2010

JustAnotherName

Om natten er der ikke noget at rafle om ...i min bog.
Når der er sagt godnat, så kommer man ikke op igen!

Men hvis det er i dagstimerne, så gider jeg ikke kæmpe en kamp for det.
Vil mine børn ikke sove, jamen så er de åbenbart ikke trætte nok .....og så bliver de det ihvertfald senere! Så må de op igen, eller prøve igen lidt senere.

Men der kan jo være en grund til uroen....
Er der tænder på vej eller lignende? Der kan jo være mange årsager!

Anmeld

4. februar 2010

hc=k

Altså det er kun om aftenen kan ikke vil sove. Jeg har samme politik som dig med at når man er kommet i seng så kommer man ikke op igen, men den har bare ikke holdt her den seneste tid fordi drengen simpelthen er så ulykkelig og ja det vil jeg jo heller ikke byde ham.

Han har lige nu ingen tænder på vej så det er ikke det, men kan det være fordi han nu har fundet ud af at møve dig frem??? Det er jo noget helt nyt for ham.

Anmeld

4. februar 2010

JustAnotherName

Altså det er kun om aftenen kan ikke vil sove. Jeg har samme politik som dig med at når man er kommet i seng så kommer man ikke op igen, men den har bare ikke holdt her den seneste tid fordi drengen simpelthen er så ulykkelig og ja det vil jeg jo heller ikke byde ham.

Han har lige nu ingen tænder på vej så det er ikke det, men kan det være fordi han nu har fundet ud af at møve dig frem??? Det er jo noget helt nyt for ham.

Det kan godt skyldes, at han lige nu er i fuld gang med at udvikle sig, og så får svært ved at finde ro om aftenen.

Men jeg tror du gør ham en bjørnetjeneste, ved at tage ham op når han ER blevet puttet. Du kan selvfølgelig tage ham op og trøste ham ....men bliv inde i soveværelset, og hold det mørkt, så han ved at det er aften nu og han altså skal sove.
Hvis først du begynder at afvige og tager ham op igen efter han var blevet puttet, så lurer han det altså - og så vil han fortsat græde de andre aftner, for det plejer jo at virke til, at man så kommer op igen.

Børn er ikke dumme, og de gennemskuer hurtigt ens svagheder!

Jeg har selv været slem til det med min datter på 8 måneder. Simpelthen fordi jeg ikke orkede de timelange kampe. Jeg var for træt og udkørt.
Men jeg fik taget tilløb til at tage kampen op, og nu skærer jeg altså igennem.
Jeg går ind til hende og trøster, giver sut og putter dynen om hende og siger godnat igen ....og så går jeg ud!! (det bliver til mange ture)
For hun skal LÆRE at jeg kommer og er der for hende, men at alting også er OK, selvom jeg ikke er der og holder hende. Hun skal LÆRE selv at falde i søvn. Og det tager tid!

Vi kører på 4. nat i aften. og det trækker lidt tænder ud med al den gråd.
Men samtidig, så kan jeg også mærke, at det langsomt bliver en lille smule bedre for hver aften.
Første aften græd hun i 2½ time.
Anden aften græd hun i 2 timer.
Trejde aften græd hun i en time og et kvarter.
Og i aften bliver det forhåbentligt endnu mindre....

Anmeld

5. februar 2010

hc=k

Jeg forsøgte, men det virker simpelthen bare ikke. Han skreg i over 2 timer og til sidst måtte jeg tage ham med ind i min egen seng og putte, det virkede fint, men da han så igen kom i seng skreg han igen.... Han puttede sig først 23.30 og det har han altså alligevel aldrig gjort før...

Anmeld

5. februar 2010

JustAnotherName

Jeg forsøgte, men det virker simpelthen bare ikke. Han skreg i over 2 timer og til sidst måtte jeg tage ham med ind i min egen seng og putte, det virkede fint, men da han så igen kom i seng skreg han igen.... Han puttede sig først 23.30 og det har han altså alligevel aldrig gjort før...

Øv, det er da noget værre noget.
Men det kunne jo tyde på, at han har EKSTRA MEGET brug for at være tæt på dig lige for tiden så. Og hvis han har brug for mere tryghed og nærhed lige nu, så er det selvfølgelig dét han skal have 

Så må I vende tilbage til dét med at blive puttet og skulle sove i sin egen seng igen om nogle dage...

Håber I begge får noget søvn, trods alt.
Ellers må vi mødre indhente lidt af den forsømte søvn om dagen, mens de små sover middagslur ...det KAN jeg ihvertfald nogle gange være nødt til, for at kunne hænge sammen!

Anmeld

5. februar 2010

Sees

Altså, jeg gør det sådan her med min søn :

Jeg putter ham, siger "godnat skat" kysser ham, putter dynen godt om ham, og så går jeg.
Så får han lov at skrive i 2 minutter, og så går jeg ind til ham og gør det samme igen.
Så får han lov at skrive i 4 minutter og går så derind og gør præcis det samme igen.
Så får han lov at skrige i 6 minutter og går ind og gør det samme igen - Og herefter plejer det somregel at stoppe.

Bare husk at dit toneleje skal være stille og roligt, og fuldt med overskud. Du må ikke snakke til ham som om du har ondt af ham, og ej heller som om du er træt af ham.

Rigtig meget held og lykke med det.
De er nogle stædige nogle, de små banditter

Anmeld

5. februar 2010

hc=k

Ess skriver:

Altså, jeg gør det sådan her med min søn :

Jeg putter ham, siger "godnat skat" kysser ham, putter dynen godt om ham, og så går jeg.
Så får han lov at skrive i 2 minutter, og så går jeg ind til ham og gør det samme igen.
Så får han lov at skrive i 4 minutter og går så derind og gør præcis det samme igen.
Så får han lov at skrige i 6 minutter og går ind og gør det samme igen - Og herefter plejer det somregel at stoppe.

Bare husk at dit toneleje skal være stille og roligt, og fuldt med overskud. Du må ikke snakke til ham som om du har ondt af ham, og ej heller som om du er træt af ham.

Rigtig meget held og lykke med det.
De er nogle stædige nogle, de små banditter

Det er præcist sådan jeg plejer at gøer, men lige i tiden virker det bare slet ikke. IIIIIHHHH jeg synes bare at alt min putte-rutine-opbygning er spildt.. Det skal nok komme igen mon ikke

Anmeld

5. februar 2010

Sees

hc=k skriver:

Det er præcist sådan jeg plejer at gøer, men lige i tiden virker det bare slet ikke. IIIIIHHHH jeg synes bare at alt min putte-rutine-opbygning er spildt.. Det skal nok komme igen mon ikke

Lige nu der tror jeg han tester dig.

Emil har også perioder hvor han bare SKRIGER i et væk, og der kan jeg gøre det (putte ham) i timer, men du bliver nød til at stå fast og vise ham at det er DIG der bestemmer og det er DIG der skal have din vilje.

Hver gang du tager ham op, har han jo "vundet kampen", hvis man kan sige det sådan.
Nu er jeg ikke alt på hellig på det område, for jeg har dælme også bare taget Emil op et par gange, og tænkt "Så F**K det!"
Men det bedste ville klart være bare at klø på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.