Help... uro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2010

SAL

LouiseN skriver:

Græder hun osse hele tiden selvom hun er hos dig og/eller faren når I er ude?? Har din datter en bamse, klud/ lille tæppe som giver hende tryghed? Sådanne små trygheds-dimser kan være så vigtige for små børn...Giver så meget tryghed og ro! Måske er det dét hun skal have...Måske har hun bare netop NU brug for al jeres næred og tryghed fordi hun ikke kan overskue verden og bestemt ikke når man er UDE i den Håber det bliver bedre snart!

Kærlig hilsen Louise

Kan ikke lige se du har nævnt det, hvor gammel er hun??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

lion

hvor gammel er hun?

Har hun hele tiden gjort det, eller er hun lige begyndt?

Anmeld

4. februar 2010

Gittemor09

nu er hun 4½ måned...

og ja, hun har gjort det hele tiden...

Anmeld

4. februar 2010

lion

ok. Jeg tænkte det måske kunne være et tigerspring.

Ja den er da ret svær.

Hvad med at I tage til komfirmatioen og fra start siger at I begge går når det bliver for meget hende, eller måske den ene går.

Anmeld

4. februar 2010

Gittemor09

lion skriver:

ok. Jeg tænkte det måske kunne være et tigerspring.

Ja den er da ret svær.

Hvad med at I tage til komfirmatioen og fra start siger at I begge går når det bliver for meget hende, eller måske den ene går.

det har vi nemlig også snakket om.... min mor har også tilbudt at have hende mens vi er afsted.... men et eller andet sted synes jeg ikk at det burde være sådan...

men det er blevet en smule bedre siden hun blev født...

Anmeld

4. februar 2010

Mathilde

Det kender jeg ALT til... Celina reagerer på samme måde når vi er ude og der er fremmede omkring hende. Hun går direkte i panik hvis folk er for pågående....og jeg kan godt forstå det.

Tænk at komme et fremmed sted og der er masser af nye stemmer og en masse fremmede, der kigger på en og vil røre osv.

Vi har fundet ud af, at hvis vi skal til fødselsdag, skal vi komme før de andre gæster, så Celina lige kan se stedet og hilse stille og roligt på folk når de kommer. Samtidig har hun et stykke legetøj som hun kender, så fokus er på andet end alle de fremmede.. (men nu ved jeg ikke hvor gammel din pige er). Da Celina var helt lille gik det lidt nemmere med at være ude (hun er nu 6½ mdr.)

Måske kan din datter også mærke hvis du ikke er helt tryk ved at være ude (ved ikke om det er tilfældet).

Ellers synes jeg bare du skal bede folk om at holde sig lidt på afstand fordi din datter ikke kan rumme så meget uro lige nu... det gør jeg når vi er afsted eller selv har gæster..

Håber det bliver bedre med tiden

Knus fra Mathilde

Anmeld

4. februar 2010

Gittemor09

Mathilde skriver:

Det kender jeg ALT til... Celina reagerer på samme måde når vi er ude og der er fremmede omkring hende. Hun går direkte i panik hvis folk er for pågående....og jeg kan godt forstå det.

Tænk at komme et fremmed sted og der er masser af nye stemmer og en masse fremmede, der kigger på en og vil røre osv.

Vi har fundet ud af, at hvis vi skal til fødselsdag, skal vi komme før de andre gæster, så Celina lige kan se stedet og hilse stille og roligt på folk når de kommer. Samtidig har hun et stykke legetøj som hun kender, så fokus er på andet end alle de fremmede.. (men nu ved jeg ikke hvor gammel din pige er). Da Celina var helt lille gik det lidt nemmere med at være ude (hun er nu 6½ mdr.)

Måske kan din datter også mærke hvis du ikke er helt tryk ved at være ude (ved ikke om det er tilfældet).

Ellers synes jeg bare du skal bede folk om at holde sig lidt på afstand fordi din datter ikke kan rumme så meget uro lige nu... det gør jeg når vi er afsted eller selv har gæster..

Håber det bliver bedre med tiden

Knus fra Mathilde

det lyder også som et rigtig godt råd... og tager gerne imod det...!

men indtil videre har hun kun mødt 2-3 personer som ikke har været en del af min graviditet... ellers er det kun familie vi ses med...!! og et meget nært vennepar...

vi sørger nemlig også at komme før tid, og ligesom fjerne hendes opmærksomhed fra dem der kommer omkring hende..!! men det er lidt svært synes jeg..!!

hun er 4½ måned.. så det er jo ikke fordi hun er så gammel endnu...!! hun er meget skrøbelig...!!

Jeg har før haft depression hvor jeg ikke turde gå udenfor en dør selv... men det er flere år tilbage... og synes bestemt det er blevet bedre....!! men der er ikke noget når det er familie, så der kan hun ikke mærke min uro..!!

Anmeld

4. februar 2010

lion

det lyder godt at det er blevet bedre. Det kan jo være du er så heldig at jo ældre hun bliver jo lettere bliver det. Det håber jeg for jeres skyld.

Anmeld

4. februar 2010

Gittemor09

lion skriver:

det lyder godt at det er blevet bedre. Det kan jo være du er så heldig at jo ældre hun bliver jo lettere bliver det. Det håber jeg for jeres skyld.

det håber jeg godt nok også...

for det er rigtig hårdt at det skal være sådan.. også for hende..!!

men man bliver bare dobbelt så træt når hun tager sådan en tur, også fordi jeg er alene med hende i hverdagene..!!

Anmeld

4. februar 2010

tumle81

Det lyder på mig som om jeres datter er det man kalder et sensitivt barn, Prøv at google det og se hvad der kommer frem.

Min svigerindes datter var/er på samme måde. Hun er  i dag 5 år og reagerer fortsat meget og nemt på høje lyde, mange mennesker og nye ting.

Da hun var lille var det med skrig og skrål, nu er det mere med uro, usikkerhed og gråd.

Jeg ville tage det stille og roligt og i din datters tempo, prøve forsigtigt at være sammen med andre mennesker og ellers bare acceptere at sådan er jeres datter. Det skal jo nok blive bedre med tiden...

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.