Help... uro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.363 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

Gittemor09

Jeg har en datter der ikke kan tåle meget uro omkring sig...

det jeg mener er at hvis vi er til fødselsdage og lignende græder hun hele tiden og er ikke til at trøste... Har vænnet mig lidt til ikke at gå i panik, men det er altså svært når hun bare græder og græder og græder..!!

så sent som til hendes barnedåb hvor vi "kun" var 21 mennesker græd hun hele dagen... synes det var rigtig hårdt.. for det var lige som om at det tog lidt af glæden ved dagen... der var dog intet i kirken, men lige så snart vi kom hjem startede hun..

Vi er ikke meget ude, og melder tit fra til fødselsdage... men nu er der en konfirmation på vej hos hendes fætter, og det synes jeg ikke vi vil gå glip af...

synes bare det er rigtig hårdt at skal nogle steder eller have gæster når hun er sådan... men synes også det er rigtig øv altid at skal sidde hjemme, og ikke komme ud, medmindre det er uden hende.. og det synes mit moderhjerte ikke er sagen

er der andre der har stået i nogenlunde samme situation??

og måske har lyst til at komme med et godt råd, udover at blive hjemme...

Håber så inderligt nogle kan forstå mig, og vil give mig et godt råd..!!

Knuzz fra en lidt ødelagt mor, der bliver hurtigt sur for tiden af at sidde og kukkelure hjemme, uden at kunne besøge venner og familie...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Gittemor09

slet ingen der kan hjælpe mig eller stået i lignene situation??

hvis det ikke er tilfældet håber jeg at "børnepanelet" kan hjælpe

Anmeld

3. februar 2010

anna-jonas

Er din lille pige født for tidligt?? For det kunne godt være grunden...........da Ftf børn er mere sensible over for forskellige sanseindtryk. Vores pige på 11 mdr. er født 5 uger for tidligt, og har svært ved at klare selskabelighed. Vi gør tit det, at vi enten får hende passet af mormor (som hun er helt tryg ved), eller at det kun er den ene af os, der tager afsted til forskellige arrangementer.

Det er ikke noget hun som sådan kan vænnes til............da det skyldes hendes umodenhed. Men jo ældre hun bliver, jo mere kan hun klare.

Håber at mit svar kunne bruges.

Mette

Anmeld

3. februar 2010

Gittemor09

Anna-jonas skriver:

Er din lille pige født for tidligt?? For det kunne godt være grunden...........da Ftf børn er mere sensible over for forskellige sanseindtryk. Vores pige på 11 mdr. er født 5 uger for tidligt, og har svært ved at klare selskabelighed. Vi gør tit det, at vi enten får hende passet af mormor (som hun er helt tryg ved), eller at det kun er den ene af os, der tager afsted til forskellige arrangementer.

Det er ikke noget hun som sådan kan vænnes til............da det skyldes hendes umodenhed. Men jo ældre hun bliver, jo mere kan hun klare.

Håber at mit svar kunne bruges.

Mette

vil ikke sige at hun er født aaaalt for tidligt.. men hun kom dog 14 dage før tid..!!!

vi bruger også min mor rigtig meget, da faren har mistet begge sine forældre..!! og hun er også særdeles tryg ved min mor da vi bor under samme tag...!!

synes bare det er hårdt eller hvad man skal sige at min mor skal have hende hver gang, og at det er at lægge for meget på hendes skuldre... men på den anden side siger hun tit selv at hun gerne tager hende...!! så det er jo dejligt nok.. men får bare så dårlig samvittighed over det, hvis du kan følge mig..!!

Anmeld

3. februar 2010

Ansemusen

14 dage før tid regnes vist ikke som for tidligt længere. Nogle børn er bare mindre omstillingsparate end andre! Jeg ved dog ikke hvad løsningen er på problemet, men tænker lidt, at det måske slet ikke hjælper bare at blive hjemme. Så lærer hun det måske ikke..? Menm ved det ikke, bare en tanke som muligvis er helt forkert!

Anmeld

3. februar 2010

Gittemor09

Ansemusen skriver:

14 dage før tid regnes vist ikke som for tidligt længere. Nogle børn er bare mindre omstillingsparate end andre! Jeg ved dog ikke hvad løsningen er på problemet, men tænker lidt, at det måske slet ikke hjælper bare at blive hjemme. Så lærer hun det måske ikke..? Menm ved det ikke, bare en tanke som muligvis er helt forkert!

ja, det er der også mange der har sagt.. bliv endelig ikke hjemme hele tiden..!!

så vi tager da også ud engang imellem, men prøver at holde det på et stille og roligt niveau..!!

men synes bare det er svært og komme med et konkret svar eller løsning på problemet.. især når man selv står i den dumme situation..!!

hun er ikke for lille af hendes alder eller noget... eller hun ligger i den 2. nederste kurve... og sundhedsplejersken siger at det ikke er noget jeg skal være urolig for, og det ikke kan være derfor..!!

så ved simpelthen ikke hvad det kan være, og hvad for en løsning der kan bruges..!!

Anmeld

4. februar 2010

SAL

Gittemor09 skriver:

Jeg har en datter der ikke kan tåle meget uro omkring sig...

det jeg mener er at hvis vi er til fødselsdage og lignende græder hun hele tiden og er ikke til at trøste... Har vænnet mig lidt til ikke at gå i panik, men det er altså svært når hun bare græder og græder og græder..!!

så sent som til hendes barnedåb hvor vi "kun" var 21 mennesker græd hun hele dagen... synes det var rigtig hårdt.. for det var lige som om at det tog lidt af glæden ved dagen... der var dog intet i kirken, men lige så snart vi kom hjem startede hun..

Vi er ikke meget ude, og melder tit fra til fødselsdage... men nu er der en konfirmation på vej hos hendes fætter, og det synes jeg ikke vi vil gå glip af...

synes bare det er rigtig hårdt at skal nogle steder eller have gæster når hun er sådan... men synes også det er rigtig øv altid at skal sidde hjemme, og ikke komme ud, medmindre det er uden hende.. og det synes mit moderhjerte ikke er sagen

er der andre der har stået i nogenlunde samme situation??

og måske har lyst til at komme med et godt råd, udover at blive hjemme...

Håber så inderligt nogle kan forstå mig, og vil give mig et godt råd..!!

Knuzz fra en lidt ødelagt mor, der bliver hurtigt sur for tiden af at sidde og kukkelure hjemme, uden at kunne besøge venner og familie...

Græder hun osse hele tiden selvom hun er hos dig og/eller faren når I er ude?? Har din datter en bamse, klud/ lille tæppe som giver hende tryghed? Sådanne små trygheds-dimser kan være så vigtige for små børn...Giver så meget tryghed og ro! Måske er det dét hun skal have...Måske har hun bare netop NU brug for al jeres næred og tryghed fordi hun ikke kan overskue verden og bestemt ikke når man er UDE i den Håber det bliver bedre snart!

Kærlig hilsen Louise

Anmeld

4. februar 2010

Gittemor09

LouiseN skriver:

Græder hun osse hele tiden selvom hun er hos dig og/eller faren når I er ude?? Har din datter en bamse, klud/ lille tæppe som giver hende tryghed? Sådanne små trygheds-dimser kan være så vigtige for små børn...Giver så meget tryghed og ro! Måske er det dét hun skal have...Måske har hun bare netop NU brug for al jeres næred og tryghed fordi hun ikke kan overskue verden og bestemt ikke når man er UDE i den Håber det bliver bedre snart!

Kærlig hilsen Louise

ja, det er ligemeget hvem af os der holder hende så græder hun...

hun har nemlig en bamse hun er rigtig glad for... men den hjælper heller ikke når vi er ude..!

Anmeld

4. februar 2010

lion

Hmm, nu har jeg ikk selv haft det problem. Je g var så også ude meget under min barsel og jeg har en stor familie, det kan være det spiller ind.

Har I prøvet af være lidt mere ude hos folk, måske starte i det små, men måske 4 mennesker i nærheden og ser hvordan hun tager det. Så kan det måske være hun vænner sig til større forsamlinger.

Anmeld

4. februar 2010

Gittemor09

lion skriver:

Hmm, nu har jeg ikk selv haft det problem. Je g var så også ude meget under min barsel og jeg har en stor familie, det kan være det spiller ind.

Har I prøvet af være lidt mere ude hos folk, måske starte i det små, men måske 4 mennesker i nærheden og ser hvordan hun tager det. Så kan det måske være hun vænner sig til større forsamlinger.

vi bor hos mine forældre... så der er vi 6 personer i alt...

og har prøvet at tage ud hos mine søskende, og min kærestes bror... men sådan i små træk... og det er det samme hver gang...

også selvom vi er hos et vennepar hvor de kun er 2...!!

har også selv været meget ude under barsel inden hun kom, og havde også besøg.... så det er ikke fordi hun ikke har været vant til det mens hun lå i maven..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.