Hvor gamle var jeres da i stoppet med natflasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2010

N&J

Nikita faldt i søvn en dag (hjemme ved mine forældre) uden at have fået den, så nu er jeg stoppet. Men hvad med at give ham vand og så se om han virkelig er sulten eller om det mere er vanen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

lion

DianaMoar skriver:

Hej Piger

Min lille Lucas bliver snart 1 år og vi snakker meget om hvornår vi skal droppe natflasken (altså den han får inden han skal i seng) Det er den eneste flaske han får. 

Jeg ved bare ikke om jeg selv føler jeg klar jeg elsker jo at side og hygge med ham med den flaske men måske er det bare fordi jeg synes han er blevet så hurtig stor han er jo slet ikke min lille baby og det er det eneste der forbinder ham med min baby. Men det er vel ved at være på tide at vi stopper med den.

Hvornår stoppet i med flasken? og hvordan gjorde i? 

Jag har hele tiden ville stoppe omkring min datters 1 års fødselsdag, så vi stoppede med at give hende flaske da den pakke mme, vi havde var tom og det var ca 14 dage før hendes 1 års fødselsdag. Hun fik i stedet vand i flasken og der var ingen problemer. Nu her er hun 1½ år og vi har lige stoppet med at give hende vand i flaske mere og det var hellere ikk noget problem. Nu drikker hun kun af kop.

Anmeld

4. februar 2010

LouiseNielsen

Nicklas fik hans sidste natflaske dagen før han blev et år.... Jeg puttede ham bare ude, og han har ikke på noget tidspunkt manglet den.....

Anmeld

4. februar 2010

qp

DianaMoar skriver:

Hej Piger

Min lille Lucas bliver snart 1 år og vi snakker meget om hvornår vi skal droppe natflasken (altså den han får inden han skal i seng) Det er den eneste flaske han får. 

Jeg ved bare ikke om jeg selv føler jeg klar jeg elsker jo at side og hygge med ham med den flaske men måske er det bare fordi jeg synes han er blevet så hurtig stor han er jo slet ikke min lille baby og det er det eneste der forbinder ham med min baby. Men det er vel ved at være på tide at vi stopper med den.

Hvornår stoppet i med flasken? og hvordan gjorde i? 

Ohh jamen her kører vi stadig med natflaske på 16 månede! Han får 100 ml varm minimælk som hygge/samvær flaske hver aften inden han skal sove - han elsker det og jeg kan derfor ikke se nogen grund til, at tage den fra ham

Anmeld

4. februar 2010

Louise mortil4

Vi er lige stoppet med Nannas natflaske i denne uge, hun bliver 10 mdr her den 15, det er ikke fordi hun ikke gidder den mere, men vi haren teori om at hun ikke kan tåle mælk, så snart hun får mme får hun voldsom tyndmave og slår ud med noget eksem i knæ og albue led men holder vi hende af det så heler det fint op og forsvinder og hun har ikke tyndmave mere.

Anmeld

4. februar 2010

Becks

Mit gudbarn fik den til han var 18 mdr ca

Igennem en lang periode drak han mindre og mindre af den om aftenen, så min veninde tog den fra ham fra den ene dag til den anden - Helt uden problemer

Anmeld

5. februar 2010

Tina2

Min datter var 13 mdr og min søn lidt over 18 mdr.... Han fik så længe fordi han havde mælkeallergi og det gjorde ham godt at få den hele flaske Nutramigen inden sengetid.... Han fik jo intet mælk udover det....

Anmeld

5. februar 2010

LotteN

Her hjemme mente vi 1 år var der det skulle ske og det gjorde det så også... jeg kan forstå du er bekymret for om det kommer ti lat gå smertefrit - men vent og se, nogle klarer det jo uden problemer. 

Herhjemme skulle vi finde en ny rutine om aftenen, nu da flasken blev skiftede ud. SÅ vi gjorde sådan at når hun var i nattøjet, lige ned og lege lidt. så have børstet tænder, have tilbudt lidt vand (af kop selvfølgelig) og så måtte hun vælge den sut hun skulle sove med og så bare op i seng... og det gik ganske fint...

Så ikke tage sorgerne på forskud, kan være det går som en leg

Anmeld

5. februar 2010

JustAnotherName

Mener Bianca var 14 mdr...
Vi stoppede bare! Og det var hun helt OK med 

Anmeld

6. februar 2010

hc=k

Vi stoppede med alt der hedder flaske da Kristopher var 8 måneder, men det var fordi han simpelthen nægtede at drikke det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.