Hvor gamle var jeres da i stoppet med natflasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.066 visninger
33 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

Diana...

Hej Piger

Min lille Lucas bliver snart 1 år og vi snakker meget om hvornår vi skal droppe natflasken (altså den han får inden han skal i seng) Det er den eneste flaske han får. 

Jeg ved bare ikke om jeg selv føler jeg klar jeg elsker jo at side og hygge med ham med den flaske men måske er det bare fordi jeg synes han er blevet så hurtig stor han er jo slet ikke min lille baby og det er det eneste der forbinder ham med min baby. Men det er vel ved at være på tide at vi stopper med den.

Hvornår stoppet i med flasken? og hvordan gjorde i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

LinLin

11 mdr her...

Anmeld

3. februar 2010

Mum33

Noah er 13 mdr og får den så længe  han har lyst tror jer. Det er en super måde at koble af på og han falder helt til ro, så han sover med det samme når han kommer i seng. Og så elsker han den ( og moderen også ) Så sjældent han gider ligge stille hos mig ellers.

Min søsters har selv "sagt fra" ved 2 års alderen .... så mon ikke også han gør.....

Anmeld

3. februar 2010

Skouboe

Freja stoppede ugen inden hun blev 1 år.

Anmeld

3. februar 2010

charlottekri

øhm, næsten 2 år

her blev den brugt til at falde ned på efter en aften med gang i.. det sidste halve år var det dog bare almindelig mælk, der var i flasken, ca. 1 dl. vi havde nemlig store problemer med at få Maja til at sove, hvis hun ikke fik lov til at sidde og slappe af med flasken

Anmeld

3. februar 2010

Vingummien

DianaMoar skriver:

Hej Piger

Min lille Lucas bliver snart 1 år og vi snakker meget om hvornår vi skal droppe natflasken (altså den han får inden han skal i seng) Det er den eneste flaske han får. 

Jeg ved bare ikke om jeg selv føler jeg klar jeg elsker jo at side og hygge med ham med den flaske men måske er det bare fordi jeg synes han er blevet så hurtig stor han er jo slet ikke min lille baby og det er det eneste der forbinder ham med min baby. Men det er vel ved at være på tide at vi stopper med den.

Hvornår stoppet i med flasken? og hvordan gjorde i? 

Hmm kan faktisk ikke huske helt præcis men mener det var ved de 10mdr.

Vi stoppede faktisk fra den ene dag til den anden. Den første dag lavede vi en meget lille portion og da han havde drukket det lagde vi ham og han brokkede sig slet ikke, så blev vi enige om at tage en kold tyrker med mælken og dagen efter tilbød vi ham vand i sutteflasken og han tog lidt og så i seng og han sov. Efter et par dag reagerede han slet ikke på vandet mere og drejede bare hovedet.

Tror ikk eman skal tænke så meget over det, man skal bare gøre det. Og ja det er bare så hyggeligt og man savner det altså vildt lige i starten

Anmeld

3. februar 2010

iln

Hmm... Silas er 5 mdr. nu og han får faktisk ikke natflaske mere. Enkelte gange vågner han kl. 05 og er sulten men ellers sover han ca. 12 timer i streg. Bliver nogle gange lidt bekymret for om knægten får nok, for han er ikke den store spiser.

Anmeld

3. februar 2010

frk Jensen

Marcus var et halvt år da han ikke gad flasken mere. Han fik havregrød eller andet inden han skulle sove, så han var dejlig mæt..

Knus

Anmeld

3. februar 2010

Diana...

I.E.K. skriver:

Noah er 13 mdr og får den så længe  han har lyst tror jer. Det er en super måde at koble af på og han falder helt til ro, så han sover med det samme når han kommer i seng. Og så elsker han den ( og moderen også ) Så sjældent han gider ligge stille hos mig ellers.

Min søsters har selv "sagt fra" ved 2 års alderen .... så mon ikke også han gør.....

Ja nemlig den er rigtig god til at falde til ro med. og her gider Lucas heller ikke putte med mor andet end når hun har en flaske i hånden ha ha. 

Anmeld

3. februar 2010

Diana...

charlottekri skriver:

øhm, næsten 2 år

her blev den brugt til at falde ned på efter en aften med gang i.. det sidste halve år var det dog bare almindelig mælk, der var i flasken, ca. 1 dl. vi havde nemlig store problemer med at få Maja til at sove, hvis hun ikke fik lov til at sidde og slappe af med flasken

Åhh det var faktisk en smart ide det med mælken det tror jeg lige jeg skal tænke lidt over ha ha.

Sjovt det skal være så svært altså. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.