Obs: alka bilforsikring(lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.595 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

siw84

hvis du/i har bilforsikring igennem ALKA vil jeg meget gerne høre fra jer...

for vi har nemlig for kort tid siden fået et brev fra ALKA om at citat: vore skadesudgifter på bilforsikringer er steget de seneste 2 år. det betyder , at vi desværre er nød til at regulere vore priser. citat slut.

Dvs. vores forsikring stiger med 1800 kr årligt.. hvilket vi absolut ikke er tilfredse med da vi har kørt skadesfri i de 3 år vi har haft bil. og har os altid ment at det jo var dem der lavede skade, at deres forsikring så ville stige... Men men men.. sådan gør man åbenbart ikke hos ALKA.. det var i hvert fald ikke den forklaring vi fik da vi ringede og sagde at det ikke kunne være rigtigt.. mnej det er ALLE deres kunder der kommer til at bøde.. dvs. dem der kører skadesfrit kommer til at betale for dem der så laver skader og det er der jeg bliver rasende.. for så kan det jo ikke i praksis betale sig og ikke lave skader...

Det jeg så meget gerne vil høre fra jer er om i osse har fået stigning (specielt hvis i er skadesfri), for min mor har os forsikring hos ALKA og deres er IKKE steget.. og derfor vil vi gerne vide om der er flere der ikke er steget.. for så går vi videre med det.. så mange gange tak hvis i lige gider skrive... og gerne hvor meget så vi kan samligne, da det burde være det samme beløb for alle..

knus en meget frustreret siw

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Vingummien

siw84 skriver:

for vi har nemlig for kort tid siden fået et brev fra ALKA om at citat: vore skadesudgifter på bilforsikringer er steget de seneste 2 år. det betyder , at vi desværre er nød til at regulere vore priser. citat slut.

Dvs. vores forsikring stiger med 1800 kr årligt.. hvilket vi absolut ikke er tilfredse med da vi har kørt skadesfri i de 3 år vi har haft bil. og har os altid ment at det jo var dem der lavede skade, at deres forsikring så ville stige... Men men men.. sådan gør man åbenbart ikke hos ALKA.. det var i hvert fald ikke den forklaring vi fik da vi ringede og sagde at det ikke kunne være rigtigt.. mnej det er ALLE deres kunder der kommer til at bøde.. dvs. dem der kører skadesfrit kommer til at betale for dem der så laver skader og det er der jeg bliver rasende.. for så kan det jo ikke i praksis betale sig og ikke lave skader...

Det jeg så meget gerne vil høre fra jer er om i osse har fået stigning (specielt hvis i er skadesfri), for min mor har os forsikring hos ALKA og deres er IKKE steget.. og derfor vil vi gerne vide om der er flere der ikke er steget.. for så går vi videre med det.. så mange gange tak hvis i lige gider skrive... og gerne hvor meget så vi kan samligne, da det burde være det samme beløb for alle..

Hmm ja det er lidt langt ude hvis i skal stige så meget pga dem der laver skaderne. Burde jo være dem der steg. Har jeg aldrig hørt ved andre før det der.

Anmeld

3. februar 2010

siw84

suanne85 skriver:

Hmm ja det er lidt langt ude hvis i skal stige så meget pga dem der laver skaderne. Burde jo være dem der steg. Har jeg aldrig hørt ved andre før det der.

nej det havde jeg heller ikke... så tror at han manden fra alka kan være glad for det var min kæreste der ringede.. for jeg var sååå rasende..

Anmeld

6. februar 2010

kolding1

vi fik et brev i efteråret at vores ville stige fra 8500 til 10500 (ca - kan ikke huske det helt præcis) Det var en stigning på over 25 % i hvert fald OG vi havde kørt skadesfri!

Vi skiftede med det samme, men det passede også med at vi kunne opsige vores forsikring fordi vi havde haft den i et år. Og da vi ville tegne forsikringen året inden var der så meget bøvl at det tog dem over en måned at lave os en forsikring. Så vi skal aldrig have alka igen...

Anmeld

6. februar 2010

otlitrom

Jeg tegnede forsikring ved Alka i november. Jeg har ikke hørt noget om en stigning, og min forsikring er rimelig billig. Mere end 1000 kr billigere end alle andre steder jeg forhørte mig.

Men det undrer mig, at skadesfrie mennesker skal betale for andres skader. Det ville jeg bestemt også ryge i det røde felt over!!

Jeg håber I finder ud af noget.. Jeg tror i hvert fald lige jeg ringer til min forsikringsmand på mandag. Det er heldigvis en bekendt. Måske jeg kan komme med et svar! Hvis ja, så lægger jeg det her i tråden Og nej, min forsikring er ikke til "venne-pris"

Anmeld

6. februar 2010

9510

siw84 skriver:

Alle de år vi har haft bil (og kørt skadefri) er vi steget hvert år,, vi har både været i Alka, Alm brand og tryk.. Alle vores forsikringer får et nyk op hvert år,,,

Anmeld

6. februar 2010

otlitrom

mynord skriver:

Alle de år vi har haft bil (og kørt skadefri) er vi steget hvert år,, vi har både været i Alka, Alm brand og tryk.. Alle vores forsikringer får et nyk op hvert år,,,

Jeg synes da de burde få et nyk ned, hvis I er skadesfri? Man skal da ikke bøde for at kunne køre bil?

Anmeld

6. februar 2010

9510

kitty skriver:

Jeg synes da de burde få et nyk ned, hvis I er skadesfri? Man skal da ikke bøde for at kunne køre bil?

Kan kun give dig ret,,, vi har aldrig haft en skade, har aldrig skullet have penge fra forsikringen, så er lidt træt af at skal stige hvert år

Anmeld

6. februar 2010

Lullaby

Vi står i lærerens forsikringsselskab. Vi stiger ikke men falder heller ikke, hvilket er fint nok eftersom vores er ekstremt billigt. Vi giver 4000 kr om året for kasko og ansvar med falck.

Anmeld

6. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

jeg købte bil med Alka-forsikring- det tilbud de gav til unge i sommeren '08
jeg har intet hørt om stigning, og til næste sommer bliver jeg elite belist, hvis ikk jeg altså kører galt inden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.