ANO, en trist gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.467 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

Anonym trådstarter

Er sygemeldt idag...

Magtede simpelthen ikke at komme ud af sengen... Føler mig helt alene i verden selvom jeg både har min familie og min kæreste. Min kæreste står gerne på hovedet for mig hvis det er det jeg har brug for og det skal han have tak for.

Jeg føler mig alene, i vejen, utilstrækkelig og værdiløs... Er det normalt??? Jeg føler jeg svigter alle omkring mig fordi jeg er en af de uhældige det har en graviditet med meget kvalme og opkast ingen energi og overskud... Jeg er i uge 16 nu og føler der er uendeligt langt til målet.

Jeg vil så gerne passe mit arbejde og mit hjem, jeg magter bare ikke begge dele og nogle dage ingen af delene som feks idag.. Har ikke været ude og handle og har ikke lavet mad i 2 mdr, det er kæresten der står for det samt rengøring og hvad der ellers er af huslige opgaver og gud hvor har jeg da dårlig samvittighed over det... Jeg tror jeg lider af væskemangel fordi jeg har hylet hele formidagen uafbrudt...

Tager det som et personligt nederlag at jeg ikke kan passe mit arbejde... Har svært ved at acceptere at noget tager beslutninger for mig som jeg ikke selv kan styre... har så svært ved af forklare folk hvordan jeg har det. Er bange for hvad de vil tænke om mig og mine evner... Kæmper hver dag med at leve op til mine egne forventninger og mine egne mål for at bevise overfor mig selv at det ikke er en sygdom at være gravid... men hvorfor skal det være så hårdt???

Grrr jeg havde en forestilling om hvordan det ville blive for mig/os når jeg blev gravid... MEN jeg skal da lige love for at glimmeret er pillet af det glansbillede... Sig mig er det for meget at forlange bare at få lov til at have det godt??? er sikker på det vil give mig meget mere overskud... Hvornår blir det bedre???

Blir jeg en dårlig mor når jeg tænker og har det sådan??? ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, trængte vist bare til at få lidt luft.

ANO - der har en rigtig dårlig dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Stort til dig!!! Og JA, det bliver bedre !!!!

Jeg kender godt ikke at have overskud, energi eller lyst til noget som helst... Du er IKKE alene i verdenen og du skal bare være glad for din kæreste er der for dig og har overtaget det huslige samt madlavning, så du i det mindste får noget mad... Super flot af ham!

Derudover vil jeg sige at du skal huske at drikke masser af vand i løbet af dagen (Da du er så ked af det og græder meget), måske også noget saftevand eller lign., hvis ikke du får nok mad pga. kvalmen...

Det burde blive bedre nu her, når du er så langt henne, men min kvalme gik desværre først væk omkring uge 25, MEN jeg var også uheldig

Når din kvalme først er væk, bliver det hele lysere og jeg lover dig, du glemmer de første måneder med kvalme, du vil kun tænke tilbage på de første puf, spark, scanninger og glæden ved en gravilitet !

Jeg ønsker dig alt held og lykke med graviliteten og for kvalmen forsvinder inden længe!

Stoooort Sabrina, der selvom har haft en hård gravilitet med kvalme, bækkenløsning, sygemelding mm., nyder det liv der er inde i maven

Anmeld

3. februar 2010

LauraLW

Hej ANO.

Øv hvor kan jeg huske det. Sådan havde jeg det også. og nogle gange kommer den snigende igen... den der følelse af at man ikke kan deltage i eget liv.

Jeg vil ikke sige så meget andet end at man ikke skal undervurdere de der hormoner! Det er næsten djævelsk så meget de kan påvirke ens liv, humør, selvfølelse og generelt fysiske og psykiske tilstand. Men det bliver bedre! Det gjorde det i hvertfald for mig, og jo, det kommer nogle gange igen, men vi snakker slet slet ikke på samme niveau som i starten. HVIS du dog ikke føler det bliver bedre, at det er skruen uden ende, så ring til din læge eller jm og få en god snak. - Det hjælper at få at vide at det er normalt!

Derudover skal du tænke at du har et meget vigtigt job. Det vigtigste af dem alle... du passer på det lille liv der vokser sig stor og stærk. - At du så lige nu ikke kan passe dit rigtige job det er surt, MEN det er midlertidigt!Den dårlige samvittighed kender jeg alt til, men væk med den i en fart!

Håber humøret snart bliver bedre, ellers læs af herinde, det hjælper også...

Laura

Anmeld

3. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Åh altså søde du. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, men jeg håber du får bedre tanker.

Måske er det ikke en god idé, at han står på hovedet for dig, for så er det lidt for nemt at ligge sig ned i sin hule af øv-humør?

Har du snakket med din læge og måske overvejet at få en psykolog? Det er jo bedre at få klaret de her tanker INDEN du får din dejlige lille baby.

stort kram!

Anmeld

3. februar 2010

iln

Jeg ved præcis hvordan du har det. Der var dage hvor jeg ikke kunne andet end at ligge på sofaen... kæresten stod for ALT husligt og madlavningen de første mange mdr. Jeg stod og var 3 mdr. fra at færdiggøre min udd. og kunne da godt se, at dette nåede jeg måske ikke med de gener jeg havde.

Men det bliver bedre!!! Lige pludselig er kvalmen og trætheden væk og din energi kommer tilbage. Her var det fra den ene dag til den anden.

Så selvom det er træls lige nu så bliver det bedre. Bare vent og se

til dig og hed og lykke med graviditeten. Selvom gener mm. er en graviditet nu det bedste at gå igennem og en fantastisk oplevelse.

Anmeld

3. februar 2010

MissMikkelsen

Det lyder fuldstændig som mig det der! Det er SÅ meget min historie om igen...... Sender dig en masse tanker og knus.....

Anmeld

3. februar 2010

N&J

Tror der er mange gravide der føler det samme som du gør ind imellem, jeg havde selv det sådan i en lang periode inden jul (fra 6-8 mdr.) og faktisk også i starten, tror vi er nogle der måske er en smule disponeret for at blive lidt triste i vinterperioden og nogle gange blive lidt mere påvirket psykisk, og når man så bliver gravid, så flyver hormonerne rundt i kroppen, og hjælper bestemt ikke.. min jm mente at jeg var ved at udvikle en fødselsdepression, fordi jeg havde dage hvor jeg ikke kunne komme ud af sengen, jeg lå der bare, var egentlig ikke ked af det, men kunne bare ikke stå op, så de dage lagde jeg mig til at sove og blev hjemme fra skole, det var det rigtige for mig..

Jeg tænker at du skal have fat i jm og få snakket med hende, hun har helt sikkert nogle forslag (jeg så mange glade, sjove film) og så skal du måske kigge på dit arbejde, altså man får jo formentlig kun et par børn, måske kun et, så hvor vigtigt er det rent faktisk med det arbejde, altså i stedet for bekymre eller have dårlig samvittighed, og så snak med din kæreste, vær ærlig, jeg ville så meget ønske jeg havde haft en jeg kunne have delt mine tanker med dengang, pøv og kom med konkrete forslag til ham om hvad du måske kan få det bedre af, altså ærligt så tror jeg ikke han har et problem med at du i 7 mdr. tager lidt let på alt med rengøring, madlavning mm hvis han ved at du ikke har det fantastisk.

Bliver du en dårlig mor - det har intet med hinanden at gøre, du er ved at skabe liv, et helt menneske er ved at tage form indeni dig, det er sku hårdt, man er træt, har ingen overskud og ja selvfølgelig kan man være en af de heldige som har en fantastisk graviditet, men nogle af os har smerter, er bange, trætte osv., så ja jeg håber du finder en balance som fungere for dig, for ja godt nok er der lang tid at gå, men det her (graviditeten) kommer jo heller ikke igen, så håber det går...

Ønsker dig alt muligt held og lykke..

Knuz fra Jane 

Anmeld

3. februar 2010

N&J

LauraLW skriver:

Hej ANO.

Øv hvor kan jeg huske det. Sådan havde jeg det også. og nogle gange kommer den snigende igen... den der følelse af at man ikke kan deltage i eget liv.

Jeg vil ikke sige så meget andet end at man ikke skal undervurdere de der hormoner! Det er næsten djævelsk så meget de kan påvirke ens liv, humør, selvfølelse og generelt fysiske og psykiske tilstand. Men det bliver bedre! Det gjorde det i hvertfald for mig, og jo, det kommer nogle gange igen, men vi snakker slet slet ikke på samme niveau som i starten. HVIS du dog ikke føler det bliver bedre, at det er skruen uden ende, så ring til din læge eller jm og få en god snak. - Det hjælper at få at vide at det er normalt!

Derudover skal du tænke at du har et meget vigtigt job. Det vigtigste af dem alle... du passer på det lille liv der vokser sig stor og stærk. - At du så lige nu ikke kan passe dit rigtige job det er surt, MEN det er midlertidigt!Den dårlige samvittighed kender jeg alt til, men væk med den i en fart!

Håber humøret snart bliver bedre, ellers læs af herinde, det hjælper også...

Laura

Ihh der fik du da lige skrevet alt det som jeg sad og brugte alt for langt tid på at formulere..

Anmeld

3. februar 2010

missKat

Hej ANO,

du er BESTEMT ikke den eneste der føler/har følt det sådan!!

Jeg boede nærmest på toilettet indtil uge 14-15 og sad flere gange og græd ned i kummen, mens jeg brækkede mig!!
Og hvor følte jeg mig bare SÅ uduelig, dårlig kæreste, dårlig kollega og meget gravid...

Men som nogen af de andre skriver, så VUPTI er kvalmen væk fra dag til dag, selvom man aldrig tror det er muligt! Og så får du energi tilbage.

Din kæreste lyder som en fantastisk fyr, ved han hvordan du føler?? At du har den dårlige samvittighed??
Det er yderst vigtigt at I snakker om det, for det kan hjælpe dig at med den dårlige samvittighed, og måske han slet ikke synes det er slemt???! Det er jo det eneste han kan gøre, da det er dig der har alt det andet. Tænk på at manden skal se hvor skidt du har det og intet kan gøre!! Så at han skal tage over, er jo hans måde at hjælpe med projelt baby på lige her og nu.

Jeg håber snart du kommer ud af kvalmens klo, og få livet tilbage.

knus og tanker

Karina 

Anmeld

7. februar 2010

Anonym trådstarter

Hej piger,

Mange tak for jeres svar på denne tråd... På en måde dejligt at få bekræftet at man ikke er helt alene i verden og at der er håb og lys forude... Jeg glæder mig meget til det vender.

Kæresten og chefen ved godt hvordan jeg har det... Min mor ved det også, det tog hende over to timer at få mig til at falde til ro den dag jeg oprettede tråden...

Jeg har det meget bedre idag, og prøver at gøre hver dag bedre end igår... hvis i forstår hvad jeg mener...

Tak for jeres støtte og ord piger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.