hjælp til min opgave..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2010

starsofheaven

Findusinde skriver:

Må jeg høre din problem formulering?

er du der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Findusinde

starsofheaven skriver:

er du der?

Jeps, er lige her.. Var lige ved at give bettefisen noget mad..

Hmmm Start med hvad du observere, hvad ser du?

Vi arbejdede meget med en frase der hed.. hvad observere jeg, hvad ved jeg, og derfor gør jeg.

Altså du observere at borgeren er afkræftet, hvorfor er borgeren afkræftet? Og hvilke ting skal man være obs på når borgeren er afkræftet. F.eks. omkring mad, personlig pleje, aktivering osv..

Du skal være velkommen til at skrive en PB til mig.. Blev uddannet for 1½ år siden..

Anmeld

3. februar 2010

Findusinde

starsofheaven skriver:

er du der?

Hvorfor er beboeren afkræftet? Er det pga, sygdom, alderdom, er det mentalt?`

Kan lige gå lidt i tænkeboks mens jeg laver kage..

Anmeld

3. februar 2010

starsofheaven

Findusinde skriver:

Jeps, er lige her.. Var lige ved at give bettefisen noget mad..

Hmmm Start med hvad du observere, hvad ser du?

Vi arbejdede meget med en frase der hed.. hvad observere jeg, hvad ved jeg, og derfor gør jeg.

Altså du observere at borgeren er afkræftet, hvorfor er borgeren afkræftet? Og hvilke ting skal man være obs på når borgeren er afkræftet. F.eks. omkring mad, personlig pleje, aktivering osv..

Du skal være velkommen til at skrive en PB til mig.. Blev uddannet for 1½ år siden..

okay tak det hjalp i hvert fald en del.. sys bare det svært at komme igang.. hvad skrev du om dengang du blev uddannet?

Anmeld

3. februar 2010

Findusinde

starsofheaven skriver:

okay tak det hjalp i hvert fald en del.. sys bare det svært at komme igang.. hvad skrev du om dengang du blev uddannet?

Det er sindsygt svært at komme igang! Husker det med gru!!

Jeg skrev om aktivering og hvordan jeg kunne gøre hverdagen lettere for en dement dame..

Fik 12 

Anmeld

3. februar 2010

starsofheaven

Findusinde skriver:

Det er sindsygt svært at komme igang! Husker det med gru!!

Jeg skrev om aktivering og hvordan jeg kunne gøre hverdagen lettere for en dement dame..

Fik 12 

hold da op hvor sindsygt... hvor fedt mand. kunne du så ikke komme med nogle gode ideer og ting der er gode at have med i sin opgave? vi skal aflevere en rapport hvor jeg skriver om min problem forumlering og til eksamen må jeg ik tale ud fra min rapport med hvad jeg gør praksis.. sys det er enorm forvirrende at finde rundt i. hvorn gjorde du?

Anmeld

3. februar 2010

Findusinde

starsofheaven skriver:

hold da op hvor sindsygt... hvor fedt mand. kunne du så ikke komme med nogle gode ideer og ting der er gode at have med i sin opgave? vi skal aflevere en rapport hvor jeg skriver om min problem forumlering og til eksamen må jeg ik tale ud fra min rapport med hvad jeg gør praksis.. sys det er enorm forvirrende at finde rundt i. hvorn gjorde du?

Jeg var også sindsyg glad.. FOr at prale lidt mere. Jeg var den eneste på vores årgang der fik 2 12 taller til eksamen..

Hmm, du må for alt i verdenen ikke gå ud over dit kompetence område! Du må KUN skrive om det der står i bøgerne.

Jeg afleverede min problem formulering, skulle holde et oplæg på var det 10 minutter tror jeg, og så var der 15 minutter til snak. Så tror det er blevet lavet om, syns jeg at jeg kan læse mig ud af fra det du skriver.

Når du nævner noget i din rapport, altså ting du observere, så husk at følge det til dørs.. Hvis det er ødemer i benene.. HVORFOR er der ødemer, hvad kommer det af osv.. Du skal kunne svare på alt hvad du nævner, hvis ikke du kan, så lad være med at nævne det.. Men du skal også passe på med at det ikke kommer til at fylde for meget, hvis det ikke er en væsentlig ting..Jeg kan huske at jeg nævnte ikke min beboeren enorme vredes udbrud, pga de kom MEGET sjældent, men alligevel var det en del af hendes sygdom.. Jeg kunne så fortælle om det til eksamen, da de spurgte om hun altid var glad..

Jeg ville skrive i rapporten hvorfor beboeren er afkræftet, er det "kun" pga sygdommmen, eller kommer der mangel på aktivering ind i det? Er det kosten der er noget galt med? osv..

Håber det hjalp lidt, ellers skriver du bare igen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.