påvirker det baby når jeg er ked af det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.144 visninger
11 svar
1 synes godt om
3. februar 2010

FruEllingsen

Jeg går og er meget ked af det i tiden.

Jeg blev sygemeldt på halv tid for 14 dage siden, pga bækkenløsning, og det er langt fra alle der har taget det pænt på mit arbejde.

Der er nogle der slet ikke ligger skjul på at det er noget pjat at jeg er sygemeldt (selvom at det er efter lægens ordre) og jeg får mange direkte onde kommenrare og kan tydeligt høre at der bliver snakket om det i kroge.

Det påvirker selvfølgelig mit humør rigtig meget, og jeg er gået fra at være rigtig glad for mit arbejde, til at tage ked af det hjem hver dag.

Nu er jeg så kommet til at tænke på om det at jeg er så ked af det i tiden, påvirker vores lille dreng inde i maven?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Drømmer skriver:

Jeg blev sygemeldt på halv tid for 14 dage siden, pga bækkenløsning, og det er langt fra alle der har taget det pænt på mit arbejde.

Der er nogle der slet ikke ligger skjul på at det er noget pjat at jeg er sygemeldt (selvom at det er efter lægens ordre) og jeg får mange direkte onde kommenrare og kan tydeligt høre at der bliver snakket om det i kroge.

Det påvirker selvfølgelig mit humør rigtig meget, og jeg er gået fra at være rigtig glad for mit arbejde, til at tage ked af det hjem hver dag.

Nu er jeg så kommet til at tænke på om det at jeg er så ked af det i tiden, påvirker vores lille dreng inde i maven?

Hej søde.. Du får lige et KÆMPE herfra !

Jeg kan godt forstå du er ked af det, det er bestemt ikke rart når folk, specielt dem man jo ser hver dag, ser ned på en og ikke stoler på en

Men for at besvare dit spørgsmål, så har min læge i hvert fald fortalt mig at det kan påvirke bebsen... Ikke sådan forstået at bebs bliver ked af det, sur mm. når du er det, men bebs kan føle at mor ikke har det godt... Og så kan bebs blive lidt urolig..

Jeg havde en uges tid hvor jeg bare var gal, direkte gal, uden at vide hvorfor, men det satte i hvert fald gang i veerne og det var så dér min læge fortalte mig det...

og for at de bliver bedre til at acceptere din sygemelding på arbejdet! Sabrina 36+0

Anmeld

3. februar 2010

tristansmor

Drømmer skriver:

ja, det er da heller ikke rart for dig! Sikke nogle dumme kollegaer!

Ja, din lille dreng inde i maven, kan godt mærke at du er ked.. Så vidt jeg ved.. Altså, om han bliver direkte påvirket ved jeg ikke helt?

Men op med humøret, f*** deres mening, det er lægen der har sagt du skal sygemeldes, og sådan er det jo bare!! Luk ørene for deres dumme kommentarer!

kæmpe

Anmeld

3. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Så vidt jeg har forstået påvirker det mest babyen hvis du f.eks. ikke spiser og sover ordentligt fordi du er ked af det - det samme med stress, min søn vejer jo for lidt fordi jeg har stresset for meget i en periode og ikke har sovet og spist godt, og de stresshormoner som strømmer rundt med blodet havner jo også inde hos ham... Så jeg tror absolut det er noget du skal tage alvorligt... Har du nogen at snakke med om hvordan du går og har det?

Knus til dig

Anmeld

3. februar 2010

lululupo

Jeg talte med min jm om det da jeg også selv havde en rigtig øv periode, der findes pt ingen beviser på det kan skade barnet, meen hvis du spørger mig kan det godt mærke at alt ik er som det skal være, ligeså kan den også mærke når du er glad, griner mv.........

til dig!!!

Anmeld

3. februar 2010

FruEllingsen

Tak for alle jeres kram og søde ord. det varmer virkelig.

Har prøvet at snakke med min elevansvarlig (bl.a. fordi jeg har for mange arbejdsopgaver iforhold til hvor meget jeg er på arbejde) Men hun synes bare det var noget pjat. så det gør det jo desværre ikke nemmere.

Ville ønske jeg bare kunne lukke ørene for deres dumme kommentarer, men min dumme hjerne kan desværre ikke finde ud af det

Anmeld

3. februar 2010

benthe :-)

søde et på vej til dig

Anmeld

3. februar 2010

Bom

Første lige en

Jeg kan godt forstå dig, jeg blev selv deltidssygemeldt i starten af januar, og det var der også mange af mine kollegaer der ikke kunne acceptere.. De snakkede også i krogene, men jeg valgte og over høre det..

Men så i onsdags i sidste uge, da blev jeg fuldtidssygemeldt, fordi mit arbejde ikke rigtig tog ordentlig hensyn til mig.. Til og starte med sys jeg egentlig det var lidt træls, for kan godt li mit arbejde, og savner det da også, men tænker på bebs i den her situation.. Men ja, jeg var så derover igår og aflevere min nøgle og id kort, og der var der da stadig nogle af mine kollegaer der så skævt på mig.. Men dem om det..

Sys du skal innoere (staves?) det, og evt snakke med din læge om en fuldtidssygemelding, du skal nemlig tænke på dig selv og bebs og ikke på hvad andre tænker..

Knus Maria

Anmeld

3. februar 2010

Trolde_mor

Syntes som mini-terp skriver også at du skal snakke med lægen, for det påvirker jo både dig og den lille.

En fuldtidssygemelding ville gøre at du kan koncentrere dig om din graviditet og ikke skal fokusere på at nu skal du på arbejde igen.

Du kan evt. når du aflevere sygemeldingen, fortælle grunden til din chef (øverste  leder), så det kan blive taget op mens du er væk. (eller skrive det i et brev, hvis du vælger blot at sende den)

Når du så kommer tilbage igen, har folk haft tid til at tænke over det, og over hvordan deres opførsel har påvirket dig, i den dårlige retning. Jeg er sikker på at nogle af dem så vil få lidt dårlig samvittighed.

Et stort kram herfra Jeg føler meget med dig, og må indrømme at jeg er dybt forarget over at andre mennesker opfører sig sådan.

De burde være glade på dine vegne og bruge kræfter på at vise dét istedet!!!

Anmeld

3. februar 2010

FruEllingsen

1000 mange tak for alle jeres kram og opmundrende ord. det varmer efter endnu en træls dag på arbejdet.

Det tog jeg skulle med hjem i dag var forsinket, og det "brokkede" jeg mig lidt over til en kollega (en af de få der stadig behandler mig normalt) en anden kollega overhører så at den er forsinket, og ligger ikke skjul på at hun synes det er dybt forkert at jeg går kl 12 alligevel, selvom at der er over en time til mit tog kører -> jeg burde jo blive og arbejde istedet for så.

Det er helt ok hun har det sådan, men hun kan sq holde sin mening for sig selv. dagens højdepunkt er når jeg har fri kl 12, og ikke om jeg vil blive der ekstra bare fordi mit tog er forsinket!

Er det mig der er helt gal på den her? eller var jeg i min gode ret til at gå selvom toget var forsinket?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.