Maa jeg hoere hvad i mener om dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

Anetski

Hej

jeg har 2 soestre og dette er mit spoergsmaal. Syntes i det er ok for foraeldre at give et af deres boern noget hjaelp (det kan vaere i penge, gaver eller lignende) naar de behoever uden at give de andre.

jeg har 2 soeskende og vi er altid meget uenige om dette spoergsmaal. jeg bor i udlandet og min mor vil gerne betale min billet hjem til Dk en gang imellem og det har skabt meget jelaousi hos en af mine soestre den ene gang det har sket. Jeg kan slet ikke forstaa dette da de jo bor hjemme hos mor hvor de faar middage, hun passer deres boern og giver boernene gaver og lomme penge. Min soester har denne mening at jeg selv har valgt at bo i udlandet saa jeg maa jo bare undvaere alle de ting.

Min mor hjaelp en af mine soeskende med penge til en lifecoach da hun var utrolig nede og det syntes jeg er fint. hvis hun skulle give os alle sammen det samme hver gang hun hjaelper en saa ryger pengede jo hurtigt.

Lad mig hoere hvad i syntes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Vial

I er jo voksne kvinder, og så ophører millimeter demokratiet jo. Jeg er kun glad for at mine forældre i x antal år betalte min lillesøsters husleje eller, når en af os andre har brug for noget, så får vi det. Netop at alle ikke skal ha' hver gang, giver jo lidt mere elastik. Så din søster skal bare ta' at blive voksen og glæde sig over, at du kommer hjem til DK en gang i mellem :-)

Anmeld

3. februar 2010

oo

nu har jeg lige modtaget et større pengebeløb fra min mor som hjælp til vores barnløshedsbehandling og vi er enige om ikke at indvie mine søskende i det. ikke fordi jeg tror de på nogen måde spasser helt ud over det, men der er ingen grund til jalousi. hvis dine søskende er så jaloux, kan I så ikke bare undlade at fortælle dem, at det er din mor de rhar betalt din flybillet?

derudover så NEJ, jeg syntes ikke der er noget som helst galt i at hun gør det! netop som du pointerer, så får de på andre måder, hvor du må undvære. og som Kama siger, så er I voksne kvinder nu og I SKAL ikke have det samme i "lommepenge" længere. det er helt op til jeres mor hvordan hun vælger at forvalte sine penge imellem jer, og jeg syntes det er en god måde hun gør det på sådan lige umiddelbart

Anmeld

3. februar 2010

Anetski

ihh hvis bare jeg kunne faa hende til at indse det.

jeg har sagt nej tak til min mor denne gang saa billetten kom ud af egen lomme hvilket er ok men den sviger alligevel efter at have vaeret paa barsel i over et aar og nu arbejder jeg kun 3 dage om ugen og skal paa barsel igen i august.

Plus mine soeskende vil jo gerne have jeg komme og besoeger dem. uhhrrr kan blive saa arig.

hvorfor skal folk gaa op i penge saa meget. Det rager mig hvad min mor giver til dem men jeg foeler jeg skal sige nej hver gang fordi de blir jalou.

Anmeld

3. februar 2010

Majbriteriksen

Uh det er svært.  Der vil nok altid være en som føler sig snydt.

"Hjemme" ved os er jeg den søster det syntes at lillesøster får for meget. Vil ihvertfald sige at tiderne ændrede sig da jeg flyttede hjemmefra. Jeg flyttede hjemmefra som 17 årig, selvom jeg ikke boede hjemme beholdte mine forældre stadig børnepengene og der var ingen hjælp overhovedet til husleje eller mad. Da jeg flyttede hjem igen i kort tid pga uddannelse så skulle jeg betale husleje, mener at det var 1500kr ud af ca 5000 udbetalt. Det syntes jeg faktisk at det var rimeligt. Da jeg fik egen lejlighed igen havde jeg ca 800 kr til mad tøj osv, alligevel var der igen hjælp at hente, heller ikke hvis jeg ringede og klagede. Hvis jeg skulle på besøg hjemme, så måtte jeg tage bussen. En sjælden gang måtte jeg låne bilen, men det kostede 3 kr pr km. Kørekortet betalte jeg selvfølgelig også selv.

Så min køre søster. Da hun blev 18 og havde su + weekend/feriejob var der ligepludselig ingen husleje derhjemme. Heller ikke da hun arbejdede 1 år på fuldtid og havde 9000 kr udbetalt. Da jeg spørger til det får jeg afvide at det gik jo ikke, så kunne hun jo ikke spare op.  9000 kr med kun 1 tlf som udgift. Hun fik også hurtigt egen bil (min forældres) efter selvfølgelig kortet var betalt. Efter ½ år hvor hun dagligt havde kørt rundt, siger hun, mor det kan også være at jeg snart skal lære hvordan man fylder benzin på.

Endelig som 20 årig flytter hun hjemmefra, Selvom at det er i samme by som jeg flyttede til som "ung" så er der sørme blevet kortere der til. Hver weekend bliver hun hentet og bragt. ( ca 60 km hver vej) Mine forældre har enda kørt ud til hende for at køre hende i en butik som havde tilbud på 1 ks sodavand og den kunne hun jo ikke have i bussen. Hver søndag får hun portioner med hjem til en ugen, så hun ka få noget ordentlig aftensmad.

Behøver jeg at fortælle at hun fik en 18års fødselsdagsfest med 40 pers. og ½ år efter kom der 70 til hendes studentergilde. Jeg fik 200 kr da jeg blev færdig med min uddannelse. De sidste 15 år har jeg aldrig været inviteret med på ferie, hun er med i udlandet hver år. Jamen det går jo ikke du kommer med, hvem skal så passe dyrerne, sagde min mor altid.

Håber i finder ud af det uden at blive uvenner.

Anmeld

3. februar 2010

Diana...

Nej det synes jeg da over hoved ikke. Nogen gange betaler mine forældre at vi kan komme til sjælland og noget mad til os da vi er lidt på fattig bænken lige PT. men så der da andre gange min søster har fået noget andet og det jeg sgu lige glad med om omvendt. 

Anmeld

3. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Majbriteriksen skriver:

Uh det er svært.  Der vil nok altid være en som føler sig snydt.

"Hjemme" ved os er jeg den søster det syntes at lillesøster får for meget. Vil ihvertfald sige at tiderne ændrede sig da jeg flyttede hjemmefra. Jeg flyttede hjemmefra som 17 årig, selvom jeg ikke boede hjemme beholdte mine forældre stadig børnepengene og der var ingen hjælp overhovedet til husleje eller mad. Da jeg flyttede hjem igen i kort tid pga uddannelse så skulle jeg betale husleje, mener at det var 1500kr ud af ca 5000 udbetalt. Det syntes jeg faktisk at det var rimeligt. Da jeg fik egen lejlighed igen havde jeg ca 800 kr til mad tøj osv, alligevel var der igen hjælp at hente, heller ikke hvis jeg ringede og klagede. Hvis jeg skulle på besøg hjemme, så måtte jeg tage bussen. En sjælden gang måtte jeg låne bilen, men det kostede 3 kr pr km. Kørekortet betalte jeg selvfølgelig også selv.

Så min køre søster. Da hun blev 18 og havde su + weekend/feriejob var der ligepludselig ingen husleje derhjemme. Heller ikke da hun arbejdede 1 år på fuldtid og havde 9000 kr udbetalt. Da jeg spørger til det får jeg afvide at det gik jo ikke, så kunne hun jo ikke spare op.  9000 kr med kun 1 tlf som udgift. Hun fik også hurtigt egen bil (min forældres) efter selvfølgelig kortet var betalt. Efter ½ år hvor hun dagligt havde kørt rundt, siger hun, mor det kan også være at jeg snart skal lære hvordan man fylder benzin på.

Endelig som 20 årig flytter hun hjemmefra, Selvom at det er i samme by som jeg flyttede til som "ung" så er der sørme blevet kortere der til. Hver weekend bliver hun hentet og bragt. ( ca 60 km hver vej) Mine forældre har enda kørt ud til hende for at køre hende i en butik som havde tilbud på 1 ks sodavand og den kunne hun jo ikke have i bussen. Hver søndag får hun portioner med hjem til en ugen, så hun ka få noget ordentlig aftensmad.

Behøver jeg at fortælle at hun fik en 18års fødselsdagsfest med 40 pers. og ½ år efter kom der 70 til hendes studentergilde. Jeg fik 200 kr da jeg blev færdig med min uddannelse. De sidste 15 år har jeg aldrig været inviteret med på ferie, hun er med i udlandet hver år. Jamen det går jo ikke du kommer med, hvem skal så passe dyrerne, sagde min mor altid.

Håber i finder ud af det uden at blive uvenner.

Uh lige den situation kan jeg godt forstå du føler dig forbigået i. Hvad med at tage det op med dine forældre nu det går dig så meget på? Hvis de ellers er til at tale med. Nogle gange tror jeg forældre ændrer deres taktik, og det kan godt så noget så meget.

Anmeld

3. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Anetski skriver:

ihh hvis bare jeg kunne faa hende til at indse det.

jeg har sagt nej tak til min mor denne gang saa billetten kom ud af egen lomme hvilket er ok men den sviger alligevel efter at have vaeret paa barsel i over et aar og nu arbejder jeg kun 3 dage om ugen og skal paa barsel igen i august.

Plus mine soeskende vil jo gerne have jeg komme og besoeger dem. uhhrrr kan blive saa arig.

hvorfor skal folk gaa op i penge saa meget. Det rager mig hvad min mor giver til dem men jeg foeler jeg skal sige nej hver gang fordi de blir jalou.

Synes da du skulle sige til din mor, at hun alligevel godt må hjælpe dig med billetten selv om du har sagt nej allerede. Om ikke andet så bare med en del af billetten. Din søster skulle tage at vokse op, og glæde sig over, at du kommer hjem på besøg.

Hvor gammel er hun? Jeg mener, hvis hun stadig bor hjemme er det måske fordi hun ikke overvejer hvor meget det koster økonomisk at leve.

Under alle omstændigheder synes jeg ikke din mor gør noget galt.

Anmeld

3. februar 2010

Ranarupta

Jeg synes helt ærligt ikke, at andre kan tillade at brokke sig over, hvordan nogle vælger at bruge deres penge!! 

Jeres mor har råderet over sine penge, og det rager i bund og grund ikke nogle, hvis hun har tænkt sig at forære dem alle til Inges Kattehjem. 

Jeg forstår ikke den jalousi, der dukker op i mange familier.
Da jeg var yngre, havde mine forældre meget få penge, men nu hvor de begge er uddannede og har fået fine jobs, så nyder mine søstre godt af det. De hjælper hende, der lige er flyttet hjemmefra, giver min anden søster en tværfløjte til 12.000(!) kr. og den 3. søster er ved at få en hest - og mine forældre mente da også, at et flygel til 45.000 ikke kunne undværes!! 
Jeg får ikke sådanne ting. Og det rører mig overhovedet ikke! Jeg ser det istedet som et skulderklap - de ved, at jeg er selvstændig og kan klare mig selv. Men skulle det ske, at jeg fik brug for hjælp, så ved jeg, at jeg kan regne med dem.
Og selvom jeg mener, at de bruger åndssvagt mange penge på ting, jeg ikke selv ville, så kommer det ikke mig ved, så længe de ikke er forgældede eller gør noget ulovligt.

Karina, der synes, at det er ærgerligt, at du følte dig presset til at takke nej til en billet...

Anmeld

3. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min søster har en svær depression hvilket bevirker at min far betaler for hendes psykolog, min mor betaler for hendes medicin og kommer med indkøbsposer med lækkerier og mad flere gange om måneden OG forkæler hende så ofte hun kan - OG FRED VÆRE MED DET!!! Jeg er simpelthen så glad for at de kan og vil.

Vi står og venter vores første barn, og i den forbindelse ved jeg at de hjertens gerne vil hjælpe eller give, men jeg har sagt nej til flere gavetilbud fordi jeg synes de skulle bruge pengene på hende i stedet for. Vi har ikke kastet os ud i det her projekt med bind for øjnene, så vi har ikke regnet med økonomisk hjælp.

Kh

Rosa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.