Nogle er altså bare nogle dumme svin....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

Honningblomst

Bubbi skriver:

Ejjj hvad tid spiser i

Har hele dagen overvejet at lave flæske dyr, men kunne ikke nå at tø op

Du skulle have været så velkommen....ud af tre børn var der en der kunne lide kødet, en kunne kun lide sovs, en kunne lide kartofler og sovs og en kød og sovs....ingen rødkål...så nu har jeg måtte ringe efter en der gerne svælger svin og tilbehør...

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Heidi.

Eva skriver:

Har bare lagt den sådan du ved almindeligt, så det kan det jo godt...ikke...

Altså,, fedtet skal kunne løbe væk fra sværet.. Og der må heller ikke være skåret helt ned til kødet..

Men for filan da derfor er det stadig ikke nemt. vores blir dog osse bedst på grill:)

Anmeld

2. februar 2010

Ina33

Inden du satte den i ovnen skulle du have ridset sværerne (altså skære efter i de riller der var i forvejen). Og ellers godt med salt gør også underværker...

Ja og så selvfølgelig øse lidt af stegeskyen over den ca, hver halve time...

Her står den på karbonader med stuvet ærter og gulerødder. Lillemand er lige smuttet ind til naboen for at spise boller med pålægschokolade, og den store tøs er til ridning, så jeg spiser alene i aften.

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

Altså,, fedtet skal kunne løbe væk fra sværet.. Og der må heller ikke være skåret helt ned til kødet..

Men for filan da derfor er det stadig ikke nemt. vores blir dog osse bedst på grill

Ok... tak smukke...må jo prøve at lave en snart igen...

Knus til dig....

Anmeld

2. februar 2010

Vial

Bare lige for at gentage det allerede skrevne:

Lige vende svinet ned ad og drukne sværene i et par cm vand i 20 min tid. Derefter smøres svær ind i salt og steges færdigt i ovn med svær opad. Inge varmluft eller grill.

Var der ikke snestorm, så kunne du regne med mig. Jeg har lige spist sveskegrød til aftensmad  Det var en bestilling nede fra tarmene, men øv for en kedelig middag.

Anmeld

2. februar 2010

tumle81

Renée88 skriver:

DUMME SVIN!

Altså tror det er for sent nu, men når jeg putter sådan en basse i ovnen, plejer jeg at vende den omvendt først, altså med svær ned på en rist.. Og så efter en halv times tid vender jeg den med svær op og putter svinet i et fad og hælder vand ved... Og så plejer svinet at blive sprødt

Held og lykke med svinet

- her skal vi have pandekager med oksekødsfyld!

Ha ha hvor sjovt. Det fik vi også, uhmm de smagte skønt!!

Knus Kathrina

Anmeld

2. februar 2010

Miamaja

Tullebobs skriver:

Hej Eva

Her kommer lige min mormors hemlige flæskestegstrick/p>

Den første halve time af stegetiden lægges svinet med sværene nedad i bradepanden hvori, der er fyldt lidt vand - works everytime... Selvfølgelig lidt sent lige nu, men så næste gang...

Vi skal have tærte med brocoli og skinke, bulgursalat og groft brød...

Bon appetit fra Trine

Mmmm elsker den slags mad. Mums

Anmeld

2. februar 2010

Miamaja

hehe flaeskesteg.. det har jeg godt nok aldrig lavet selv. Men ja, det er vist noget med vand og salt og vende og dreje paa den rigtige maade. Det lader jeg min moar om eller faar slagteren til det. Det er saa mit raad til dig, ogsaa fordi jeg ved du ikke er den store kodspiser - smut til slagteren og lad ham om det. saa behover du heller ikke at staa med en snavset ovn

Anmeld

2. februar 2010

mariamiss6

Eva skriver:

og jeg har et af dem ude i min ovn...hvordan pokker får jeg det dumme svin eller trælse svin, til at få sprøde svær...prøvet at hælde vand over undervejs, prøvet med gril...lige nu har et stykke svin med brændte og bløde svær...det dumme svin...øvvvvv

Hvad skal I andre have at spise...

Knus Eva...nyder det smukke vintervejr..

Altså min eks starter altid med at at stege svinet den første ½ time på ryggen... det vil sige med sværene i vandet... derefter gnubber du (så vidt det er muligt uden at brænde nallerne) lidt ekstra salt i flæsket på svinet. hvorefter du steger det på normal vis... og slår det alligevel fejl, plejer han at slå ovnen over på gril, som du også selv nævner...

Anmeld

2. februar 2010

Helle30

Jeg giver vandhundene ret. Du skal (næste gang) lade sværen trække i vand ca. en halv time, før du påbegynder stegningen. Dét med citronen skal jeg prøve næste gang. Det er nyt for mig, som man siger.

Og så er jeg ret overbevist om, at det var en ribbenssteg, du købte( stjerne). Den kan man med fordel langtidsstege, og hvis ikke den fremviser sprød svær, så giv den med gril og åben ovnlåge i 10 min UNDER OVERVÅGNING.

- Helle

(stjerne) Det var mig, der stod bag den herre med de billige øl i kassekøen i Superbrugsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.