Endelig gravid - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.492 visninger
26 svar
0 synes godt om
2. februar 2010

Louisesam

Hej med jer!

Jeg er ny her på siden og stod i morges og igen i eftermiddags med en positiv graviditetstest i hånden, så jeg er fantastisk glad!

Er der nogle der kan svare mig på, hvad man så gør nu?  Jeg går ud fra at man ringer til sin læge, så man kan komme til noget kontrol, eller hvordan??

Mange hilsner fra Louise (en glad gravid )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Gaia

Jeg kan huske, at jeg ringede til lægen. Lægen laver en vandrejournal til dig og sender en henvisning til det fødested du har valgt, hvorefter du vil få brev om tid til nakkefoldsscanningen. Du skal enten selv ringe til jordemødrene eller også kontakter de dig - alt efter hvordan det forgår der hvor du bor. Jeg skulle selv ringe.

Skal som sagt ikke sige om det vil forgå på samme måde der hvor du bor, men det var i hvert fald sådan det forgik ved mig.

Tillykke med graviditeten det er så spændende

Anmeld

2. februar 2010

LinLin

Tillykke  Hvor langt tror du du er henne?

Du skal ringe til din læge. Nogle læger vil først "se dig" når du er 8+0, fordi det først er der man kan tage visse blodprøver, som skal bruge når du senere skal til scanning (hvis den ønsker en sådan) - men måske vil din gerne se (og tjekke) dig før

I Århus kører resten så af sig selv - her får man tider til min. to scanninger pr. brev (og også sukkerbelastningstest, hvis du skal det...), samt jordemåderbesøg. Men det fortæller lægen helt sikkert om!

Held & lykke

Anmeld

2. februar 2010

Mor til L&S

Louisesam skriver:

Hej med jer!

Jeg er ny her på siden og stod i morges og igen i eftermiddags med en positiv graviditetstest i hånden, så jeg er fantastisk glad!

Er der nogle der kan svare mig på, hvad man så gør nu?  Jeg går ud fra at man ringer til sin læge, så man kan komme til noget kontrol, eller hvordan??

Hej

STORT tillykke!

Du ringer til din læge og får en tid hvor du så skal have en urinprøve med, så du får klar besked

Derefter blir der lavet en vandrejournal og resten skal din læge nok fortælle dig

Så kommer det spændende... scanningerne

Knus Rollo 32+0

Anmeld

2. februar 2010

LinLin

Rollo skriver:

Hej

STORT tillykke!

Du ringer til din læge og får en tid hvor du så skal have en urinprøve med, så du får klar besked

Derefter blir der lavet en vandrejournal og resten skal din læge nok fortælle dig

Så kommer det spændende... scanningerne

Knus Rollo 32+0

Jeg lavede en urinprøve dernede første gang  (glad for at jeg ikke skulle rende rundt med urin i tasken!)- de to andre gange har lægen ikke "tjekket efter"

Anmeld

2. februar 2010

Koen.

Louisesam skriver:

Hej med jer!

De andre har vidst svaret på hvad du skal gøre, men vil alligevel lige sige:

KÆMPE TILLYKKE

Tanja 29 + 3

Anmeld

2. februar 2010

Ranarupta

Ja, også et stort tillykke herfra!! Hvor er det dejligt!

Anmeld

2. februar 2010

Mor til L&S

Mor til David skriver:

Jeg lavede en urinprøve dernede første gang  (glad for at jeg ikke skulle rende rundt med urin i tasken!)- de to andre gange har lægen ikke "tjekket efter"

Man kan selvfølgelig også lave urin prøven hos lægen! Men man kan købe nogle små urin beholdere på apoteket f.eks, så man sagtens kan ha urinprøven med i tasken

Min urin er blevet tjekket ved hvert lægebesøg, men sikkert forskelligt fra sted til sted

Rollo 32+0

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jamen man går i gang med at koge vand og rive lagner i stykker!

Stort tillykke...

KH

Rosa

Anmeld

2. februar 2010

Bavianis

Stort tillykke! J

eg havde ikk urinprøve med til lægen første gang, fik udleveret en dims jeg skulle tisse i. Det er noget med at urinen ikke må være i stuetemp for længe - ellers kan man ikke regne med resultatet, da der kan komme flere bakterier i prøven end da den blev taget. Det er endv. vigtigt at det er en "midtvejsstråle" (tis lidt, tis i beholderen, tis resten).

Held og lykke med det hele - glæder mig til at følge dig herinde sammen med os andre baby-freaks;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.