Rosa skriver:
Arrh fuck! Var til jordmoder i dag og det ser ud som om vores lille mand er for lille... meget måske endda... 5 uger ifølge tabellen... Jordmoderen mente at det kunne være fordi der ikke er ordentligt flow i min moderkage, eller fordi han måske bare er lille rent genetisk.
Vi skal til en akut scanning i morgen kl 14 og chekke om alt er ok, så kryds fingre for os og vores lille fine søn, som ellers sparker noget så fint.
Nogen som har erfaring med en defekt moderkage som måske vil dele deres historie? Kan ikke rigtigt finde ud af hvad de kan gøre - hvis han ikke får mad derinde så skal han vel ud?
Kh
en meget meget bekymret
Rosa (28+1)
Kæreste Rosa,
Det gør mig ondt at høre at Lille manden måske er for lille.
Uden at ha´læst de andre svar, for du her min historie om lille Malucca.
Da jeg ventede Malucca fandt de også ud af, at hun vejede alt for lidt. Jeg mener jeg var i omkring uge 25 da de fandt ud af det.
Efterfølgende gik jeg til scanning 2 gange om ugen, hvor der blev målt flow i navlesnorren og i hendes hjerne.
Hver 14. dag blev jeg også vækstscannet, det kan de kun gøre hver 14. dag ellers kan de ikke måle hvor meget de vejer.
i hele dette forløb fulgte Malucca sin egen kurve, hun tog ca. 200g på, på de 14 dag. (hvilke de jo helst skal tage på om ugen) jeg fik af vide at hvis det forsatte sådan, skulle Malucca ud i uge 36+37. Men da jeg var til scanning i uge 34+3, havde Malucca kun taget lige godt taget 100g på, over de sidste 3 uger. (3 uger pga ferie)
Det blev så afgjort at Malucca skulle ud næste dag, næste dag blev jeg sat igang med stikpiller, men da Malucca ikke kunne klare veerne, blev det til et gult akut kejsersnit.
Da Malucca kom ud der i uge 34+4 vejede hun 1395g og målte 38 cm. så hun var også ca. 5 uger bagud vægt mæssigt. (svarede til en uge 29 baby)
Efterfølgende blev min moderkage sendt til patologisk inst. hvor det viste sig jeg havde haft en del blodpropper, og der var derfor Malucca ikke fik den nærring hun skulle. Min moderkage var også ekstrem lille i forhold til hvilke uge jeg var i. (den vejede ca. 220g)
Du er selvf. velkomme til at skrive hvis du vil vide mere.
Xér og beder til at Jm har skudt helt forkert.
Knus fra Trine, som har en stor pige nu, på 7,5 kg og 72 cm.