Vejer for lidt - evt defekt moderkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2010

dorthemus

Åh Rosa, det var da en øv melding at få  Håber at ALT er okay i morgen og det viser sig, at de har taget fejl.

Hold os endelig opdateret -  fingre for at lillemanden har det godt

Stort

Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

lululupo

Ejjjj øv øv øv en l..... dag, håber det er fejlskøn og vi  alt hvad der findes herfra....................

Anmeld

1. februar 2010

LinLin

Rosa skriver:

Det er et skøn - men hun skønnede  min livmoder 5 uger for lille i fht gennemsnittet - det er jo noget af en fejlvurdering hvis alt er ok...

Jeg blev sendt til scanning med David fordi min læge syntes min livmoder var for stor... Men det var forkert - jeg er bare lille... (ved ikke om du er høj eller lav - men bare for at sige at de der skøn ikke altid holder stik!)

for at det også "bare" er et fejlskøn for dig!

Anmeld

1. februar 2010

BellaT

Åh nej! Håber virkelig at jordemoderen tager grueligt fejl. 

Kan slet ikke forstå at hun ikke sender dig til akutscanning med det samme, hvis hun er sikker. Det er jo uudholdeligt at skulle vente til imorgen.

Men måske jeres lille dreng bare er en lille en..  Jeg vejede kun 1,9 kg to uger før termin og jeg er stadig lille.

Det kan godt være at jeg blander dig sammen med en anden, men var det ikke dig, der tidligt i graviditeten, blev rykket hele 2 uger frem? Hvis nu, at den oprindelige terminsdato faktisk er rigtig, så er der jo røget 2 uger af de 5...

Positive tanker og   fra Helle...

Anmeld

1. februar 2010

Ox.

Øøøv hvor er trist nyhed!

Må håbe det bare er en fejl med vægten, min datter blev skudt 1 kilo for meget end hendes fødselsvægt den dag jeg fødte, og 2 uger tidligere, blev hun skudt næsten 1 kilo mindre end da jeg fødte, så det er ikke altid det de siger der er rigtigt, så krydser fingre for dig søde

Anmeld

1. februar 2010

charlie73

Hej Rosa,

Da jeg fødte min søn for lidt over 1 år siden var han meget lille (2130g og 45 cm ). Min scanning nogle dage forinden viste 1 kilo mere på ham. Man har siden fundet ud af at der muligvis har været blodpropper i min moderkage - der var en del af den som ikke virkede - men ved en evt. næste graviditet skal jeg have medicin for at forebygge at det kan ske igen.

Jeg siger ikke hermed at det er det samme med dig - men vil blot give dig en ide om at det ikke er slemt - men det er slevfølgelig ikke rart at de er så små når de kommer ud - men efter 14 dage på Neonathal kom en noget tungere dreng med hjem.

Han er idag en dejlig dreng - er helt med sine jævnaldrende - men selvfølgelig lidt mindre Men han er dejlig.

Håber du får et godt svar fra lægerne og at du slet ikke har samme problem som mig  men du efterlyste jo andre der har oplevet noget lignende. 

Hilsen Charlotte 

Anmeld

1. februar 2010

Klumpe-dumpe

Rosa skriver:

Arrh fuck! Var til jordmoder i dag og det ser ud som om vores lille mand er for lille... meget måske endda... 5 uger ifølge tabellen... Jordmoderen mente at det kunne være fordi der ikke er ordentligt flow i min moderkage, eller fordi han måske bare er lille rent genetisk.

Vi skal til en akut scanning i morgen kl 14 og chekke om alt er ok, så kryds fingre for os og vores lille fine søn, som ellers sparker noget så fint.

Nogen som har erfaring med en defekt moderkage som måske vil dele deres historie? Kan ikke rigtigt finde ud af hvad de kan gøre - hvis han ikke får mad derinde så skal han vel ud?

Kh

en meget meget bekymret

Rosa (28+1)

Kæreste Rosa,

Det gør mig ondt at høre at Lille manden måske er for lille.

Uden at ha´læst de andre svar, for du her min historie om lille Malucca.

Da jeg ventede Malucca fandt de også ud af, at hun vejede alt for lidt. Jeg mener jeg var i omkring uge 25 da de fandt ud af det.

Efterfølgende gik jeg til scanning 2 gange om ugen, hvor der blev målt flow i navlesnorren og i hendes hjerne.

Hver 14. dag blev jeg også vækstscannet, det kan de kun gøre hver 14. dag ellers kan de ikke måle hvor meget de vejer.

i hele dette forløb fulgte Malucca sin egen kurve, hun tog ca. 200g på, på de 14 dag. (hvilke de jo helst skal tage på om ugen) jeg fik af vide at hvis det forsatte sådan, skulle Malucca ud i uge 36+37. Men da jeg var til scanning i uge 34+3, havde Malucca kun taget lige godt taget 100g på, over de sidste 3 uger. (3 uger pga ferie)

Det blev så afgjort at Malucca skulle ud næste dag, næste dag blev jeg sat igang med stikpiller, men da Malucca ikke kunne klare veerne, blev det til et gult akut kejsersnit.

Da Malucca kom ud der i uge 34+4 vejede hun 1395g og målte 38 cm. så hun var også ca. 5 uger bagud vægt mæssigt. (svarede til en uge 29 baby)

Efterfølgende blev min moderkage sendt til patologisk inst. hvor det viste sig jeg havde haft en del blodpropper, og der var derfor Malucca ikke fik den nærring hun skulle. Min moderkage var også ekstrem lille i forhold til hvilke uge jeg var i. (den vejede ca. 220g)

Du er selvf. velkomme til at skrive hvis du vil vide mere.

Xér og beder til at Jm har skudt helt forkert.

Knus fra Trine, som har en stor pige nu, på 7,5 kg og 72 cm.

Anmeld

1. februar 2010

Lise

Hej Rosa,

Sikke en trist melding at få - håber dog at jordemoderen har taget godt og grundigt fejl, og at din lille dreng har det fint.

Jeg har ikke selv erfaring med dårligt navleflow, men min nevø på knap to år kom til verden i uge 32 pga. det. De var til en 3d scanning for sjov, og så blev det tilfældigvis opdaget. De blev dog henvist direkte til hospitalet, hvor min svigerinde blev indlagt og barnet overvåget. Det blev opdaget en onsdag, tror jeg, og lørdag kom han til verden ved kejsersnit. Han havde det ikke godt i maven, og måtte ud. De har alle tre haft en hård start på livet/livet som nye forældre, men Mikkel er tilsyneladende et helt normalt barn uden problemer trods den lidt for tidlige start.

Synes at have hørt om mange fejlvurderinger efterhånden, og håber da også at det er det der er tilfældet her. Du må endelig give os update så snart du kan..

Lise

Anmeld

1. februar 2010

Ansemusen

Kæreste søde Rosa  Det gør mig SÅ ondt at tænke på hvor ked af det og hvor bange du er lige nu, og at ingen af os kan stille noget op for at få tiden til at gå hurtigere eller sørge for at alt er okay! Men jeg håber inderligt at din søn er sund og rask uanset fejlskøn eller ej, og at han kommer ud som en fin lille bebs om 10-14 ugers tid!!! Hvis jeg sad med din frygt nu ved jeg slet ikke hvad jeg skulle gøre og kan kun forestille mig hvor skrækkeligt du og din kæreste har det  Husk at han sandsynligvis allerede er klar til at komme ud som et levedygtigt barn og at han højst sandsynligt slet ikke skal ud allerede nu. Så chancerne er rigtig gode selvom meldingen er skræmmende!!

Jeg håber og tror det bedste De varmeste knus til dig sødeste!

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tusind millioner tak for støtten piger!!!

Jeg har oprettet en opfølgertråd så I kan se hvad der siden skete...

fra Rosa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.