P. Piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2010

Chalala85

Jeg er også en af dem der er blevet gravid på p-piller så det kommer nok også an på hvor godt man passer sammen med sin partner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

mariamiss6

bondepigen skriver:

Er det ikke bare mini piller, hvor tidspunktet er vigtigt? Jeg syntes jeg fik af vide af min læge, at jeg bare skulle tage min p-pille inden jeg gik i seng...eller tidligt om morgenen inden for 12 timer, hvis jeg havde glemt den om aftenen...?

Men det er selvfølgelig osse 16 år siden, så det kan jo være jeg husker forkert... Puuh 16 år siden, når jeg skriver sådan, så føler jeg mig godt nok gammel...

Tina

jo det er rigtigt nok, at en almindelig p-pille bare skal tages inden for det rigtige døgn sådan set.... MEN i nogle tilfælde er det vigtigt at tage dne næsten på klokkeslet.... hvis nu du plejer at tage den om morgen, og du så en enkelt dag først tager den om aftenen.... så er der jo pludselig 1½ døgn imellem...

Men altså, det er nu ikke noget jeg selv har brugt vildt meget energi på altså... jeg tog sgu bare pillen når jeg kom i tanke om det

Anmeld

31. januar 2010

Bondepigen

mariamiss6 skriver:

jo det er rigtigt nok, at en almindelig p-pille bare skal tages inden for det rigtige døgn sådan set.... MEN i nogle tilfælde er det vigtigt at tage dne næsten på klokkeslet.... hvis nu du plejer at tage den om morgen, og du så en enkelt dag først tager den om aftenen.... så er der jo pludselig 1½ døgn imellem...

Men altså, det er nu ikke noget jeg selv har brugt vildt meget energi på altså... jeg tog sgu bare pillen når jeg kom i tanke om det

Nå ja, det er sådan det er!!

Anmeld

31. januar 2010

Bondepigen

Mette - termin 21/2-10 skriver:

Jo det er mini pillerne der skal tages på samme tid hver dag. P-piller skal det bare være ca samme tid hver dag og har man glemt den om aftenen skal den tages inden for de 12 timer man plejer at tage dem.

P-piller er kun 99% sikre og det er endda slet ikke sikkert de er så sikre hvis din krop ikke lige kan tåle den slags du er på. Og hvis man har været på de samme i mange år kan de også miste effekten lidt fordi din krop bliver "vant" til dem.

Jeg blev selv gravid på p-piller, og ved rigtig mange er blevet det. Og jeg har aldrig i ded 8 år jeg har været på det glemt en eneste eller taget dagen efter.

Ok, vildt nok... Så blev jeg osse lidt klogere i dag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.