P. Piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
13 svar
0 synes godt om
31. januar 2010

qp

Hvor sikre er de egentlig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

mariamiss6

Mener det er 99,9 % eller bare 99 % der står på pakken.... hvis du tager den hver dag, på klokkeslet, som det tilrådes...

Men det er jo i virkeligheden individuelt, fordi nogen kvinders kroppe ganske simpelt ignorerer den slags, men det er jo i sjældne tilfælde....

Anmeld

31. januar 2010

qp

mariamiss6 skriver:

Mener det er 99,9 % eller bare 99 % der står på pakken.... hvis du tager den hver dag, på klokkeslet, som det tilrådes...

Men det er jo i virkeligheden individuelt, fordi nogen kvinders kroppe ganske simpelt ignorerer den slags, men det er jo i sjældne tilfælde....

Okay... ja jeg synes sgu altid der har været så forskellige svar

Men det med tidspunktet må jo være ret væsentligt, ja.

Anmeld

31. januar 2010

mariamiss6

qp skriver:

Okay... ja jeg synes sgu altid der har været så forskellige svar

Men det med tidspunktet må jo være ret væsentligt, ja.

tja men altså jeg mener pakken siger 99 % det samme står der i øvrigt på kondomer

og tidspunktet er vigtigt, men det behøver ikke være inden for en ½ times præcision dog, tror jeg

Anmeld

31. januar 2010

Sees

qp skriver:

Hvor sikre er de egentlig?

Jeg blev gravid på mine p-piller. Min læge kom med den forklaring/undskyldning at det var fordi der ikke var særlig mange homoner i .. Om det passer, ved jeg sgu ikke!

Jeg er nu på P-piller igen, MEN, der er også et kondom indblandet når jeg, en sjælden gang imellem, får noget sex

~*|Mette & Emil 260509 | * ~

Anmeld

31. januar 2010

Bondepigen

mariamiss6 skriver:

tja men altså jeg mener pakken siger 99 % det samme står der i øvrigt på kondomer

og tidspunktet er vigtigt, men det behøver ikke være inden for en ½ times præcision dog, tror jeg

Er det ikke bare mini piller, hvor tidspunktet er vigtigt? Jeg syntes jeg fik af vide af min læge, at jeg bare skulle tage min p-pille inden jeg gik i seng...eller tidligt om morgenen inden for 12 timer, hvis jeg havde glemt den om aftenen...?

Men det er selvfølgelig osse 16 år siden, så det kan jo være jeg husker forkert... Puuh 16 år siden, når jeg skriver sådan, så føler jeg mig godt nok gammel...

Tina

Anmeld

31. januar 2010

Mette - mor til Gustav og Marcus

Er det ikke bare mini piller, hvor tidspunktet er vigtigt? Jeg syntes jeg fik af vide af min læge, at jeg bare skulle tage min p-pille inden jeg gik i seng...eller tidligt om morgenen inden for 12 timer, hvis jeg havde glemt den om aftenen...?   Tina

Jo det er mini pillerne der skal tages på samme tid hver dag. P-piller skal det bare være ca samme tid hver dag og har man glemt den om aftenen skal den tages inden for de 12 timer man plejer at tage dem.

P-piller er kun 99% sikre og det er endda slet ikke sikkert de er så sikre hvis din krop ikke lige kan tåle den slags du er på. Og hvis man har været på de samme i mange år kan de også miste effekten lidt fordi din krop bliver "vant" til dem.

Jeg blev selv gravid på p-piller, og ved rigtig mange er blevet det. Og jeg har aldrig i ded 8 år jeg har været på det glemt en eneste eller taget dagen efter.

Anmeld

31. januar 2010

Vingummien

bondepigen skriver:

Er det ikke bare mini piller, hvor tidspunktet er vigtigt? Jeg syntes jeg fik af vide af min læge, at jeg bare skulle tage min p-pille inden jeg gik i seng...eller tidligt om morgenen inden for 12 timer, hvis jeg havde glemt den om aftenen...?

Men det er selvfølgelig osse 16 år siden, så det kan jo være jeg husker forkert... Puuh 16 år siden, når jeg skriver sådan, så føler jeg mig godt nok gammel...

Tina

Sådan er det stadig. Jeg valgte nemlig mini pillen fra fordi at jeg vidste jeg ikke vil kunne huske den samme tid hver dag.

Alm p pille den tager jeg bare inden jeg går i seng om aften og det kan altså godt svinger med nogle timer og det betyder ikke noget.

Susanne og Emil 02-08-2008

Anmeld

31. januar 2010

Bare mig..

Jeg har også fået at vide, at det er mini-pillerne man skal tage på det rigtige tidspunkt, og altså ikke p-piller.

Tilbage til spørgsmålet, så blev jeg gravid på p-piller.

Jeg har været på 5 forskellige slags. Hver gang jeg har fået nogen nye, er jeg efter et halvt år ca begyndt at bløde ureglmæssigt, og så er jeg kommet på nye, og endnu engang er der gået et halvt år, så kunne min krop igen ikke klare det, og jeg begyndte at bløde ureglmæssigt.
Men de sidste piller jeg fik, blev jeg så gravid af efter ca et halvt år på samme. Hmm. Jeg havde fået at vide fra lægen, at hvis jeg begyndte at bløde igen efter 5. gang så skulle jeg helt smide dem. Det gjorde jeg jo så også, men pga min graviditet. Så jeg synes ikke de er sikre.

Anmeld

31. januar 2010

Tjuls

Jeg er en af de mange der også blev gravid på p-piller.. Min læge forklarede det med, at jeg fik anden medicin og deres virkning så faldte.

Så efter jeg fik Loke fik jeg p-sprøjte, og det kan jo ikke være lettere.. Til lægen en gang hver 3. månede, og ellers ikke noget at huske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.