Nogle der vil hjælpe..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.254 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. januar 2010

Smukkert

.. en alenemor med en unge på armen, som altså skriver med en hånd på et skod tastatur.. med at komme med opskrift/fremgangsmåde og indkøbsliste til at lave en mmf-kage med skildpaddecreme og kirsebær....mousse? (har frosne kirsebær i fryseren, som jeg vil lege med). Kan disse ting gå sammen? Til chokoladekage?
Jeg er lidt lost.. vil lave en kage til på onsdag. Er det for tidligt at begynde mandag? Har som nævnt en morglad baby på armen det meste af dagen, men jeg vil forsøge at lave en fin kage og så må han sidde/ligge i hans sækkestol og se på imens

Håber nogle er søde at komme med en lille hurtig guide, så jeg ved hvad jeg skal handle ind imorgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

Smukkert

Anyone?

Anmeld

30. januar 2010

mor_sabina

Smukkert skriver:

.. en alenemor med en unge på armen, som altså skriver med en hånd på et skod tastatur.. med at komme med opskrift/fremgangsmåde og indkøbsliste til at lave en mmf-kage med skildpaddecreme og kirsebær....mousse? (har frosne kirsebær i fryseren, som jeg vil lege med). Kan disse ting gå sammen? Til chokoladekage?
Jeg er lidt lost.. vil lave en kage til på onsdag. Er det for tidligt at begynde mandag? Har som nævnt en morglad baby på armen det meste af dagen, men jeg vil forsøge at lave en fin kage og så må han sidde/ligge i hans sækkestol og se på imens

Håber nogle er søde at komme med en lille hurtig guide, så jeg ved hvad jeg skal handle ind imorgen

Det nemmeste er vist at kigge under trin for trin.

Gå på nettet og køb færdig fondant (wilton), det er 100 gange nemmere end mmf. Købes på kagebutikken.dk eller happyhoola.dk det farves med pastafarver.

Jeg ville købe 1/4 l fløde, smelte det med en halv plade chokolade og 1/4 fløde og blande den med dine bær og evt ligt flormelis.

Så et lag af hvert og 3 købebunde.

Det skulle være rimeligt at gå til også med en baby

Men hvis du våger dig ud i mmf skal du nok arrangere barnepige

Anmeld

30. januar 2010

Findusinde

Hej sveske...

Først og fremmest.. Tror måske det blir for meget chokolade når det er en chokoladekage og Skildpadde creme.. Måske du bare skal lave en alm kage, f.eks. kagen til drømmekage?

MEN: Indkøbslisten.

MMF: 100 g skumfiduser.. DEM TIL BÅL, Olie, flormelis..

Jeg er dybt afhægig af den smørcreme der hedder: 

9 dl flormelis

2,5 dl kakao

180 g blødt smør

1,25 dl lun mælk

3 tsk. vanillesukker

Det hele kommes i en skål og piskes til en luftig creme

Det er hvad der skal i den..

Jeg laver altid bærmousse på denne måde:

250 g valgfrie bær.
1 spsk. sukker
korn fra en ½ vanillestang (eller vanillesukker efter behov)
2 dl yoghurt naturel
½- ¾ lt. piskefløde JEG HADER AT ARBEJDE med husblads... SÅ det vil jeg helst være fri for...

Skildpaddecreme..

Skildpadder og Fløde..

SAMLET Indkøbsliste

Skumfiduser, olie, flormelis, mælk, vaniliesukker, kakao, smør, fløde, skildpadder, yoghurt naturel, vaniliestang og sukker..

Lige hvilken kage du skal bage må du selv rode med...

Knus

Anmeld

30. januar 2010

Findusinde

Hehe, 2 sjæle en tanke Sabina..

Anmeld

30. januar 2010

Smukkert

Findusinde skriver:

Hej sveske...

Først og fremmest.. Tror måske det blir for meget chokolade når det er en chokoladekage og Skildpadde creme.. Måske du bare skal lave en alm kage, f.eks. kagen til drømmekage?

MEN: Indkøbslisten.

MMF: 100 g skumfiduser.. DEM TIL BÅL, Olie, flormelis..

Jeg er dybt afhægig af den smørcreme der hedder: 

9 dl flormelis

2,5 dl kakao

180 g blødt smør

1,25 dl lun mælk

3 tsk. vanillesukker

Det hele kommes i en skål og piskes til en luftig creme

Det er hvad der skal i den..

Jeg laver altid bærmousse på denne måde:

250 g valgfrie bær.
1 spsk. sukker
korn fra en ½ vanillestang (eller vanillesukker efter behov)
2 dl yoghurt naturel
½- ¾ lt. piskefløde JEG HADER AT ARBEJDE med husblads... SÅ det vil jeg helst være fri for...

Skildpaddecreme..

Skildpadder og Fløde..

SAMLET Indkøbsliste

Skumfiduser, olie, flormelis, mælk, vaniliesukker, kakao, smør, fløde, skildpadder, yoghurt naturel, vaniliestang og sukker..

Lige hvilken kage du skal bage må du selv rode med...

Knus

Årrh tak , det hjalp
Jeg har aldrig arbejdet med husblas, så det ville sikkert gå galt

Jeg har købt sådan nogle udstikkere, så det skal bare være en enkel mmf-kage.. Købebunde er faktisk en god ide nu hvor det er første gang og med en baby...

Hvis nu jeg vælger kirsebær-halløj og chokoladekøbebunde, hvad ville så passe til? Jeg har aldrig smagt de der forskellige fyld ...hov, har da også brombær, men har glemt hvordan brombær smager

Fåes de skumfiduser også i føtex?

Anmeld

30. januar 2010

Findusinde

Smukkert skriver:

Årrh tak , det hjalp
Jeg har aldrig arbejdet med husblas, så det ville sikkert gå galt

Jeg har købt sådan nogle udstikkere, så det skal bare være en enkel mmf-kage.. Købebunde er faktisk en god ide nu hvor det er første gang og med en baby...

Hvis nu jeg vælger kirsebær-halløj og chokoladekøbebunde, hvad ville så passe til? Jeg har aldrig smagt de der forskellige fyld ...hov, har da også brombær, men har glemt hvordan brombær smager

Fåes de skumfiduser også i føtex?

Jeg ville nok vælge alm lagkagebunde og så skildpaddecremen.. Nej kloge siger at det er skumfiduserne fra Netto der bruges..

Er glad for det hjalp!

Knus

Anmeld

30. januar 2010

Smukkert

Findusinde skriver:

Jeg ville nok vælge alm lagkagebunde og så skildpaddecremen.. Nej kloge siger at det er skumfiduserne fra Netto der bruges..

Er glad for det hjalp!

Knus

Oki, så håber jeg de har ryddet sne så jeg kan komme til med barnevogen helt hen til netto

1000000 taak for hjælpen.. begge to
knus

Anmeld

30. januar 2010

mor_sabina

Smukkert skriver:

Oki, så håber jeg de har ryddet sne så jeg kan komme til med barnevogen helt hen til netto

1000000 taak for hjælpen.. begge to
knus

Jeg ville bruge en alm plade chokolade evt daim.

Personligt synes jeg nemlig skildpaddecreme smager af så meget i sig selv, og hvis du gerne vil bruge kirsebær.

Haribos fra føtex kan godt bruges.

Men der skal altså tålmodighed til det mmf.

15 skumfiduser

1spsk olie

1spsk vand

i microen ca 30 sek og rør til de er smeltede(ellers giv dem 10 sek mere), så kommes frugtfarven i og derefter flormelis til det er til at røre ved. Det må ikke klistre (det hjælper at ælte det færdigt med fingrene så får du den bedste konsistens.) Så ruller du det ud med en kagerulle og husk maizena makjsstivelse på bordet og rullen så det ikke klistrer.

God arbejdslyst

Anmeld

30. januar 2010

Smukkert

mor_sabina skriver:

Jeg ville bruge en alm plade chokolade evt daim.

Personligt synes jeg nemlig skildpaddecreme smager af så meget i sig selv, og hvis du gerne vil bruge kirsebær.

Haribos fra føtex kan godt bruges.

Men der skal altså tålmodighed til det mmf.

15 skumfiduser

1spsk olie

1spsk vand

i microen ca 30 sek og rør til de er smeltede(ellers giv dem 10 sek mere), så kommes frugtfarven i og derefter flormelis til det er til at røre ved. Det må ikke klistre (det hjælper at ælte det færdigt med fingrene så får du den bedste konsistens.) Så ruller du det ud med en kagerulle og husk maizena makjsstivelse på bordet og rullen så det ikke klistrer.

God arbejdslyst

daim bliver det

hvor meget chokolade til fløde???

lys elller mørk lagkgebunde?

jeg glæder mig til at forsøge mig frem. kagen skal spises onsdag, så begynder mandag aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.