forberede sin hund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2010

Mariekjellerup

Senia skriver:

Er jeg også sikker på det nok skal komme til.

Tror  bare at man skal være opmærksom på ikke at skælde hunden for meget ud, og lade den være med i så mange babyaktiviteter der kan lade sig gøre.

Vi vil lade vores dyr, se en ad gangen, og så stille den lille i lift i sofaen, så de selv kan få lov at kigge og snuse og se hvad det er der er kommet ind ad døren og vudere om det er noget farligt. Uden at presse får de bare 10 min. hver, hvor vi holder afstand.

Det er jo ikke fordi de angriber, de er jo bare nysgerrige og skal danne indtryk uden at blive presset..

Ja har du helt ret i. tror man skal tage det stille og rolig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Trolde_mor

Mariekjellerup skriver:

Ja har du helt ret i. tror man skal tage det stille og rolig

Nemmelig, bare lad dem styre tempoet

Anmeld

29. januar 2010

Mariekjellerup

Senia skriver:

Nemmelig, bare lad dem styre tempoet

Helt sikkert

Anmeld

29. januar 2010

M.O.A.R.

Jeg fik et godt råd i vores lokale babybutik...

Når den lille er født, så lad manden tage en stofble den lille har ligget med, med hjem så kan hunden genkende duften når i har den lille med hjem og så ved hunden at babyen er velkommen

Det har vi selv tænkt os at prøve med vores hund

Malene 28+3

Anmeld

29. januar 2010

Trolde_mor

MaleneF skriver:

Jeg fik et godt råd i vores lokale babybutik...

Når den lille er født, så lad manden tage en stofble den lille har ligget med, med hjem så kan hunden genkende duften når i har den lille med hjem og så ved hunden at babyen er velkommen

Det har vi selv tænkt os at prøve med vores hund

Malene 28+3

Super idé, så snuser de heller ikke til den lille så længe, at den lille måske føler det er for meget. Fordi de hurtigt genkender duften

Anmeld

29. januar 2010

M.O.A.R.

Senia skriver:

Super idé, så snuser de heller ikke til den lille så længe, at den lille måske føler det er for meget. Fordi de hurtigt genkender duften

Det er nemlig bagtanken med det  Så virker babyen heller ikke som en fremmed der bare kommer ind i billedet og tager al opmærksomheden, så hunden føler sig ikke så truet af barnet.

Hundepsykologi  Svært at blive klog på, men prøver ihærdigt

Anmeld

29. januar 2010

BOBS

mens jeg var gravid sad jeg en dag i sofaen med vores hund ja i know men der kommer hun altså også

pludselig begyndte trolderikken at flytte på sig inde i maven, og jeg har aldrig set en hund se så mærkelig ud.....ligesom hvad f..... skete der der?

nå men da vi kom hjem med den lille fik hun lov at snuse osv osv. og så har vi stort set selv ladet barn og hund finde hinanden...og har beskyttet hende siden hun kom ind ad døren...pludselig gøede hun også meget højere ved fremmede lyde ved døren osv.....og finder sig nu i at vores datter aer hende lidt hårdt ind imellem...her til aften lagde vores lille skat sig på gulvet overfor hunden med hoved på armene og kiggede på hunden...så var der bare de to....det var sødt...

til gengæld blev vores halvtykke kasteredede hankat så forfærdelig jaloux at han flyttede over til en af naboerne for et par måneder siden, og det kunne vi ikke gøre så meget ved da hende naboen ææælsker at lave mad til ham (eller det har vi gjort og nu gider vi ikke mere)

nåh det var meget om lidt...

Anmeld

29. januar 2010

Trolde_mor

MaleneF skriver:

Det er nemlig bagtanken med det  Så virker babyen heller ikke som en fremmed der bare kommer ind i billedet og tager al opmærksomheden, så hunden føler sig ikke så truet af barnet.

Hundepsykologi  Svært at blive klog på, men prøver ihærdigt

Nemlig.. super smart Men hm.. Hvad så hvis man føder ambulant? Skal faderen så bare gå ind lidt før, med en stofble og lade den /dem snuse? og så kan man selv gå ind bagefter?

Har det på samme måde, prøver også at blive lidt klogere på hundepsykologi - men kattepsykologi ja, det har jeg opgivet

Anmeld

29. januar 2010

M.O.A.R.

Det vil jeg gå ud fra han skal. ellers bliver hunden for optaget af den lille ny, og det vil nok stresse barnet..

Hehe jeg har det på samme måde

- vores hund er begyndt at puffe snuen blidt ind i maven på mig, så junior begynder at sparke.  Det er så sødt, og bagefter ligger han sig op ad mig så han kan mærke sparkene. Men det kom ud a det blå han begyndte på det. Jeg tror nu meget på at hunden kan mærke på en at der er et ekstra liv inde i maven.

Anmeld

29. januar 2010

M.O.A.R.

BOBS skriver:

mens jeg var gravid sad jeg en dag i sofaen med vores hund ja i know men der kommer hun altså også

pludselig begyndte trolderikken at flytte på sig inde i maven, og jeg har aldrig set en hund se så mærkelig ud.....ligesom hvad f..... skete der der?

nå men da vi kom hjem med den lille fik hun lov at snuse osv osv. og så har vi stort set selv ladet barn og hund finde hinanden...og har beskyttet hende siden hun kom ind ad døren...pludselig gøede hun også meget højere ved fremmede lyde ved døren osv.....og finder sig nu i at vores datter aer hende lidt hårdt ind imellem...her til aften lagde vores lille skat sig på gulvet overfor hunden med hoved på armene og kiggede på hunden...så var der bare de to....det var sødt...

til gengæld blev vores halvtykke kasteredede hankat så forfærdelig jaloux at han flyttede over til en af naboerne for et par måneder siden, og det kunne vi ikke gøre så meget ved da hende naboen ææælsker at lave mad til ham (eller det har vi gjort og nu gider vi ikke mere)

nåh det var meget om lidt...

hihi hvor sødt  det er dejligt at se når dyr og barn kommer ud af det med hinanden uden knurren, og hunden bare finder sig i hvad barnet gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.