rygestop :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.120 visninger
24 svar
0 synes godt om
29. januar 2010

FrkLarsen

Hej piger. 

Nu har jeg været inde og snakke med min jordmoder idag om rygestop, og fik så mange 'klamme' ting af vide, om hvad det gør ved baby!! 

Nu ryges der ikke længere inde i vores lejlighed og har kun røget 6 smøger i løbet af dagen! Er simpelthen så stolt, da jeg røg en pakke førhen 

Ved ikke hvad jeg ville med det her indlæg, men er simpelthen så stolt af mig selv

Kamilla 12+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Bare mig..

Hvor er det bare flot. Jeg er selv ryger, og ved hvordan det er at stoppe. Jeg gik selv til rygestop, men det har desværre ikke hjulpet det mindste, jo de første 14 dage. Jeg ryger omkring 10-13 smøger om dagen, og det er noget jeg bestemt ikke er stolt af.

Kan du ikke lige fortælle hvad du fik at vide? Jeg kunne virkelig godt bruge nogen klamme ting om hvad det gør.  - Jeg har SÅ dårlig samvittighed overfor lillepigen, men det hjælper mig stadig ikke til at stoppe. Hmm.. - Virkelig frustrerende.

Anmeld

29. januar 2010

tristansmor

uhh hvis jeg skal være ærlig får jeg virkelig en klump i maven, når jeg hører du ryger imens du er gravid!

Men super super flot at du har skåret sådan ned på det!

Anmeld

29. januar 2010

FrkLarsen

tristansmor skriver:

uhh hvis jeg skal være ærlig får jeg virkelig en klump i maven, når jeg hører du ryger imens du er gravid!

Ja, en klump er der altid plads til når man er gravid og ryger!!

Jeg er på vej imod den rigtige retning for hvad der er bedst for mig og baby 

Tak for dit svar 

Anmeld

29. januar 2010

Bare mig..

tristansmor skriver:

Ja det er også rigtig meget for dårligt at man ryger imens. Men ja, ved ikke hvad jeg skal sige, for jeg er virkelig flov over det.

Anmeld

29. januar 2010

tristansmor

marikka skriver:

Ja det er også rigtig meget for dårligt at man ryger imens. Men ja, ved ikke hvad jeg skal sige, for jeg er virkelig flov over det.

nu skal du ikke tage det her som noget negativt, fordi jeg mener det ikke sådan!

Men har du aldrig tænkt på, at dit barn også ryger og får en kold tyrker når det kommer til verden fordi der er det jo faktisk også afhængig af smøgerne ligeså meget som dig??

Og nu kan jeg se du skal have en pige, men jeg har læst et sted at de kan gøre sådan at drenge børn ikke kan få børn længere hende og det er jo frygteligt! Om det er sådan med piger også det ved jeg ikke!

Og nu har jeg heller aldrig selv været ryger, men jeg har meget svært ved at sætte mig ind i at man ikke bare kan smide smøgerne fordi man vil vel det bedste for ens barn, vil man ikke?

Ja, men held og lykke med at smide smøgerne! Jeg HÅBER for jer det lykkeds, det er heller ikke fedt at have forældre der ryger, når man bliver ældre bliver man meget bange for at miste dem, og der taler jeg af mine egen erfaringer, da begge mine forældre ryger!

Elisa

Anmeld

29. januar 2010

FrkLarsen

marikka skriver:

Hvor er det bare flot. Jeg er selv ryger, og ved hvordan det er at stoppe. Jeg gik selv til rygestop, men det har desværre ikke hjulpet det mindste, jo de første 14 dage. Jeg ryger omkring 10-13 smøger om dagen, og det er noget jeg bestemt ikke er stolt af.

Kan du ikke lige fortælle hvad du fik at vide? Jeg kunne virkelig godt bruge nogen klamme ting om hvad det gør.  - Jeg har SÅ dårlig samvittighed overfor lillepigen, men det hjælper mig stadig ikke til at stoppe. Hmm.. - Virkelig frustrerende.

Ilten hos barnet bliver meget reduceret da et stof som er i cigaretter kulmonoxid bliver optaget de steder hvor ilten skulle optages og derfor giver barnet flere hjerteslag end normalt. 

Rygning kan resultere i:

For tidlig fødsel

Større risici for vuggedød

ADHD og Astma

Dødsfødsler. 

og simpelthen så meget mere! 

Anmeld

29. januar 2010

Bare mig..

tristansmor skriver:

nu skal du ikke tage det her som noget negativt, fordi jeg mener det ikke sådan!

Men har du aldrig tænkt på, at dit barn også ryger og får en kold tyrker når det kommer til verden fordi der er det jo faktisk også afhængig af smøgerne ligeså meget som dig??

Og nu kan jeg se du skal have en pige, men jeg har læst et sted at de kan gøre sådan at drenge børn ikke kan få børn længere hende og det er jo frygteligt! Om det er sådan med piger også det ved jeg ikke!

Og nu har jeg heller aldrig selv været ryger, men jeg har meget svært ved at sætte mig ind i at man ikke bare kan smide smøgerne fordi man vil vel det bedste for ens barn, vil man ikke?

Ja, men held og lykke med at smide smøgerne! Jeg HÅBER for jer det lykkeds, det er heller ikke fedt at have forældre der ryger, når man bliver ældre bliver man meget bange for at miste dem, og der taler jeg af mine egen erfaringer, da begge mine forældre ryger!

Elisa

Bare rolig, jeg tager det ikke som noget negativt. Jo jeg tænker på det altid!

Jeg kan udemærket forstå det er underligt at vi, eller nogen af os, ikke kan stoppe. Jeg har virkelig prøvet, og for satan hvor ville jeg ønske jeg kunne!!!

Jeg er selv vokset op med forældre der ryger, og det har aldrig påvirket mig, måske det også er en af grundene.. hmm. ja jeg ved ikke. Men tro mig, jeg ville give min højre arm for at stoppe!!!!

Men tak alligevel

Anmeld

29. januar 2010

Bare mig..

FrkLarsen skriver:

Ilten hos barnet bliver meget reduceret da et stof som er i cigaretter kulmonoxid bliver optaget de steder hvor ilten skulle optages og derfor giver barnet flere hjerteslag end normalt. 

Rygning kan resultere i:

For tidlig fødsel

Større risici for vuggedød

ADHD og Astma

Dødsfødsler. 

og simpelthen så meget mere! 

Ja det er det jeg har hørt før. Men hvorfor kan man så bare ikke kvitte de skide (undskyld sproget) smøger?! Jeg må sætte mig en dato for at nu skal det være nu, igen og se om det giver held nu !!!

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

marikka skriver:

Bare rolig, jeg tager det ikke som noget negativt. Jo jeg tænker på det altid!

Jeg kan udemærket forstå det er underligt at vi, eller nogen af os, ikke kan stoppe. Jeg har virkelig prøvet, og for satan hvor ville jeg ønske jeg kunne!!!

Jeg er selv vokset op med forældre der ryger, og det har aldrig påvirket mig, måske det også er en af grundene.. hmm. ja jeg ved ikke. Men tro mig, jeg ville give min højre arm for at stoppe!!!!

Men tak alligevel

Desværre ved du jo ikke endnu om du har taget skade af den passive rygning du har været udsat for...

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.