Mere om min mor... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2010

BOBS

du har allerede fået sådan nogle rigtig gode og eftertænksomme svar, hvoraf jeg kan nikke genkendende til det meste...

jeg har aldrig fået/får aldrig den undskyldning...men har langt om længe fået et nogenlunde tåleligt forhold til hende....men som en   også skriver...det tror jeg er sandt, så kan man umuligt blive en dårligere mor når man har været igennem sådanne ting, og kan bruge dem konstruktivt...ligesom du gør med din Idun

men det bliver aldrig den relation jeg engang drømte ommen som tidligere skrevet er det blevet en relation jeg kan have og forholde mig til, da jeg vendte min egen måde at agere på, og "kasserede" den "lykkelige" drøm. For min mor kan hverken jeg eller andre ændre....hun har ikke villet det ordentligt selv....

det gíver  stadig et stik nogle dage men ikke så mange som det har gjort.

hvor er det bare godt du deler, og jeg føler med dig af HELE mit hjerte, og håber alt det bedste for dig og din familie....
Big Hug

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
DianaMoar skriver:

Jamen det har nok ikke helt vent sig, her handle det om at min far har giftet sig igen efter de er blevet skilt og at han så har fået 2 sønner på den måde ikke hans men han er deres papfar og han har altid gerne ville have nogen drenge og så blev mig og min søster skubbet til siden og bliver det faktisk stadig. Men vi han ringet så og vi snakket sammen og vi blev så enige om at vi skulle tage snakken når jeg havet født for jeg var ikke lige i stand til det under min graviditet det påvirket mig for meget. og vi har ikke fået den snak endnu og jeg tror heller ikke vi får den før hans papbørn får børn og hvis han så igen tilsidesætter dennegang min søn frem for deres børn jamen så må jeg tage det op igen og så må jeg tage beslutningen der for lige nu er lucas det eneste barnebarn så der kan ikke blive gjort forskel endnu.

Mig og min søster er altid blevet til sidesat på min fars side af familien for andres børn både hos farmor og vores far osv og det noget der virkelig har sat nogen sår især på min søster fordi vi aldrig har troet vi var gode nok. Men det køre oki nu. 

Knus Diana og Lucas 210209

Det er godtnok også en træls situation... Det er hårdt at blive tilsidesat på de grundlag altså...

Jeg håber han vil indse det, hvis du tager det op, på et tidspunkt...!

Anmeld

29. januar 2010

missKat

Zafir skriver:

Kom du tilbage? Gjorde det godt at sige fra? Eller hvad skete der bagefter?

Jeg sagde fra og det var HÅRDT og tog tid. Men lettelsen meldte sig faktisk overraskende hurtigt! Jeg blev lettet før jeg var helt igennem processen!!

I dag ser jeg vedkommende til fødselsdage, jul osv, da hun jo stadig er en del af resten af familien og de andre ikke har brudt. Og det er ok. Jeg lærte at lade hendes tåbeligheder ikke handler om mig og jeg tager så et par MEGET dybe indåndinger, når vi er sammen og hun åbner munden. Jeg betragter hende som en 10 årig, der ikke har lært pli, empati og almen god opførsel og det hjælper mig faktisk!

Du må meget gerne skrive et PB til mig, hvis du vil høre mere! Det er ikke samme situation, men måske jeg kan give dig noget der kan hjælpe dine tanker på rette kurs, og så håber jeg du har fundet den rette psykolog, der vil gøre dig rigtig godt!

Du har klart brug for hjælp til at finde den rette vej, for det er bare ikke nemt at bryde/ikke bryde med et familie medlem.

knus Karina

Anmeld

29. januar 2010

MORJESPERSEN

Zafir skriver:

Fuck det er bare det hårdeste i hele verdenen. Jeg er virkelig helt nede i kulkælderen. Det er pisse hårdt, når jeg samtidig er propfuld af alle de her hormoner. Jeg kan ikke sove om natten. Jeg vågner mange gange og ved 5 tiden kan jeg ikke sove mere. Så ligger jeg bare med hjernespind.

Jeg har skrevet frem og tilbage med hende, men hun forstår det slet ikke. Hun går fra at prøve - påtaget - at være trøstende, pludselig er der ingenting sket, til at være hård og hadsk...

Jeg føler mig på så dybt vand at jeg føler jeg bliver kvalt. Tanken om aldrig at se min mor igen, når hun lever, er ubærlig. Men jeg ved heller ikke, hvordan jeg nogensinde skal komme igennem det.

Det føles fuldstændig fucked up og jeg er på grådens rand hele tiden. - Det er naturligvis værst når jeg er på arbejde og vil prøve at skjule mine følelser.

Nu har jeg fundet en psykolog, som jeg har sat ind i tingene. Hun har læst de ting jeg har skrevet om og til min mor. Og jeg vil også sende hende korrespondencen, jeg har haft siden i lørdags med min mor.

Når jeg så samtidig stadig har kvalme og jernsmag i munden konstant... Og jeg i forvejen er fyldt med uro i kroppen.

Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal overleve.

Mine lyspunkter er Idun og Tom, der putter sig ind til mig om natten fra hver side. Idun der putter sig ind til mig om morgenen og siger: HVor er jeg heldig, at jeg har den bedste mor i hele verdenen - og tænk engang, så er hun den smukkeste også!

Jeg håber sådan, at jeg kan være der for Idun, hele hendes liv. At hun altid vil føle at hun kan komme til mig. At der aldrig må gå skår i vores forhold. At vi kan blive uvenner og skændes, men at vi kan blive gode venner igen. Sådan som et rigtig, sundt, almindeligt forhold skal være.

Puha, hvor er det hårdt. Det er det hårdeste i verdenen. Og hvorfor nu, når alt min energi skulle gå til Fnugget?

Av mit hjerte.

Jeg føler virklig med dig, jeg snakker heler ikke med min mor, eller hun snakker ikke til mig. Hun er blevet skilt for ca et år siden, og har altid været en stor del af mit liv. Min mand og jeg hjalp hende med at flytte og komme på plads i det nye hjem, hun kom her rigtigt meget da pigerne kom til verden, og hjapl os meget med at aflaste os og bare være der for en. Så i oktober md, til en fest falder hun for en mand, som vi kender og som hun for inden ikke kunne udstå eller se syntet af da hun ikke kunne lide hans holdninger og værdier til livet. Jeg bliver meget overrasket, men er rigtig glad på hendes vejne for hun er jo godt op i alderen og det er dejligt hun ikke skal side alene. Men lykken vare kort for hun fortæller mig at hendes nye kærste ikke kan lide min mand og ikke vil være i samme rum som ham, vil så lige sige han har mødt ham en gang til en fest hvor min mor og ham ikke var kærster og hvor min mand og ham ikke snakkede sammen. Så han har aldrig ført en samtale med min mand, så hun mener at jeg bare skal komme og besøge hende med pigerne men ikke tage manden med.... Og jeg sige så at vi er en familie på 4 personer enten kommer vi alle eller ingen!!! Det forstår hun ikke og bliver ved med at sige det er mig der har fra valgt dem, men jeg holder nu på at hendes nye kærste kunne opføre sig som en voksen mand og at vi alle kunne komme, men nej og jeg prøver på alle måder at få det til at gå op, men han vil ikke. Så siger jeg til min mor hun kan bare komme her så, og så lige pluslig mener hun at jeg har brut to aftaler med hende om hun skulle komme på besøg, hvilket var to åbne aftaler ikke fast lagt. Så siger jeg til hende at hendes børnebørn savner hende og nu siger hun jeg beskylder hende for ikke vil se hende børnebørn. HUN SIGER SÅ AT HUN VIL HOLDE PAUSE FRA MIG, SÅ VI SKAL IKKE SANKKE SAMMEN MERE ELLER SES!!!! Jeg tænker bare kan man godt holde pause fra sig eget barn??? Nå men, nu har vi ikke snaket sammen siden, hun har skervet en besked på facebook at hun ahr lagt nogle julegaver til pigerne som jeg kan afhente hos en af hendes veninner... hun ringede ikke og sagde god jul, eller da pigerne havde over 40 i feber, eller da vi snede inde, eller da den unge pige vi skulle have i huset brænde os af så vi stod unden nogen til at passe pigerne i 2 mdr!!!! Og jeg ved hun, ved alt dette da jeg har lagt det ud på facebook, så hun har læst det, men er bare ligeglad med os. Så her til morgen skriver hun at hun kommer her op til hendes hus som ligger 15km her fra og pakker for hun skaal flytte ned til ham, om jeg kikker over en tur. Jeg er helt i chok og sige måske. Men jeg kan mærke jeg ikke har lyst, hvorfor skal jeg springe over til hende fordi hun nu lige pluslig har lyst til at snakke med mig, hvad med i næste uge er jeg så lagt på is igen? Ja jeg ved ikke helt hvad ejg skal gøre, men det fylder så meget i mit hovde, jeg kan ikke frostå hun vil gå glip af sine børnebørn eller mig, livet er for kort. Så hvad gør man lige?? Ja jeg kunne aldrig finde på at fra vælge mine børn pga af en anden mand, det ved jeg. Så jeg forstå godt at det er hårdt ikke at snakke med ens mor, man savner da at kunne ringe og fortælle de store nyheder,men jeg vil helre ikke finde mig i alt derfor er det hende der skal komme til mig. Undskyld det blev så lang, ved ikke helt hvad jeg ville med det men havde bare brug for at sige til dig at du er ikke ene om at have sådane følser..... Jeg håber at i finder ud af det sammen...

Knus her fra til dig

Anmeld

29. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MORJESPERSEN skriver:

Jeg føler virklig med dig, jeg snakker heler ikke med min mor, eller hun snakker ikke til mig. Hun er blevet skilt for ca et år siden, og har altid været en stor del af mit liv. Min mand og jeg hjalp hende med at flytte og komme på plads i det nye hjem, hun kom her rigtigt meget da pigerne kom til verden, og hjapl os meget med at aflaste os og bare være der for en. Så i oktober md, til en fest falder hun for en mand, som vi kender og som hun for inden ikke kunne udstå eller se syntet af da hun ikke kunne lide hans holdninger og værdier til livet. Jeg bliver meget overrasket, men er rigtig glad på hendes vejne for hun er jo godt op i alderen og det er dejligt hun ikke skal side alene. Men lykken vare kort for hun fortæller mig at hendes nye kærste ikke kan lide min mand og ikke vil være i samme rum som ham, vil så lige sige han har mødt ham en gang til en fest hvor min mor og ham ikke var kærster og hvor min mand og ham ikke snakkede sammen. Så han har aldrig ført en samtale med min mand, så hun mener at jeg bare skal komme og besøge hende med pigerne men ikke tage manden med.... Og jeg sige så at vi er en familie på 4 personer enten kommer vi alle eller ingen!!! Det forstår hun ikke og bliver ved med at sige det er mig der har fra valgt dem, men jeg holder nu på at hendes nye kærste kunne opføre sig som en voksen mand og at vi alle kunne komme, men nej og jeg prøver på alle måder at få det til at gå op, men han vil ikke. Så siger jeg til min mor hun kan bare komme her så, og så lige pluslig mener hun at jeg har brut to aftaler med hende om hun skulle komme på besøg, hvilket var to åbne aftaler ikke fast lagt. Så siger jeg til hende at hendes børnebørn savner hende og nu siger hun jeg beskylder hende for ikke vil se hende børnebørn. HUN SIGER SÅ AT HUN VIL HOLDE PAUSE FRA MIG, SÅ VI SKAL IKKE SANKKE SAMMEN MERE ELLER SES!!!! Jeg tænker bare kan man godt holde pause fra sig eget barn??? Nå men, nu har vi ikke snaket sammen siden, hun har skervet en besked på facebook at hun ahr lagt nogle julegaver til pigerne som jeg kan afhente hos en af hendes veninner... hun ringede ikke og sagde god jul, eller da pigerne havde over 40 i feber, eller da vi snede inde, eller da den unge pige vi skulle have i huset brænde os af så vi stod unden nogen til at passe pigerne i 2 mdr!!!! Og jeg ved hun, ved alt dette da jeg har lagt det ud på facebook, så hun har læst det, men er bare ligeglad med os. Så her til morgen skriver hun at hun kommer her op til hendes hus som ligger 15km her fra og pakker for hun skaal flytte ned til ham, om jeg kikker over en tur. Jeg er helt i chok og sige måske. Men jeg kan mærke jeg ikke har lyst, hvorfor skal jeg springe over til hende fordi hun nu lige pluslig har lyst til at snakke med mig, hvad med i næste uge er jeg så lagt på is igen? Ja jeg ved ikke helt hvad ejg skal gøre, men det fylder så meget i mit hovde, jeg kan ikke frostå hun vil gå glip af sine børnebørn eller mig, livet er for kort. Så hvad gør man lige?? Ja jeg kunne aldrig finde på at fra vælge mine børn pga af en anden mand, det ved jeg. Så jeg forstå godt at det er hårdt ikke at snakke med ens mor, man savner da at kunne ringe og fortælle de store nyheder,men jeg vil helre ikke finde mig i alt derfor er det hende der skal komme til mig. Undskyld det blev så lang, ved ikke helt hvad jeg ville med det men havde bare brug for at sige til dig at du er ikke ene om at have sådane følser..... Jeg håber at i finder ud af det sammen...

Knus her fra til dig

Du skal ikke undskylde at det blev langt. Det er godt for mig at læse at andre er i samme situation og det hjælper mig faktisk lidt. Måske kan vi hjælpe hinanden med løsningerne.

Jeg forstår virkelig ikke at din mor ikke tager kontakt, når du kan se at hun læser tingene på facebook. Min mor læser fx aldrig min blog, selvom alle andre i min familie læser den

Jeg forstår aldrig, hvorfor et menneske, vælger en kæreste frem for sine børn. Voksne eller ej. Det kan man ikke gøre. Også derfor det jo selvfølgelig aldrig ville være sandt, at Tom var en dårlig far. For hvis han var ond eller ødelagde mit barn, så ville jeg jo have gjort noget ved det. Det må hun jo have tiltro til.

Men jeg har det ligesom dig. Det er os alle 3 eller ingen af os. Jeg kan ikke det med at hun vælger nogen af os og den sidste ikke må være med.

Stort kram tilbage.

Anmeld

29. januar 2010

mariamiss6

Zafir skriver:

Du skal ikke undskylde at det blev langt. Det er godt for mig at læse at andre er i samme situation og det hjælper mig faktisk lidt. Måske kan vi hjælpe hinanden med løsningerne.

Jeg forstår virkelig ikke at din mor ikke tager kontakt, når du kan se at hun læser tingene på facebook. Min mor læser fx aldrig min blog, selvom alle andre i min familie læser den

Jeg forstår aldrig, hvorfor et menneske, vælger en kæreste frem for sine børn. Voksne eller ej. Det kan man ikke gøre. Også derfor det jo selvfølgelig aldrig ville være sandt, at Tom var en dårlig far. For hvis han var ond eller ødelagde mit barn, så ville jeg jo have gjort noget ved det. Det må hun jo have tiltro til.

Men jeg har det ligesom dig. Det er os alle 3 eller ingen af os. Jeg kan ikke det med at hun vælger nogen af os og den sidste ikke må være med.

Stort kram tilbage.

zafir siger din mor at Tom er en dårlig far???

Hvis hun gør det, så har jeg altså virkelig lyst til at slå hende, for det er han fandme ikke, og du er heldigvis selv en fantastisk mor. Det VED jeg.....

Puha, jeg ved egentlig ikke meget om du og din mors forhold, og hvad der egentlig sådan er gået helt galt hen ad vejen. Men jeg kan godt forstå det er hårdt, og jeg er glad for du har fundet en psykolog at tale med det om....

Måske er det altså i øvrigt slet ikke en dårlitg idé hvis du og din mor fik det der parterapi, sammen. Det 3. sæt ører og en ny fortolikning kan altså ofte hjælpe rigtig meget...

Om ikke andet, så ved jeg at du jo selvfølgelig tager den beslutning, og finder den løsning, der er rigtig for din egen lille familie....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.