Fuck det er bare det hårdeste i hele verdenen. Jeg er virkelig helt nede i kulkælderen. Det er pisse hårdt, når jeg samtidig er propfuld af alle de her hormoner. Jeg kan ikke sove om natten. Jeg vågner mange gange og ved 5 tiden kan jeg ikke sove mere. Så ligger jeg bare med hjernespind.
Jeg har skrevet frem og tilbage med hende, men hun forstår det slet ikke. Hun går fra at prøve - påtaget - at være trøstende, pludselig er der ingenting sket, til at være hård og hadsk...
Jeg føler mig på så dybt vand at jeg føler jeg bliver kvalt. Tanken om aldrig at se min mor igen, når hun lever, er ubærlig. Men jeg ved heller ikke, hvordan jeg nogensinde skal komme igennem det.
Det føles fuldstændig fucked up og jeg er på grådens rand hele tiden. - Det er naturligvis værst når jeg er på arbejde og vil prøve at skjule mine følelser.
Nu har jeg fundet en psykolog, som jeg har sat ind i tingene. Hun har læst de ting jeg har skrevet om og til min mor. Og jeg vil også sende hende korrespondencen, jeg har haft siden i lørdags med min mor.
Når jeg så samtidig stadig har kvalme og jernsmag i munden konstant... Og jeg i forvejen er fyldt med uro i kroppen.
Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal overleve.
Mine lyspunkter er Idun og Tom, der putter sig ind til mig om natten fra hver side. Idun der putter sig ind til mig om morgenen og siger: HVor er jeg heldig, at jeg har den bedste mor i hele verdenen - og tænk engang, så er hun den smukkeste også! 
Jeg håber sådan, at jeg kan være der for Idun, hele hendes liv. At hun altid vil føle at hun kan komme til mig. At der aldrig må gå skår i vores forhold. At vi kan blive uvenner og skændes, men at vi kan blive gode venner igen. Sådan som et rigtig, sundt, almindeligt forhold skal være.
Puha, hvor er det hårdt. Det er det hårdeste i verdenen. Og hvorfor nu, når alt min energi skulle gå til Fnugget?
Av mit hjerte.