Så fik jeg taget min mødom........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2010

mariamiss6

Malli skriver:

hihi, det lyder interessant. er helt ny, så må vide hvad mmf er? hihi

jeg skal selv i gang med dåbskage-øvelse snart, nogle ideer, opskrifter?

se opskrifttråden i kageklubben

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

mariamiss6

Renée88 skriver:

....................... i MMF-universet og den var næsten ligeså smertefuld som "den første gang".!
Kæresten fylder år i dag, så det var jo en oplagt mulighed for at afprøve det inden jeg skal i gang med dåbskagerne!

Hold da op.. Igår skulle jeg lave fyldet.. Fandt ud af at jeg ikke kunne smelte chokolade i mikroen - endte med et røgfyldt køkken og en lugt af brændt chokolade.. Øv! Fik langt om længe lagt kagen sammen igår, og smurt den op.. Forlod køkkenet der lignede lort og gik i seng....

TIl morgen ville jeg så igang med at lave MMF og det gik egentlig ganske godt, men hold da op hvor køkken og stue så ud bagefter, med alt det maizena og flormelis - for ikke at tale om hvordan jeg selv og lille Nicolai så ud

Kagen blev færdig - og guuuuuuuuuud hvor blev den grim!! Har prøvet at ligge billeder ind, men den vil ik rigtig samarbejde med mig, det må være fordi kagen er så grim Konditor blir jeg aldrig ;-)

Hejsa, du kan sagtens smelte chokolade i microovnen, du skal bare kun give det få sekunder af gangen, røre rundt, og så ind igen...

Første gang kan du give 30 sekunder, de næste gange bør du nøjes med 10 sekunder...

det brænder kun på hvis du glemmer at lade det pause

Jeg synes det er et fint første gangs forsøg altså.... så det skal du skam ikke være ked af...

Anmeld

1. februar 2010

Trolde_mor

Syntes den er blevet god i forhold til at det er 1. gang..

Min blev godt nok heller ikke noget at råbe hurra for puuuhaaa hehe..

Må vist lege lidt med modelervoks (staves) først.

Men de der bogstav-udstikkere.. hvpr kan man købe den? Bare over nettet eller?

Anmeld

1. februar 2010

Halbschön

mariamiss6 skriver:

Hejsa, du kan sagtens smelte chokolade i microovnen, du skal bare kun give det få sekunder af gangen, røre rundt, og så ind igen...

Første gang kan du give 30 sekunder, de næste gange bør du nøjes med 10 sekunder...

det brænder kun på hvis du glemmer at lade det pause

Jeg synes det er et fint første gangs forsøg altså.... så det skal du skam ikke være ked af...

Hehe, havde netop sat den på 30sek første gang og gik så igang med at piske fløde, og to sek inden mikroen bippede, så lugtede det.. Så jeg turde ikke prøve igen, så hellere vandbadet

Og tak

Anmeld

1. februar 2010

Halbschön

Senia skriver:

Syntes den er blevet god i forhold til at det er 1. gang..

Min blev godt nok heller ikke noget at råbe hurra for puuuhaaa hehe..

Må vist lege lidt med modelervoks (staves) først.

Men de der bogstav-udstikkere.. hvpr kan man købe den? Bare over nettet eller?

Yep, fandt nogle lidt forskellige steder...
bla. kagebutikken.dk, alttilkager.dk

Anmeld

1. februar 2010

Trolde_mor

Renée88 skriver:

Yep, fandt nogle lidt forskellige steder...
bla. kagebutikken.dk, alttilkager.dk

Kay, det må jeg lige tage et kig på - så den næste kan bliver SUPER fin Griner.. eller noget hehe..

Anmeld

1. februar 2010

mariamiss6

Renée88 skriver:

Hehe, havde netop sat den på 30sek første gang og gik så igang med at piske fløde, og to sek inden mikroen bippede, så lugtede det.. Så jeg turde ikke prøve igen, så hellere vandbadet

Og tak

kun 30 sekunder???? så må du have en temmelig kraftig microovn skulle jeg mene... men så giv den da 10 sekunder...

jeg er for doven ud i oprydning så jeg gider ikke vandbadet

Anmeld

1. februar 2010

Halbschön

mariamiss6 skriver:

kun 30 sekunder???? så må du have en temmelig kraftig microovn skulle jeg mene... men så giv den da 10 sekunder...

jeg er for doven ud i oprydning så jeg gider ikke vandbadet

Yep den er ret kraftigt, vi brænder også altid popcorn og diverse andre ting af.( og alligevel glemmer jeg at skrue ned for den inden jeg bruger den ) ! Haha, ja du skulle ha set mit køkken - og ik mindst stue hvor jeg havde rullet MMF ud med maizena. Udover det hele, og på mig og sønnike!

Anmeld

1. februar 2010

mariamiss6

Renée88 skriver:

Yep den er ret kraftigt, vi brænder også altid popcorn og diverse andre ting af.( og alligevel glemmer jeg at skrue ned for den inden jeg bruger den ) ! Haha, ja du skulle ha set mit køkken - og ik mindst stue hvor jeg havde rullet MMF ud med maizena. Udover det hele, og på mig og sønnike!

uuuuh jeg forsøger at holde mig køkkenet hehe, men stue og køkken her er også to forskellige rum så det er nu nemt nok... og så arbejder jeg med kagerne om aftenen og helst ikke om dagen, for mine to unger er godt nok for krævende til jeg gider prøve at bygge kager med dem om benene

Anmeld

1. februar 2010

Halbschön

mariamiss6 skriver:

uuuuh jeg forsøger at holde mig køkkenet hehe, men stue og køkken her er også to forskellige rum så det er nu nemt nok... og så arbejder jeg med kagerne om aftenen og helst ikke om dagen, for mine to unger er godt nok for krævende til jeg gider prøve at bygge kager med dem om benene

jeg havde slet ikke bordplads til det i køkkenet, så ind på spisebordet med det.. og sønnike blev altid sur liiiige når jeg havde fingerne i maizenaen, så han blev også pyntet lidt til.. har sagt til farmand at han skal passe ham når jeg skal lave dåbskager

Om aftenen er jeg aaaaaaalt for træt, hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.