Når man er barn af en alkoholiker.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2010

TbCp

Heidi. skriver:

Puuh, det har sgu ikke været en nem barndom.. Min far har jo først drukket når han er kommet hjem..

Men nu er han jp sygemeldt, og oven i købet også blevet fyret.. Så derfor er der jo god grund til at drikke, og ikke tage antabus.  Han var inde for at få antabus i tirsdags. Men allerede onsdag har han drukket øl.. Og så kører det.. Jeg har faktisk lige talt med ham og jeg kunen sagtens hører på ham at han var fuld.. Jeg får bare den ledeste knude i maven, jeg kan ved gud ikke fatte at han er mere lykkelig når han drikker...

Men igen alkoholikere er jo sig selv nærmest.

Ja hende jeg talte med hun overraskede mig virkelig..

Min far har været pensionist i mange år pga dårlig ryg, så der var ikke noget arbejde at stå op til.
De jobs han ellers har haft har været som f.eks. vicevært, hvor han så har kunne sidde på sit lille kontor og drikke imellem opgaverne.

Det er netop pga den knude i maven at jeg har droppet kontakten.... det eneste min far gjorde for mig var at få mig til at have det skidt og nu har jeg valgt at fokusere på MIG!

Mit barnlige jeg forstår ikke hvordan han kan vælge øl fremfor sin datter...
Men jeg ved jo godt at han er alkoholiker og derfor også hvorfor han ikke bare kan stille øllene. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Hava

Puha, hvor er det hårdt. Hvor er det også bare vigtigt, at der er mange, der tør fortælle deres historie her - det værste ved at være barn af en alkoholiker (og velsagtens også at være alkoholiker) er, hvis man tror, at man er helt alene.

Min mor er alkoholiker. Hun har drukket sig til en hjerneblødning og adskillige blodpropper. Hun er nu halvt lam, taler meget dårligt og er meget plejekrævende. Jeg ser hende og min far ret sjældent. Det er til stor sorg for mine forældre, der savner mig og min lillebror. Men det kræver simpelthen så meget overskud, og efterlader mig drænet for energi i lang tid, at jeg doserer besøg nøje.

Der er nok bare ingen ideel løsning. Jeg har droppet fobindelse. Virkede ikke. jeg elsker jo dem begge to. Så forsøgte jeg at hjælpe dem med behandling, terapi osv. Virkede ikke. Det var mit brændende ønske. Men ikke deres. Og nu ses vi ind imellem. Det virker heller ikke... Måske fordi det inderste ønske er at få de forældre, man gerne ville have haft fra starten. Det er en livslang sorg, at alkoholismen - hvad end den er skabt af - har kostet det nære forhold mellem barn og forælder.

Måske er det vigtigste, vi kan gøre at være opmærksomme og at bryde mønstret i forholdet til vores egne børn. Og acceptere at der følger en kæmpe sorg med oplevelser fra barndommen, hvor alkoholen styrede det meste.

Sender kæmpe kram til jer allesammen.

(Og ang. personen på ambulatoriet, der beskyldte trådstarter for at være egoistisk: No way! Du tager vare på dig selv, og det skal du gøre. Din far er jo netop ikke i stand til det, og det er ikke egoistisk!)

Anmeld

2. februar 2010

Heidi.

TbCp skriver:

Min far har været pensionist i mange år pga dårlig ryg, så der var ikke noget arbejde at stå op til.
De jobs han ellers har haft har været som f.eks. vicevært, hvor han så har kunne sidde på sit lille kontor og drikke imellem opgaverne.

Det er netop pga den knude i maven at jeg har droppet kontakten.... det eneste min far gjorde for mig var at få mig til at have det skidt og nu har jeg valgt at fokusere på MIG!

Mit barnlige jeg forstår ikke hvordan han kan vælge øl fremfor sin datter...
Men jeg ved jo godt at han er alkoholiker og derfor også hvorfor han ikke bare kan stille øllene. 

Jeg ved godt at jeg skal tænke på mig selv.. Men lige nu ligger han ikke i sprit.. Han drikker en 4-5 øl om dagen... men det er nok til ham da det er længe siden han har drukket, og han får en masse piller pga blodproppen...

Jeg har nu en plan om at jeg i morgen ringer ind til det ambulatorium har går på, og så må vi til en samtale.. Så må der komme noget styr på det her.. De må sgu osse have nogle råd til de pårørende.. Går jeg ud fra..

Men sejt af dig at du har kunne tage det valg og fravælge ham..:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.