tbEditor" name="ctl00_ContentPlaceHolder1_TextEditorQuote_ucExtendedTinyMceEditor_TinyMceEditor_tbEditor" style="height:310px;width:100%;"> Min far har siden jeg var ca 7 år gammel drukket. Han har ikke drukket når han var på arbejde, men først når han kom hjem.
Hele mit liv har jeg set min far være fuld når vi spiste aftensmad, og når vi skulle i byen osv.. Da jeg var 13-14 blev jeg sendt i byen af ham når jeg kom hjem fra skole for at hente øl til ham. Det var altid 12 øl, og jeg måtte ikke fortælle det til min mor. Han havde altid nået at drikke dem inden min mor kom hjem 3-4 timer senere. Da jeg blev ca 15, gad jeg ikke mere, og satte mig imod. Jeg fortalte det også til min mor som blive meget gal.
Som årene gik lagde jeg mere og mere afstand til min far. Jeg gad ham ikke og jeg kunne ikke snuppe når han var fuld, hvilket at var hele tiden, dog med undtagelse om morgenen.
Min mor kunne heller ikke, så da jeg var 20 år, flyttede min mor og jeg flyttede med. Jeg talte ikke med min far i´ca. 2 måneder derefter, men valgte at kontakte ham igen.
Nu er jeg 30 og som årene er gået har jeg ikke set ham meget for jeg gider ham ikke når han drikker. Det bringer for mange minder frem. Den 12 September 2009 fik min far en blodprop i hjernen. En sygdom som følge af mange år med druk. Han kom på antabud for første gang nogensinde. Han var på antabus i 3 måneder og i de 3 måneder fik jeg en far! Han var som jeg huskede ham fra da jeg var lille og det var nærmest en forløsning for mig. Min far sagde også at han var glad for det forhold vi havde fået og det betød meget for ham.
I julen vælger han og holde pause fra antabussen. Det går selvfølgelig galt, han falder i og jeg meddeler ham at hvis han ikke starter igen, jeg bliver jeg meget skuffet og ked af det. Han starter igen den 26 December. Og igen kan jeg kende ham.
Han vælger så og holde pause igen omkring hans fødselsdag her midt i januar. Han siger han drikker max 4 øl om dagen i den periode, men jeg kender ham og ved det ikke passer. Nu er han så startet igen her i tirsdags.. I dag meddeler han mig at han vil stoppe igen om 14 dage da han ikke føler han kan slappe af når han ikke får sine øl.
Jeg meddeler ham at hvis han gør det så vil det gøre mig uendelig ked af det. Jeg fortæller ham jeg jeg kun interessere mig så meget for at han forbliver ædru fordi jeg holder af ham. Han tror det er fordi jeg er ude på og holde ham nede med nakken.
Min far er meget enson og har ikke så mange andre end mig. Han flytter i øvrigt fra Kastrup og herud hvor vi bor om 3 måneder.
Hvad fanden stiller man op i sådanne situationer. Han har nu lovet mig og blive på antabussen. Men der kommer jo perioder igen hvor han vil stoppe.
I min verden så er man enten på antabus eller også er man ikke. Jeg foreslog ham i dag at der var minisotakuren, med det vil han ikke hører tale om. Jeg har ringet ind på det alkoambulatorie han er tilknyttet, og at få råd osv. Og der får jeg at vide at jeg er for egocentreret. Og det ikke handler om mig, men om min far. Jeg blev skide sur og fortalte hende at det i HØJ grad også handler om mig. For det ender med og ødelægge mig.
Efter min far fik blodproppen har han behov for hjælp til basale ting, og det gør min mand og jeg, og det er ikke noget vi har noget imod.
Jeg ved overhovedet ikke hvad fanden jeg vil med det her indlæg.. Men jeg håber der er en af jer der kender til min situation.
Kh Heidi
Åhhh hvor jeg kender det.
Min historier er som følger.
Min far har drukket ALTID... dvs. hele mit liv og som årerne er gået er det blevet værre og værre. Jeg er blevet slæbt med på værtshus osv.
Da jeg er 9 år går mine forældre fra hinanden og jeg er efterfølgende hos ham hver 2. uge. Jeg vil gerne selv afsted for jeg elsker ham jo. Men hver gang er det bare druk og druk. Jeg opfatter det ikke som sådan da han mest bare er i godt humør og meget gavmild... ja 9 år gammel er det da megafedt at blande en stor pose slik man kan spise ved den enarmede-tyvknægt på den lokale bodega.
Der hvor det ligesom vender for mig er en dag hvor jeg, 14 år gammel, slæber min far gennem byen, han er stangstiv og kan ikke stå på sine ben og jeg skal have slæbt ham til bussen så vi kan komme hjem.
Den dag beslutter jeg at jeg aldrig vil ses offentligt med ham længere.
Som 20-årig melder jeg ham til kommunen, han bor alene med min lillesøster som er meget syg, og det liv synes jeg ikke hun er tjent med. Efterfølgende mister jeg kontakten med ham da han bliver meget meget vred på mig.
Der går 1/2 år og jeg får kontakt til min lillesøster igen og senere også med min far. Det er dog kun pga min søster at jeg besøger ham.
I januar 2006 dør min søster og herefter har jeg set min far 1 gang.
Hans dag, med øl, var sådan at han vågnede om morgenen og tog en af de øl der stod ved siden af sengen. Sådan en skulle han have inden han kunne komme ud af sengen, herefter ud i køkkenet og have en kop kaffe + en øl mere. Resten af dagen var hans væskeindtag øl og når han går i seng om aftenen er det med 3 øl.... 1 til at drikke inden han sover, 1 til når han vågner om natten og 1 til næste morgen.
Han har været på antabus før og det har været fantastisk, vi har hygget os SÅ meget i de perioder.
En af de sidste gange jeg så ham sagde han selv at han aldrig stoppede med at drikke.... derfor har jeg truffet valget ikke at have noget med ham at gøre.
De ting jeg har oplevet og alle de skuffelser der har været nægter jeg simpelthen at min datter skal opleve derfor har hun ingen morfar...
Til sidst vil jeg sige at hvor mærkeligt det end lyder så savner jeg min far..... tror dog det er en ganske normal ting for os børn af alkoholikere....
Det var min historie..... kort fortalt.... der er jo mange flere aspekter.
Jeg håber for dig at din far vil blive på antabus og at i kan få en masse skønne stunder sammen.....
Og til allersidst... hvad pokker er det for en uintelligent, snæversynet ko der sidder ved telefon på det alkoholamb???? Det kan ikke passe at hun skal sige sådan til dig!!! Enten er det en tidligere alkoholiker med dårlig samvittighed eller også er det en der aldrig selv har haft det inde på livet!
Ja der var ikke nogle råd herfra... ville blot dele min historie så du kan se du ikke er alene