Afblegning af mørkt hår..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25.813 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

Tjuls

Hej..

Jeg vil gerne have gjort noget ved mit hår, og tænkte i måske kunne besvare lidt spørgsmål.

Jeg har mit hår sort, hvilket jeg har for det meste.. Det har været afbleget tidligere, og været blå/pink osv..

Det gik fint.. Det var en super afblegning, og skulle kun bruge en.

Jeg har så længe gerne ville have min egen hårfarve igen.. Det er den der er på billedet

Jeg prøvede for noget tid siden, men kunne bare ikke huske hvilken afblegning jeg tidligere anvendte, så selvom jeg prøvede 2, så skete der ikke det store, og det endte med jeg bare farvede mit hår rødt!

Det blev jeg hurtigt træt af, så det blev sort igen.

Meeeeen.. Nu vil jeg så gerne give det endnu et forsøg. Jeg har ikke tålmodigheden til at vente på det gror ud, plus jeg hader udgroninger..

Det er en månedes tid siden jeg farvede det sidst, så det er ikke knaldsort, men mere mørkebrunt.

Så kan i anbefalde en afblegning, som i ved bare trækker godt ud? Eller give nogle fif til de trækker bedre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Koen.

hejsa

kan ikke rigtig sige en god afblegning, men du skal ikke bruge den fra swarzkofp (staves??) For jeg prøvede da jeg havde mørkebrunt hår og mit hår blev skrig orange så måtte til frisør og få det ordnede så jeg kunne vise mig udenfor igen.. og det kostede 1700

Bare et lille råd..

tanja 28 +5

Anmeld

28. januar 2010

Tjuls

tanjaj19 skriver:

hejsa

kan ikke rigtig sige en god afblegning, men du skal ikke bruge den fra swarzkofp (staves??) For jeg prøvede da jeg havde mørkebrunt hår og mit hår blev skrig orange så måtte til frisør og få det ordnede så jeg kunne vise mig udenfor igen.. og det kostede 1700

Bare et lille råd..

tanja 28 +5

Det er lige det jeg vil undgå.. Det var nemlig det der skete ved mig sidst, så jeg farvede det rødt :/

Men tak.. Så går jeg laangt udenom den.. Hehe..

1700 kr Det var godt nok ikke så lidt.. Øv da

Anmeld

28. januar 2010

Koen.

Tjuls skriver:

Det er lige det jeg vil undgå.. Det var nemlig det der skete ved mig sidst, så jeg farvede det rødt :/

Men tak.. Så går jeg laangt udenom den.. Hehe..

1700 kr Det var godt nok ikke så lidt.. Øv da

Ja man kan ende med at se farlig ud, hvis man ikke passer på, og sys dælme det var nogle trælse penge og komme af med held og lykke med hårfarvningen

Anmeld

28. januar 2010

Tjuls

tanjaj19 skriver:

Ja man kan ende med at se farlig ud, hvis man ikke passer på, og sys dælme det var nogle trælse penge og komme af med held og lykke med hårfarvningen

Haha ja det må du nok sige

Ja det kan jeg godt forstå.. Jeg synes hellere ikke jeg har lyst til at bruge en formue på frisør.. Men må gå på udkig og se hvad der er, og tak

Anmeld

28. januar 2010

Ox.

Tænke tænke, findes det der Swartzkopf "Live" extreme blond egentlig ikke stadig? For det brugte jeg meget engang, jeg skulle godt nok bruge en 2-3 stykker hvis jeg havde mørkt i forvejen, men det er billigere end frisøren

Anmeld

28. januar 2010

Sisley

Ved godt det er piv dyrt, men jeg vil altså anbefale dig at gå til en frisør, hvis du vil være sikker på at få den rigtige farve. Med alle de farvninger du har været igennem, har dit hår måske ændret stuktur kemisk (med mindre du har brugt skyllefarver) og så er det umuligt at forudsige en farve, når du bruger hjemmefarve.

Måske kan du sidde hårmodel på frisørskolen i stedet - så er det gratis?!

Anmeld

28. januar 2010

Vidunderligeunger

det aller bedste ville være at klippe alt håret af - for kunne forestille mig det var ødelagt af alle de farver... men det vil du ok ikk ??

men du kan i stedet for starte med at lade frisøren! farve dit hår lidt lysere brunt, og evt lave nogle endnu lysere striber... så om 1-2 mdr kan du få lavet endnu flere lyse striber og så fortsætte sådan indtil du har den rigtige ønskede hårfarve.. det tager tid ja - men nu skal du høre hvorfor du ikke skal afblege selv, min historie:

Jeg var helt sorthåret og ville gerne prøve noget nyt.. havde en smart frisure - mellemlangt hår, men ville gerne prøve noget andet end mørkt hår... min veninde er frisørelev på 2. år, og havde taget farve med hjem fra salonen. vi startede med at afblege det een gang - det blev grønligt, så vi gjorde det igen, det blev tis gult, vi gjorde det igen (3. gang) det blev lysseguld og fjerde gang vi gjorde det fik jeg sår i hovedbunden og det væskede. Så jeg gik med hat i en uge.. så farvede vi det to gange med afblegning og een gang med en shine/grå for at få det gule væk... nu var det næsten som det skulle være - hvidt jeg fik noget shampo fra loreal som skulle pleje og vedholde den hvide farve MEN!!!! da jeg havde haft lyst hår i 14 dage begyndte det af falde af - i totter... jeg gik til frisøren (hvilket jeg skulle ha gjort fra start af) hun farvede det lysebrunt (fordi det har håret MEGET BEDRE af at være når det er så ødeagt og en udgroning ville være knap så tydeligt.. så skulle jeg komme igen 14 dage efter og hun ville klippe det.. det blev 2! cm KORT og der var stadig usundt hår tilbage som faldt af...

DONT DO IT!!! for guds skyld... kærlig hilsen en som nu har kort hår og venter med spænding på det bliver langt igen om nogle år...  

Anmeld

28. januar 2010

merichs

Vil nok foreslå det samme som BlyViol, med af farve håret trinvis, evt med lyse striber. Har selv haft sort/brun hår og ville ha det lyst. Jeg brugte en frisør afblegning men alligevel endte jeg med delvis orange (i spidserne), delvis gulligt (midt på) og delvis hvidt (toppen) hår. Måtte derefter farve håret en mellemblond farve for at udligne det bare en smule. Min frisør har nu fortalt mig om noget der hedder lysningsfarve som ikke er en desideret afblegning men som alligevel kan lysne håret nogle nuancer.

Anmeld

28. januar 2010

Tjuls

Jeg har prøvet frisøren engang.. Jeg skulle have trukket en farve ud.

Det hjalp da også.. Håret blev helt hvidt, efter ca 3 omgange.. Men fik de der sår i hovedebunden.. Ikke nok med det.. Efter et par dage begyndte alt håret at falde af, så jeg endte med at måtte få det trimmet ned til 3 mm, og det vil jeg ikke igen. Så tror det frisøren bruger er alt for stærkt..

Det kunne selvfølgelig være en ide at gradvist få det farvet lysere.. Men det er bare det om det virker på så mørkt hår?! Uden nogen form for afblegning, eller udtrækning først.. Men jeg kunne selvfølgelig ringe og spørge hos de forskellige

Mit hår ser pt sådanne her ud:

Så jeg har ikke meget hår  Sidecuttet er lidt længere nu, men det er jo friskt, og resten af mit hår er ikke ødelagt.. Det bliver klippet ret jævnligt, og får diverse behandlinger pga. alt det jeg engang i mellem gør ved det.. Men ville være ret ked af at klippe det "lange" kortere end det er nu, da jeg bare gerne vil have det langt igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.