Sommerferie med nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2010

Vingummien

Svenne skriver:

Hej piger.
Jeg har termin d. 8. maj. I dag spurgte min fætter og hans kæreste, om ikke vi har lyst til at holde sommerferie sammen med dem. Det er bare stille og roligt i et sommerhus..
Men jeg tænker på, om lillemanden er for lille at tage med?? Hvornår ville I tage afsted med jeres baby?

Knus Svenne - 25+4

Den er meget svær, for du har ingen ide om hvordan du selv reagere på at blive mor og hvor nemt osv dit barn vil være i de første måneder.

Om barnet sover godt om natten fra starten eller er vågen hele tiden og du så slet ikke vil få nydt det.

Vil også være træls at sidde med andre i sommerhus som skal være stille hele tiden fordi man måske har et besværlig barn med sove rytmer.

Jeg personligt havde ikke gjort det da jeg, først når jeg havde set hvad for en rytme der vil komme osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Corn

Om ikke andet kan man jo altid tage hjem før tid.

Jeg har termin slut juni/start juli og jeg skal da på en form for ferie (er ikke planlagt endnu) for jeg har mine store drenge, så der skal helt sikkert ske noget.

Udover Djurs sommerland, som næsten ligger i baghaven

Men jeg forventer ikke at se mig selv storme rundt som jeg plejer. MEn fx et sommerhus, hvor der er et børnevenligt område, så jeg kan sidde med bette i huset/haven og nyde synet af mine legende børn... Og på samme tid få noget snak med dem vi er sammen med.... Bare det var nu

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Sagtens det er super nemt at rejse med en baby.

Anmeld

28. januar 2010

9510

Vi var på ferie da Oliver var lidt over en måned gammel det gør jeg ALDRIG igen,, det var på ingen måde hyggeligt for nogen af os...

Anmeld

28. januar 2010

bonnie81

Svenne skriver:

Hej piger.
Jeg har termin d. 8. maj. I dag spurgte min fætter og hans kæreste, om ikke vi har lyst til at holde sommerferie sammen med dem. Det er bare stille og roligt i et sommerhus..
Men jeg tænker på, om lillemanden er for lille at tage med?? Hvornår ville I tage afsted med jeres baby?

Knus Svenne - 25+4

hejsa

jeg har termin 10 maj og i juli tager vi  l i sommerhus med nogen venner også bare stille og rolig

hilsen bonnie

Anmeld

28. januar 2010

mek-83

Hej piger.

Knus Svenne - 25+4

Hej Svenne.

Jeg stå selv lidt i samme situation, jeg har termin d. 5/5-10 og vi har besluttet at vi tager 14 dage til Jesperhus i jylland, vi tager i campingvogn og telt. Så det er far, mor og vores lille dreng i campingvognen og så sover min bonus søn og han´s fætter i telt. Vi skal afsted i uge 26-27 så ja det er måske tidligt men vi vil samtidig gerne give Oliver(bonussøn) en dejlig sommerferie.
Vi har allerede snakket om at det kan være jeg slet ikke har det overskud der skal til og så melder jeg mig bare ud sammen med lillemanden, så vi tager tingene som det kommer

Ja nogle ville måske også synes jeg er lidt naiv, men det værste der kan ske er jo at jeg bare må blive hjemme, og så de andre drenge bare tager afsted

Så ja jeg ville da sige ja til at tage med i sommerhus.

Mvh Maria 26+2 - Første gangs fødene.

Anmeld

28. januar 2010

Christinahr

Jeg havde sagtens kunne tage afsted, men jeg har også haft meget nemme børn og egentlig ikke haft behovet for at sidde hjemme

Så synes det lyder rigtig hyggeligt og hvis alt går galt kan du jo smutte hjem, men jeg tror nok det skal gå hvis du bare tager det afslappet

Anmeld

28. januar 2010

Svenne

Tusind tak for alle svarene, piger.
Vi har næsten bestemt os for at tage afsted. Det bliver et sommerhus forholdsvis tæt på, hvor vi bor. Så jeg vil altid kunne tage hjem, hvis det bliver for meget.
Ser det helt umuligt ud, når lillemanden kommer til verden, så er det jo ikke værre end at jeg bliver hjemme.
Det hold venner, vi skal afsted med har selv to små børn, så de ved alt om, at jeg har brug for ro til at amme og sove osv. - og det er jeg helt sikker på slet ikke bliver noget problem.

Men tak for alle jeres inputs

Anmeld

28. januar 2010

Miamaja

Personligt saa ville jeg nok takke nej. Ikke fordi man ikke kan men jeg er ret sikker paa, at med en lille nyfodt vil jeg helst vaere hjemme og ruge om min lille nyfodt og bare vaere alene i herlig tosomhed hmm ja, eller tresomhed, manden maa ogsaa vaere med... ahhh det er en skon, skon tid, der er pist hurtig forbi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.